۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۹
کد خبر: ۲۹۱۴۳۹
رییس مرکز پژوهش‌های راهبردی نیروی هوایی:

وحدت و همدلی مهم‌ترین سد در برابر هجمه‌های دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز پژوهش‌های نظری و راهبردی نیروی هوایی ارتش با تاکید بر ضرورت وحدت و انسجام در جامعه گفت: بدانیم انقلاب اسلامی به راحتی به دست نمی‌آمد بلکه این رشادت و از جان گذشتگی شهیدان بود که انقلاب اسلامی را حفظ و راهش را استمرار بخشید.
وحدت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، امیر سرتیپ دوم خلبان حسین چیت‌فروش، رییس مرکز پژوهش‌های نظری و راهبردی نیروی هوایی ارتش نیز شب گذشته در هجدهمین یادواره 24 شهید محله زیروان بهشهر افزود: خاطرات، داشته ها و ارزش های دفاع مقدس، گنج با ارزشی است که باید برای سال های متمادی باقی بماند و نسل به نسل برای آیندگان تبیین شود.

 

وی با بیان این که رزمندگان و شهدای ما با گذشتن از جان خود و مقاومت در برابر دشمنان، اقتدار را بریا ما به ارمغان آوردند، اظهار داشت: قدرت نظام از برکت شهدا و پشتیبانی خانواده‌های شهدا است و تنها ابزاری که می توان در مقابل تهاجم فرهنگی ایستاد، ایجاد وحدت در جامعه است.

 

چیت فروش با بیان این که زیر بنای انقلاب خون شهدا است، یادآور شد: رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس فرمان‌بردار امام راحل برای حفظ و دفاع از کیان نظام جمهوری اسلامی بودند و همین ولایتمداری موجب پیروزی ما رد این جنگ نابرابر شد.

 

وی با تاکید بر حفظ حجاب و عفاف افزود: دشمن از طریق نفوذ فرهنگی در صدد رواج ابتذال، بی بندو باری و در نهایت فروپاشی خانواده ها است و به همین دلیل همه باید هوشیار باشند که این تنها راهی است که دشمنان انقلاب اسلامی می کوشند از این طریق بر کشور و ملت ما تسلط یابند.

 

رییس مرکز پژوهش‌های نظری و راهبردی نیروی هوایی ارتش با تاکید بر ضرورت وحدت و انسجام در جامعه یادآور شد: همه در پیروزی انقلاب نقش داشتند و کسی حق بیشتری نسبت به دیگری ندارد و باید مراقب غرور خود باشیم و بدانیم انقلاب اسلامی به راحتی به دست نمی‌آمد بلکه این رشادت و از جان گذشتگی شهیدان بود که انقلاب اسلامی را حفظ و راهش را استمرار بخشید.

 

اخلاص و ولایتمداری عامل پیروزی انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، سیدعلی سلیلی، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی و اجتماعی شب گذشته یادواره شهدا و علمای ملامحله خلیل شهر، برگزاری یادواره‌های شهدا را کار فرهنگی بزرگی برای نسل چهارم و آشنایی آنان با دوران هشت سال دفاع مقدس دانست و بر ترویج این فرهنگ ناب تأکید کرد.

 

وی گفت: وصیت نامه شهدای انقلاب و دعوت آنان از مردم برای حفظ تداوم انقلاب نیز از عوامل مؤثر در حرکت زایی و تداوم انقلاب بود و هفته دفاع مقدس، فرصتی مهم و مغتنم برای بازنگری در ارزش ها و آرمان این انقلاب است.

 

این استاد دانشگاه ادامه داد: امروز همه قدرت های جهانی به اقتدار نیروهای مسلح کشورمان آگاه هستند و بلندپایه ترین مقامات این کشورها اعتراف کرده اند که حل مسائل جهانی بدون حضور ایران امکان پذیر نیست و این مسائل بیانگر اقتدار و عظمت ایران اسلامی در جهان است.

 

وی تاکید کرد: بسیاری از کشورهای دنیا اقتدار نظام جمهوری اسلامی را برای خود الگو قرار داده اند، قدرتی که با جانفشانی و رشادت های شهدای عزیزی بدست آمد که در طول هشت سال جنگ تحمیلی ذره ای پا پس نکشیدند و با نثار جان پاک خود این امنیت و اقتدار را به ارمغان آوردند.

 

سلیلی مهم ترین و اساسی ترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی، را ایمان به خدا، اخلاص و ولایتمداری عنوان و تصریح کرد: قیام مردم برای خدا بود و این نکته حساسی است که از دید غربی ها و سیاست مادی گرا، خارج و از حیطه تفکر محدود آنان بیرون، و برای آنها و دنباله روان شان واژه ای نامفهوم است.

 

وی با تسلیت به مناسبت فاجعه منا و به خاک و خون کشیده شدن حجاج در سرزمین وحی الهی، گفت: درگذشت جانگداز و مصدومیت جمعی از حجاج بیت‌الله الحرام در حادثه دلخراش منا به علت ناتوانی و بی تدبیری مقامات عربستان سعودی در تأمین امنیت حجاج است موجب تأسف عمیق و تأثر آحاد مسلمانان شد و به همین دلیل همه مسلمانان باید در برابر این فاجعه و در محکومیت حادثه منا، انزجار از آل سعود را اعلام کنند./1317/202/ب3

ارسال نظرات