۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۲۹۱۳۷۹
کارشناس مسائل غرب آسیا:

مسلمانان باید در تجاوز به قدس واکنش نشان دهند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: دو ماه پیاپی است که به مسجد قدس تجاوز می‌شود و هیچ واکنش مناسبی اتفاق نمی‌افتد با این کثرت میلیاردی مسلمانان جای تعجب است که واکنش متناسب نسبت به این مساله نیست.
رويوان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین رویوان کارشناس مسائل غرب آسیا، عصر امروز در نشست خبری با موضوع مسجد الاقصی که در خبرگزاری قدس برگزار شد، ضمن تسلیت کشتار حادثه منا گفت: جریان افراطی دینی در اسرائیل دارد دولت قومی را می‌بلعد امروز جریان دینی در اسرائیل فوق قانون عمل می‌کند.

 

وی افزود: آنها مردم فلسطین را از خانه خود بیرون می‌رانند که این رفتار فراقانونی مسجدالاقصی را تهدید می‌کند.

 

کارشناس مسائل غرب آسیا عنوان کرد: صهیونیست‌ها بخش بخش مسجد قدس را تحریف کرده و بعد از این ادعا وارد تقسیم مکانی و زمانی مسجد شدند و به فلسطنیان می‌گویند یا بخشی از مسجد را به ما بدهید یا یک روز برای شما و یک روز برای ما باشد؛ در مسجد ابراهیمی نیز چنین اتفاقی افتاد دو سوم به یهودیان و یک سوم به مسلمانان داده شد.

 

رویوان بیان داشت: اگر با این کثرت میلیاردی مسلمانان مسجد از دست ما برود ما با چه رویی می‌توانیم در قیامت نزد پیامبر(ص) وارد شویم تعجب دارد که از 54 کشور مسلمان واکنش متناسب نسبت به این مساله نیست دو ماه پیاپی است که به مسجد تجاوز می‌شود و هیچ واکنش مناسبی اتفاق نمی‌افتد امید که مسلمانان از بصیرت کافی برای دفاع از مقدسات خود برخوردار باشند.

 

همچنین در این همایش محمود راهنما، فرزند شیخ راهنما گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران سفارت اسرائیل با حالت معجزه‌گونه‌ای به سفارت فلسطین تبدیل می‌شود با وجود اینکه برخی انقلابیون بعد از انقلاب به زندگی راحت خود پرداختند اما ایشان با همان شیوه انتخاب سختی و درد به راه خود ادامه می‌دهد.

 

وی افزود: ایشان درد را آگاهانه انتخاب کرده بودند تا به واسطه آن هوشیار باشند به نظر می‌آید این منش موضوعی قابل اعتنا است که می‌شود آن را حفظ کرده و در ابعاد مختلف به آن پرداخت./807/202/ب3

ارسال نظرات