۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۲۹۱۴۷۰
معاون آموزشی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی خبر داد؛

برگزاری اردوی «راه دل» ویژه طلاب جدیدالورود حوزه‌های علمیه خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزشی مرکز مدیریت حوزه علمیه استان خراسان شمالی از برگزاری اردوی راه دل ویژه طلاب جدیدالورود مدارس علمیه شهرستان های مختلف این استان در جوار حرم رضوی خبر داد.
حجت الاسلام حسين زاده - مسؤول آموزش نمايندگي حوزه علميه خراسان شمالي

حجت الاسلام فرهاد حسین زاده، معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه علمیه استان خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، اظهار کرد: همزمان با دهه امامت و ولایت و فرا رسیدن عید سعید غدیر، اردوی راه دل ویژه طلاب جدیدالورود حوزه های علمیه استان خراسان شمالی در جوار حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) برگزار می شود.  

 

وی با اشاره به اینکه اردوی مزبور به صورت متمرکز با حوزه های علمیه خراسان رضوی و جنوبی و در بخش طلاب برادر برگزار خواهد شد، افزود: در این اردوی آموزشی اعتقادی طلاب جدید الورود مدارس علمیه برادران استان های سه گانه خراسان به مدت دو روز و طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاری آموزش های مختلف را فرا می گیرند.

 

حجت الاسلام حسین زاده با بیان اینکه در اردوی ویژه راه دل در کارگاه های مختلف آموزشی و اعتقادی از اساتید برجسته حوزوی استان خراسان بزرگ استفاده می شود، خاطرنشان کرد: در این اردو که در اردوگاه ثامن الحجج(ع) برگزار می‌شود، افزون بر هزار و 200 طلبه برادر جدیدالورود مدارس علمیه استان های سه گانه خراسان حضور دارند که از 9 مدرسه علمیه برادران استان خراسان شمالی نیز 93 طلبه جدیدالورود در آن شرکت می کنند.

 

به گفته وی طلاب شرکت کننده در این اردو طی روزهای هفتم و هشتم ماه جاری در کارگاه های آموزشی، اعتقادی و اخلاقی از محضر اساتید علم و اخلاق، حجج اسلام والمسلمین سیدآبادی، عادلی، گنابادی نژاد و نظافت یزدی بهره مند می شوند.

 

حجت الاسلام حسین زاده اضافه کرد: طلاب جدیدالورود مدارس علمیه استان های سه گانه خراسان که در اردوی راه دل حضور می یابند در دو روز مزبور در 34 حلقه معرفت حضور می یابند که در این حلقه ها اساتید مختلف در مورد اهداف و بایدها و نبایدهای طلبگی و همچنین برنامه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی حوزه بحث و گفت‌وگو می کنند.

 

وی آغاز طلبگی و بستن عهد و میثاق با امام زمان(عج) در جوار بارگاه منور امام رضا(ع) و آشنایی طلاب با ضوابط و نظام آموزشی حوزه را از جمله اهداف برگزاری اردوی راه دل ویژه طلاب جدیدالورود مدارس علمیه استان های سه گانه خراسان عنوان کرد و افزود: در این اردوی فرهنگی توجیهی برنامه های متنوع نظیر برگزاری حلقه های معرفت، کارگاه های آموزشی، مسابقات کتابخوانی و ورزشی، آشنایی با مهارت های مطالعه و آشنایی با واحدهای مختلف حوزه علمیه، برگزاری حلقه های معرفت با موضوع بایستگی های طلبگی، اهدای نشریه راه دل به شرکت کنندگان و غیره پیش بینی شده است.

 

حجت الاسلام حسین زاده ادامه داد: همچنین در پایان این اردو مراسم میثاق و عهد طلاب جدیدالورود با امام زمان(عج) برگزار می شود.

 

مسؤول آموزش مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی یادآور شد: در سال تحصیلی جدید 93 طلبه برادر و 133 طلبه خواهر در 15 مدرسه علمیه برادران و خواهران این استان پذیرش شدند.

 

گفتنی است، در سال تحصیلی جدید در مجموع هزار و 536 طلبه خواهر و برادر در 15 حوزه علمیه شهرستان های مختلف استان خراسان شمالی شامل 9 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران در سطوح یک، دو و سه زیر نظر 200 استاد خواهر و برادر تحصیل می کنند./9314/302/ب3

ارسال نظرات