۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۲۹۱۴۰۴
حجت الاسلام فرخ فال:

آل‌سعود برای به خاک و خون کشیدن حجاج برنامه‌ریزی کرده بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه استان قم با بیان اینکه گزارشاتی که به صورت محرمانه از منا می رسد حاکی از سازماندهی و برنامه ریزی آل سعود در به خاک و خون کشیدن زائران بیت الله در مسجدالحرام، گفت: قطعا پس از بازگشت زائران پرده از نابه کاری های آل سعود کنار خواهد رفت و امت اسلامی بهتر از گذشته آن ها را می شناسند.
حجت الاسلام احمد فرخ فال مدير حوزه علميه استان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد فرخ فال مدیر حوزه علمیه استان قم امشب در مراسم تجلیل از طلاب ممتاز شاهد و ایثارگر که در مدرسه فیضیه برگزار شد، با اشاره به حادثه خونبار منا گفت: حوزه های علمیه هفته دفاع مقدس را قلوبی آکنده از غم و اندوه به مناسبت جریان اسفناک منا پشت سر می گذارد.


وی افزود: حوزه های علمیه، ملت ایران، مراجع و به ویژه مقام معظم رهبری ایام دهه مبارک ولایت را با حزن و اندوه که فراورده انسان های متحجر و کسانی است که مدعی احیاگر سنت های رسول خدا(ص) هستند اما جریان های تکفیری را اداره می کند، می گذراند.


مدیر حوزه علمیه استان قم با بیان این که در جریان های اسلام همانند غزوه ها افراد گوناگونی وجود دارند، اظهار داشت: در این جریانات عده ای طرفدار کفار و یهود بودند، عده ای نیز به صورت ظاهری و به دلیل حفظ موقعیت اسلام آوردند که این افراد بی درد بودند و در جریانات مهم دفاع از حریم اسلام به بهانه های گوناگون قدم از قدم بر نمی داشتند.


وی ادامه داد: انسان هایی نیز بودند که اگر آسیبی به امت اسلام نمی زدند حال جنگ و دفاع نداشتند اما انسان های برجسته ای نیز عمارگونه در کنار رسول اکرم(ص) تا پای فدای جان و مال ایستادند و در مسیر اسلام از پیامبر(ص) دفاع کردند.


رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که تاریخ انقلاب و دفاع مقدس ما مملو از ایثار و گذشت بزرگان دین و روحانیت بوده است، ابراز داشت: طلاب و روحانیت رزمنده پشت سر رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) می ایستادند و گوش به فرمان امام(ره) بودند؛ امروز نیز گوش به فرمان رهبر فرزانه انقلاب هستند.


وی عنوان کرد: بسیاری از شخصیت های علمی و حوزوی در راه مبارزه با دشمنان انقلاب به شهادت رسیدند، در دوران دفاع مقدس از طلاب بسیجی تا افرادی که درس خارج می گفتند حضور داشتند و با جان و دل در این مسیر تلاش می کردند.


حجت الاسلام فرخ فال خاطرنشان کرد: در مراحل 3 گانه عملیات بیت المقدس که برای آزادسازی خرمشهر بود شهید ردانی که یکی از طلاب برجسته مدرسه حقانی بود تلاش بسیاری کرد و در کنار شهید میثمی و خرازی در لشکرهای خط شکن عملیات بیت المقدس را رهبری می کردند.


وی اضافه کرد: نسل های جدید حوزه های علمیه باید این جانفشانی را ببینند و صفحات دفاع مقدس را ملاحظه کنند و فکر و منش خود را با فکر مقدسی که آن ها را در برابر دشمن نگه داشت تطبیق دهند، این شهیدان افتخار حوزه هستند که اجازه ندادند وجبی از خاک کشور به دست دشمن بیفتد.


مدیر حوزه علمیه استان قم با بیان این که تا زمانی که فرهنگ دفاع مقدس در جامعه وجود داشته باشد رهبر معظم انقلاب تنها نخواهد ماند و دشمنان نمی توانند بر انقلاب مسلط شوند، گفت: شاید زمانی که انقلاب شکل گرفت استعمار در خواب خرگوشی بود.


وی افزود: اما زمانی که دشمنان عظمت مرجعیت و ولایت فقیه را احساس کردند تمام تلاش خود را انجام دادند تا انقلاب به کشورهای اسلامی و جوامع دیگر صادر نشود، به برکت دفاع مقدس انقلاب جای خود را در جوامع اسلامی باز کرده است.


رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین با بیان این که سناریوی استکبار با تکیه بر فرهنگ پوشالی صهیونیست این بود که جریان انقلاب اسلامی را به نفع خود مصادره کرده و آن را خاموش کنند، اظهار داشت: جانفشانی شهدا سبب تثبیت انقلاب شد.


وی ادامه داد: دشمن تمام سعی خود را می کند که با فضای مسموم مجازی جوانان و ملت را از مرجعیت و رهبری جدا کنند؛ امروز جریان وهابیت به عنوان پرچمدار تکفیری ها با استفاده از دلارها داعش و طالبان را ایجاد و از آنان حمایت می کند، این رژیم با هماهنگی های پشت پرده با اسرائیل غاصب قرارگاه های آموزش نظامی برای تکفیری ها ایجاد می کند.


حجت الاسلام فرخ فال با بیان این که صحنه هایی که امروز داعش پیاده می کند جز با آموزش رژیم صهیونیستی صورت نمی گیرد، اظهار داشت: امروز استکبار با آموزش اسرائیل و پول سعودی ها و پدید آوردن گروه های تکفیری امت اسلام را به جان یکدیگر انداخته است؛ هدف از این برنامه این است که فضایی آرام برای صهیونیست ها ایجاد شود از این رو می بینیم که این رژیم غاصب به قبله نخست مسلمانان جسارت می کند.


وی ادامه داد: گزارشاتی که به صورت محرمانه از منا می رسد حاکی از سازماندهی و برنامه ریزی آل سعود در به خاک و خون کشیدن زائران بیت الله در مسجدالحرام و جریاناتی که در منا به وقوع پیوست است، قطعا پس از بازگشت زائران پرده از نابه کاری های آل سعود کنار خواهد رفت و امت اسلامی بهتر از گذشته آن ها را می شناسند.


مدیر حوزه علمیه استان قم با اشاره به بی حرمتی های آل سعود به زائران بیت الله الحرام ابراز داشت: زمانی که در بیمارستان ها، آل سعود متوجه می شوند که کسی شیعه است به عنوان رافضی سرم از دست مجروح زائر خانه خدا می کشد و می گویند شیعه مهدور الدم بوده و باید بمیرد.


وی با بیان این که تاریخ این جریانات و مستندات را در خود ثبت می کند، عنوان کرد: ننگ بر آل سعود که به عنوان خادم الحرمین قتلگاه برای زائران بیت الله الحرام در موسم حج ایجاد کرده است، امروز آل سعود به عنوان دست راست استعمارگران لبه تیز هجمه بر علیه اسلام ناب شده است.


رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین آل سعود را علمدار جبهه اسلام آمریکایی دانست و خاطرنشان کرد: حضرت امام(ره) وجود این جبهه خطرناک را به مسلمانان جهان گوشزد کردند، امروز خطری عظیم جوامع اسلامی را تهدید می کند که در بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب به صورت جدی در این باره هشدار داده شده است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: برجام از سوی مجاری قانونی دنبال خواهد شد اما آن چه که به عنوان خطر جدی مطرح می شود خطر نفوذ استکبار در انقلاب با عظمت جمهوری اسلامی ایران است، با وجود این که بیداری اسلامی تحولاتی در کشورها ایجاد کرد اما استکبار در آن نفوذ کرده و این بیداری را به نفع خود مصادره کرد و آن را نافرجام گذاشت.


حجت الاسلام فرخ فال با بیان این که تمام تلاش استکبار نفوذ در فرهنگ انقلاب است، گفت: سران نظام اعم از قوه مجریه، مقننه و قضاییه باید تمام سعی خود را در جهت مقابله با نفوذ استکبار در نظام اسلامی صرف کنند و می کنند، با رهبری حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب این مرحله خطرناک نیز پشت سر گذاشته می شود.


وی افزود: حضور مراجع و حوزویان در مقابل لشکر کشی مرتجعین منطقه به ویژه آل سعود این انقلاب و نهضت بیمه خواهد شد، باید هوشیار و بیدار باشیم و ملت عزیز را از نقشه های شوم مرتجعین منطقه آگاه کنیم؛ حوزه های علمیه با پیروی از مراجع به ویژه رهبر فرزانه انقلاب پرچمداری این نهضت را در میان ملت حفظ کنند./1323/پ201/ف

ارسال نظرات