۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۲۹۱۳۵۵
نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان زنجان:

نقطه اتکای جمهوری اسلامی ایران مردم هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به حضور مردم در عرصه حل مشکلات کشور و اتکای نظام اسلامی به مردم گفت: جمهوری اسلامی ایران از زمان تاسیس و شکل گیری نقطه اتکای خود را مردم قرار داده و با همین نقطه اتکاء توانسته مشکلات را پست سر گذاشته و به نظام سیاسی نمونه ای در منطقه و جهان تبدیل شود.
حجت الاسلام حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام سید مجتبی حسینی، نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان زنجان، امروز در نهمین همایش بزرگ فرهنگ و مدیریت جهادی، در جمع خانواده های شهدا و پیشکسوتان عرصه جهاد و دفاع مقدس، با اشاره به شعار سال و لزوم همدلی و همزبانی در کشور گفت: رهبر انقلاب امسال را سال همدلی و همزبانی نامگذاری کرده و با تأکید بر همکاری های دولت و ملت فرمودند که این دو مانند دو کفه ترازوی پیشرفت کشور هستند.

 

وی در ادامه با بیان این که مردم همیشه نقطه اتکای نظام بوده اند، افزود: جمهوری اسلامی ایران از زمان تأسیس و شکل گیری، نقطه اتکای خود را مردم قرار داده و با همین نقطه اتکا توانسته مشکلات را پست سر گذاشته و به نظام سیاسی نمونه ای در منطقه و جهان تبدیل شود, از این رو باید توجه داشت که شعار امسال تنها یک شعار سیاسی نیست، بلکه به عنوان یک نقشه راه بوده و مردم و دولت باید با توجه به این شعار حرکت رو به جلویی داشته باشند.

 

این مقام مسؤول در ادامه خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب همواره دولت را خدمتگزار و مردم را کارگزار معرفی کرده و همین امر در سخنان امام خمینی(ره) نیز وجود داشت که مردم را ولی نعمت مسؤولان می خواند که صد البته با توجه به این سخنان گهربار مسؤولیت های سنگینی روی دوش مسؤولان قرار می گیرد.

 

حجت الاسلام حسینی در ادامه با اشاره به علل نامگذاری سال ها از سوی رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب با توجه به برخی از شرایط و اقتضائات داخلی و خارجی که وجود دارد شعار سال را انتخاب کرده و ایشان این سخنان و شعارها را با توجه به حوادث و منطقه و جهان مطرح می کنند؛ شعارهایی که با دید جامعه شناختی نیز جامع و کامل است چرا که دو عنصر دولت و ملت را در کنار هم معرفی کرده و کمک و همدل هم قرار می دهد.

 

وی در ادامه با اشاره به موانع تحقق همدلی و همزبانی تأکید کرد: موانع زیادی در تحقق رابطه دولت و ملت وجود دارد که یکی از آنها این است که مردم دولت را برآمده از خود ندانسته و یا دولت مردان را فاقد قدرت اجرایی بدانند، شکاف طبقاتی زیادی بین مردم و دولتمردان وجود داشته باشد همچنین شکاف و فاصله طبقاتی فرهنگی بین مردم و دولت؛ اگر ارزش های مورد نظر دولت و ملت از هم فاصله داشته باشد.

 

حجت الاسلام حسینی در پایان با ارائه راهکاری افزایش این همدلی و همزبانی گفت: یکی از راهکارهای بلند همدلی و همزبانی آگاهی بخشی به مردم در اموری است که محرمانه و امنیتی نیست، تقویت روحیه مشارکت و عدالت جویی در جامعه، کاهش فاصله طبقاتی بین مردم و دولتمردان، تقویت و پایبندی به حقوق شهروندی، ارج نهادن به نقد و نقدپذیری، رعایت متقابل حقوق دولت و ملت بر اساس قانون اساسی، پابندی به وظایف و مسؤولیت های اجتماعی و تبدیل همدلی و همزبانی به یک گفتمان مورد نیاز. /949/202/ب2

ارسال نظرات