۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۲۹۱۲۸۸

کتاب «دل دریایی اصغر» در تبریز رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با هفته دفاع مقدس، مراسم رونمایی و نقد کتاب «دل دریایی اصغر» در تبریز برگزار شد.
انتشار کتاب دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با هفته دفاع مقدس و در آستانه برگزاری ششمین نمایشگاه سراسری نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در تبریز، مراسم رونمایی و نقد کتاب «دل دریایی اصغر» با حضور مسؤولان استانی و جمعی از هنرمندان و نویسندگان در خانه ختایی تبریز برگزار شد.


حسن میلانی رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی در این مراسم با ابراز تاسف از وقوع فاجعه منا و شهادت صدها نفر از حجاج بیت الله الحرام در سرزمین وحی، اظهار داشت: این حادثه تلخ و جانسوز بار دیگر بی کفایتی آل سعود در اداره مناسک حج ابراهیمی را نشان داد.


وی با بیان این‌که زخم این حادثه عظیم هرگز التیام نخواهد یافت، افزود: آنچه مسلم است؛ مدعیان خادم الحرمین، امروز خائن الحرمین هستند، از این رو نباید اداره این مکان مقدس در دست خائنان به اسلام و مسلمین باشد، باید هیأتی متشکل از تمامی کشورهای اسلامی مناسک حج را مدیریت کنند.


میلانی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: دشمنان قسم خورده ایران اسلامی با مشاهده عزت و اقتدار کشورمان تلاش دارند ارزش‌ها و آرمان های جنگ تحمیلی و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی را در سطح فردی و اجتماعی کمرنگ جلوه دهند.


رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی با بیان این‌که در دوران دفاع مقدس شهدا ظلم ستیزی و استکبار ستیزی را با ایستادگی خود در برابر دشمن به منصه ظهور رساندند، افزود: جهاد امروز همسنگران و اهالی قلم تبیین تاریخ آن دوران، نشر و پرداخت به ارزش های دوران هشت سال دفاع مقدس است.


وی با تأکید بر این‌که محتوای غنی دوران دفاع مقدس در ابعاد مختلف قابل بررسی، تأمل و تعمق است، خاطرنشان کرد: شهدا در وصایای خود الفاظ و واژگانی را به کار بردند و آن ها را در عمل خود نشان دادند که فراتر از درک دیگر افراد بود.


میلانی با بیان این‌که شهدا در برابر دشمن تا بن دندان مسلح جهاد کردند و از همه هستی خود گذشتند، گفت: طلایه داران هنر کسانی هستند که در این خصوص گام برداشته و بتوانند ارزش های آن دوران را در بین مردم به خصوص جوانان و دانش آموزان بازگو و تبیین کنند.


بنابر این گزارش، کتاب «دل دریایی اصغر » شامل زندگی نامه و خاطرات شهید اصغر علیپور از شهدای غواص لشکر31عاشورا است که به قلم الهام محبوب اهری و ایوب نصیراوغلی به نگارش درآمده است.

 

گفتنی است، کتاب دل دریایی اصغر (زندگی و خاطرات شهید اصغر علیپور) توسط نشر صریر و به اهتمام اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان آذربایجان‌شرقی و با مشارکت سازمان عمران شهرداری تبریز در 1200 نسخه و به قلم ایوب نصیراوغلی و الهام محبوب اهری منتشر شده است./935/202/ب3

ارسال نظرات