۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۲۹۱۴۴۷
مدیر حوزه‌های علمیه خراسان شمالی خبر داد؛

همایش «مطلع عشق» ویژه زوج‌های جوان طلبه برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی از برگزاری همایشی با عنوان مطلع عشق ویژه زوج های جوان طلبه این استان همزمان با دهه امامت و ولایت خبر داد.
حجت الاسلام سالاري مکي - مسؤول نمايندگي حوزه علميه خراسان شمالي

حجت الاسلام حجت سالاری مکی مسؤول مرکز مدیریت حوزه علمیه استان خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، اظهار کرد: همزمان با دهه امامت و ولایت و در آستانه فرا رسیدن عید سعید غدیر، همایش مطلع عشق ویژه زوج های جوان طلبه و طلاب در حین عقد استان خراسان شمالی به میزبانی بجنورد برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه همایش مزبور چهارشنبه هفته جاری در محل حسینیه شهدای مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار خواهد شد، افزود: در این همایش آموزش های مرتبط با سبک زندگی اسلامی و علوی از سوی حجت الاسلام سیدابوالفضل موسوی‏‌فاضل‏‌خراسانی، مشاور و کارشناس ارشد آسیب های اجتماعی و مسائل خانواده و مدیر کارگروه تخصصی آسیب‏‌های اجتماعی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به طلاب و زوج های جوان ارائه می شود.

 

دبیر شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این همایش از ساعت 10 صبح روز چهارشنبه با حضور بیش از 60 زوج طلبه با هدف ایمن سازی خانواده طلاب به عنوان فرهنگ سازان جامعه اسلامی برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سالاری مکی با تأکید بر لزوم شناسایی آسیب هایی که یک خانواده طلبه را تهدید می کند، افزود: طلاب باید افزون بر آسیب شناسی، برای آسیب زدایی از زندگی خود نیز تلاش کنند که در این زمینه سبک زندگی علوی و اسلامی بهترین الگو محسوب می شود.

 

وی تصریح کرد: طلاب و روحانیان ابتدا می بایست زندگی خود را آسیب شناسی و آسیب زدایی کنند تا بعد از آن بتوانند آسیب ها و ناهنجاری های مختلف را از زندگی دیگر افراد دور کنند.

 

مسؤول مرکز مدیریت حوزه علمیه استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به برنامه های این مرکز به منظور ترویج ازدواج آسان و به هنگام، خاطرنشان کرد: در این راستا طرح فرهنگی ازدواج ساده جوانان به منظور ترویج ازدواج آسان و به دور از تجملات در جامعه از سوی طلاب حوزه های علمیه با پیشگامی 10 زوج طلبه مدارس علمیه این استان آغاز شده است.

 

حجت الاسلام سالاری مکی افزود: در قالب این طرح چندی پیش 10 زوج طلبه جوان از حوزه های علمیه بجنورد و شیروان برای نخستین بار از خراسان شمالی، زندگی مشترک خود را در کنار بارگاه ملکوتی امام حسین(ع) در کربلای معلی آغاز کردند که در همایش مطلع عشق این هفته از این زوج های طلبه نیز تجلیل خواهد شد.

 

برگزاری همایش سبک زندگی علوی ویژه اساتید حوزه های علمیه خراسان شمالی

حجت الاسلام سالاری مکی در ادامه همچنین از برگزاری همایش سبک زندگی علوی ویژه اساتید خواهر حوزه های علمیه استان خراسان شمالی خبر داد و افزود: این همایش نیز شامگاه چهارشنبه با شرکت اساتید و مدرسان خواهر مدارس علمیه استان و خانواده های آنها در محل سالن همایش های نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جاری در مدارس علمیه خواهران استان خراسان شمالی بیش از 70 مدرس خواهر در حال تدریس هستند که غالب آنها حق التدریسی و بومی استان به شمار می‌روند، ادامه داد: بر این اساس در همایش سبک زندگی علوی ویژه اساتید خواهر حوزه های علمیه خراسان شمالی حدود 150 زن و شوهر شرکت می کنند.

 

گفتنی است، در سال تحصیلی جدید در مجموع هزار و 536 طلبه خواهر و برادر در 15 حوزه علمیه شهرستان های مختلف استان خراسان شمالی شامل 9 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران در سطوح یک، دو و سه زیر نظر 200 استاد خواهر و برادر تحصیل می کنند./9314/302/ب3

ارسال نظرات