۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۸
کد خبر: ۲۹۱۳۹۰
دادستان مازندران:

حکام جاهل منطقه مایه شرمندگی، خسارت و خجالت جهان اسلام هستند

خبرگزاری رسا ـ دادستان مازندران با ابراز تأسف از جنایت های آل سعود در منطقه گفت: متأسفانه حکام جاهل منطقه نه تنها نتوانستند عزت و اعتباری برای اسلام باشند، بلکه مایه شرمندگی، خسارت و خجالت امت اسلامی شدند.
دادستان مرکز مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام اسدالله جعفری، دادستان مازندران امروز در مراسمی که به مناسب هفته دفاع مقدس در مدرسه علمیه مصطفی خان ساری برگزار شد با اشاره به این که فرهنگ ایثار و شهادت جوشیده از متن کتاب و سنت است، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یک گفتمان واقعی و حقیقی منشأ برکات و خیرات فراوانی برای جامعه بشری بوده است.

 

وی افزود: آثار مطلوب و ره آورد مهم فرهنگ ایثار و شهادت امروز در عرصه های مختلف فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کاملاً دیده می شود.

 

دادستان استان مازندران از فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان مهم ترین و اثربخش ترین مؤلفه قدرت نرم نظام اسلامی یاد کرد و گفت: این فرهنگ عظیم و اثربخش که برگرفته از کتاب و سنت است هیچ معادلی ندارد.

 

حجت الاسلام جعفری با بیان این که فرهنگ ایثار و شهادت جوشش ده ها خصلت و اوصافی است که پرودگار متعال برای هر کدام از آنها آثار و برکات زیادی را در قرآن شمرده است، ادامه داد: این فرهنگ ارزشمند هم انسان تربیت می کند و هم سازندگی دارد.

 

وی در ادامه سخنان خود گفت: متأسفانه حکام جاهل منطقه نه تنها نتوانستند عزت و اعتباری برای اسلام باشند، بلکه مایه شرمندگی، خسارت و خجالت امت اسلامی شدند.

 

دادستان مازندران با اشاره به این که حکام جاهل و زورگوی منطقه به هیچ عنوان پیرو قرآن و اهل بیت(ع) نیستند، بیان داشت: این حکام را با آن معرفی قرآن و فرهنگ دینی به هیچ عنوان مسلمان نمی دانیم.

 

حجت الاسلام جعفری با بیان این که فرزندان ایران اسلامی با الهام از همین مکتب دینی و قرآنی هشت سال در برابر دشمنان ایستادند و به پیروزی رسیدند، افزود: این ملت فرزندان خود را با بصیرت، هوشیاری، بینش و شعور در راه عزت نظام فدا کردند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش برجسته روحانیت در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: متأسفانه آن طور که شایسته بود نقش این قشر تأثیرگذار در هشت سال دفاع مقدس به خوبی تبیین نشده است.

 

دادستان مازندران با اشاره به این که روحانیت به نسبت جمعیت سرانه اقشار و طبقات مختلف کشور بیشترین شهید را در هشت سال دفاع مقدس داشته است، افزود: روحانیت هیچ گاه در پی سهم خواهی نبوده و همواره برای خدا و همچنین عزت و عظمت انقلاب اسلامی حرکت کرده است.

 

حجت الاسلام جعفری از روحانیت به عنوان طلایه دار انقلاب اسلامی یاد کرد و با بیان این که این قشر اثرگذار جامعه اسلامی در هشت سال مقدس چهار هزار و 322 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، گفت: مازندران نیز بعد از اصفهان با 384 شهید روحانی رتبه دوم را از نظر تعداد شهدای روحانی در کشور برخوردار است.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که ما باید برای تحقق اهداف عالی امام راحل که نظام را طراحی و مهندسی کرده و همچنین رهنمودهای مقام معظم رهبری تلاش کنیم، افزود: امروز رسالت ما این است که از دستاوردهای انقلاب و شهدا حراست کنیم.

 

حجت الاسلام جعفری با بیان این که شهدا جان شیرین خود را در راه اعتلای اسلام و انقلاب تقدیم کردند، تصریح کرد: شهدا خالصانه، بی منت و بدون چشم داشت جان دادند و فداکاری کردند.

 

وی با تأکید بر این که نباید در مقام پاسداری از این نظام غفلت وکوتاهی کنیم، خاطرنشان کرد: مردم ما ثابت کردند که همچنان حضور دارند و از رهنمودهای مقام معظم رهبری اطاعت می کنند.

 

دادستان مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز تأسف از فاجعه انسانی در منا، گفت: رفتار خباثت آلود رژیم آل سعود که خائن الحرمین است امروز موجب دغدار شدن جهان اسلام شده است.

 

وی با بیان این که امروز دلارهای نفتی آل سعود در راه پیدایش داعش و النصره هزینه می شود، افزود: رژیم آل سعود مهم ترین حامی گروه های ترویستی در منطقه است./950/202/ب2

ارسال نظرات