۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۲۹۱۳۹۲
کارشناس مسائل مذهبی:

امام هادی الگوی زهد و تقوا و پیشوای متقیان جهان است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل مذهبی دوران امام هادی(ع) را یکی از حساس ترین ادوار تاریخ تشیع برشمرد و گفت: این دوران یکی از بدترین ادوار از نظر فشار و سخت گیری حکومت عباسی و همچنین یکی از برهه های مهم در تاریخ مهدویت است.
به مناسبت سالروز شهادت امام هادي(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام ولی الله صادقی، استاد حوزه و دانشگاه، امشب در مراسم سخنرانی در مسجد امام حسین(ع) شهر منظریه شهرضا، امام هادی(ع) را الگوی زهد و تقوا در طول تاریخ برشمرد و اظهار کرد: ایشان پیشوای متقیان جهان و معلم بی نظیر اخلاق و معارف اسلامی بوده اند.

 

وی در ادامه با اشاره به حدیث «ألا وَ مَنْ زارَهُ فَأصابَهُ فى طَریقِهِ قَطْرَةٌ مِنَ السَّماءِ حَرَّمَ جَسَدَهُ عَلَى النّارِ» از امام هادی(ع) درباره زیارت امام رضا(ع) عنوان کرد: یکی از مهم ترین ویژگی در تعالیم اهل بیت(ع) جلب توجه جامعه به امامان قبل از خودشان تا حضرت علی(ع) و پیامبر اکرم(ص) بوده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه ایستادگی دستگاه سیاسی و حکومت عباسی در برابر انتشار تعالیم اهل بیت(ع) را نشانه حقانیت این آموزه ها دانست و تصریح کرد: انتشار سخنان حق طلبانه امامان معصوم باعث ایجاد تزلزل در ارکان حکومت ظالمانه عباسی می شد و از همین جهت تحت هر شرایطی با آن مقابله می کردند.

حجت الاسلام صادقی شهادت امامان معصوم به دست خلفای جور را مهم تأییدی بر اقدامات و سخنان ایشان برشمرد و عنوان کرد: امامان شیعه به این دلیل مورد شدید ترین تهاجمات قرار گرفتند که تمام عمر خود را صرف تبلیغ شعائر الهی و احقاق حقوق مردم مردند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود تبعیت از قول و فعل اهل بیت(ع) را از نشانه های بارز شیعیان ایشان برشمرد و گفت: بسیاری از پیروان راستین امامان شیعه نظیر مُفضَّل، میثم تمّار و  ابوذر نیز، به دلیل تأسی به تعالیم امامان زمان خود در معرض ظلم و تعدّی خلفای ظلم و جور قرار گرفتند و اما لحظه ای در حقاتیت آرمان های خود تردید نکردند.

 

استاد حوزه و دانشگاه شهادت امامزادگان را نیز یکی از دلایل بر حق بودن تعالیم خاندان اهل بیت دانست و تصریح کرد: در بیشتر شهرها و مناطق کشور امامزادگان مختلفی وجود دارند که به دلیل وابستگی به اهل بیت به شهادت رسیده اند، و این مسأله خباثت و اوج ترس حکومت های وقت از ترویج افکار اسلام ناب محمدی را نشان می دهد.

 

حجت الاسلام صادقی کارشناس در پایان، دوران امام هادی(ع) را یکی از حساس ترین ادوار تاریخ تشیع برشمرد و گفت: این دوران یکی از بدترین ادوار از نظر فشار و سخت گیری حکومت عباسی و همچنین یکی از برهه های مهم در تاریخ مهدویت است. /868/202/ب2

ارسال نظرات