۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۲۹۱۳۲۳
استاد حوزه و دانشگاه:

الگوبرداری از سیره عبادی معصومین هراس از دشمن را از دل می‌زداید

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) در طول زندگی حتی یک ‌لحظه از دشمن نترسید، گفت: اگر ما هم می‌خواهیم از غیر خدا نترسیم باید مانند ائمه اطهار(ع)، امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، با نماز و ذکر خدا مأنوس باشیم زیرا ذکر خدا موجب آرامش قلبی انسان می‌شود.
عبادت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم خراسانی، ظهر امروز در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به آیه« إِنَّما وَلِیُّکُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذینَ آمَنُوا الَّذینَ یُقیمُونَ الصَّلاةَ وَ یُؤتُونَ الزَّکاةَ وَ هُم راکِعُونَ»، تصریح کرد: طبق معنای صریح این آیه بخشش انگشتر تنها منحصر به حضرت امیرالمؤمنین(ع) است در حالی‌که خلیفه دوم 24 بار در نماز انگشتر بخشیده حتی یک آیه هم نازل نشده است.
 
 
وی افزود: اهل سنت می‌گویند کلمه «ولی» در اینجا به معنای دوست است در حالی‌که دوستی با رسول خدا(ص) امری آشکار و غیر قابل ‌انکار است و اگر معنای واژه ولی را دوست در ترجمه آیه در نظر بگیریم آیه از نظر محتوایی دچار تناقض خواهد شد.
 
 
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه «ولی» به معنای سرپرست یعنی بزرگ‌تر است و نمی توان آن را «دوست» ترجمه کرد، گفت: در این آیه برای ولی یک سری شرایطی مطرح‌شده که اقامه نماز و بخشش انگشتر جز این شرایط است که همه دوستان حضرت رسول این‌گونه نبودند که برای کارشان آیه نازل شود و این آیه تنها منحصر به حضرت امیرالمؤمنین(ع) بوده و نشانه ولایت ایشان و فرزندان ایشان بر سایر اعضای امت است.
 
 
خانم خراسانی تصریح کرد: در این آیه خداوند متعال «آمنوا» را به ‌صورت جمع امر فرموده‌اند که خود دلیل محکمی است که اگر ما بخواهیم در زبان فارسی هم به کسی احترام بگذاریم از صیغه جمع استفاده می‌کنیم و در قرآن موارد زیادی هست که صیغه جمع برای یک نفر به‌ کار رفته که نمونه آن آیه مباهله است.
 
 
وی ادامه داد: در آیه مباهله از قول حضرت رسول اکرم(ص) آمده است که ما پسران و زنان خود را می‌آوریم تنها حضرت زهرا(س) و امام حسن و امام حسین(ع) و حضرت علی (ع) را با خود به همراه برد.
 
 
استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: برخی این شبهه را مطرح می کنند که حضرت علی(ع) که در نماز غرق خدا می‌شد چگونه صدای فقیر را شنید و انگشترش را به او داد و نمازش هم باطل نشد که در پاسخ باید گفت درست است که در نماز حضرت علی (ع) همه توجه اش به خداوند بود اما چون فقیر فرستاده خدا بود حضرت صدایش را شنید و حضرت چیزهای مربوط به خدا را می‌شنید.
 
 
وی با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) در طول زندگی حتی یک ‌لحظه از دشمن نترسید، گفت: اگر ما هم می‌خواهیم از غیر خدا نترسیم باید مانند ائمه اطهار(ع)، امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، با نماز و ذکر خدا مأنوس باشیم زیرا ذکر خدا موجب آرامش قلبی انسان می‌شود./837/پ202/ف
ارسال نظرات