۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۲۹۱۴۸۹
سردار فضلی خبر داد؛

بازسازی واقعه غدیر در 132 نقطه از کشور

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد بازسازی واقعه غدیر گفت: بازسازی واقعه غدیر امسال در 132 نقطه انجام می‌شود که برآورد می‌شود بیش از 2 میلیون نفر از مردم شریف از این بازسازی بهره مند شوند.
سردار فضلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار علی فضلی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در نشست خبری ستاد مردمی بازسازی واقعه بزرگ غدیر خم که در خبرگزاری فارس برگزار شد، گفت: عید سال جاری از قربان تا غدیر به علت بی‌کفایتی آل سعود با فاجعه منا به عزا تبدیل شد.

 

وی افزود: بار اولی نیست که آل سعود در قبال حجاج چنین جنایتی را مرتکب می‌شود در سال 54 و 66 گارد اولیه آل سعود با ایجاد بهانه‌ حجاج را با آب جوش، گاز اشک‌آور، تیراندازی، قمه و قداره مورد حمله قرار داد.

 

رییس ستاد بازسازی واقعه غدیر عنوان کرد: دولت عربستان درگیر چند صحنه بین ‌المللی در دفاع از داعش و تکفیری‌ها در بلاد کشورهای اسلامی چون سوریه، عراق، بحرین و یمن است و همین امر سبب نمود بیشتر بی‌کفایتی آنها شده است.

 

جانشین سازمان بسیج مستضعفین افزود: ما مردان بحران می‌دانیم اداره چند صحنه کار دشواری است، اگر چه شاید اغراض دیگری هم در ایجاد این فاجعه داشتند.

 

سردار فضلی گفت: اعلام شده تا کنون نزدیک به 4 هزار و 700 نفر در این حادثه جان باختند که شاید افزایش یابد، ما این عزا را به محضر صاحب‌الزمان(ع)، نائب آن رهبر معظم انقلاب، مردم ایران و خانواده‌های شهدای جان‌باخته در منا و مکه تسلیت می‌گوییم.

 

وی با اشاره به اینکه در آستانه غدیرخم عید سیاسی، امامت و ولایت و حاکمیت دینی قرار داریم، اظهار داشت: با اذن مراجع تقلید و علما، همت هنرمندان، آحاد مردم شریف، سایر دستگاه‌ها و دانشگاه ها به همت سازمان بسیج مستضعفان با تاکید ریاست سازمان و سردار سلیمانی بازسازی واقعه غدیر چند سالی است که در دستور کار قرار گرفته است.

 

فضلی افزود: سال 1389 مجوز عملی بازسازی واقعه غدیر با نظر علما و مراجع اخذ شد و جغرافیایی نزدیک و شبیه واقعه غدیر مورد ارزیابی قرار گرفت که امید است با سقوط آل سعود در محل اصلی واقعه غدیر این بازسازی انجام شود.

 

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه سال 89 پس از بررسی‌ها فراوان در قم دامنه کوه خضر برکه‌ای شبیه جغرافیای غدیر یافت شد، بیان داشت: در 4 آذر 89 همزمان با برگزاری اجتماع بزرگ دریادلان بسیجی خواهر شیعه و سنی با حضور نائب امام زمان رهبر معظم انقلاب، علمای بزرگ روحانیت، خانواده‌های شهدای استان قم و مهمانانی از خارج از کشور بازسازی واقعه غدیر انجام شد.

 

وی افزود: با حضور بیش از 70 هزار نفر از مردم واقعه بازسازی غدیر به نمایش و استحضار همه امت رسید این کار مردمی نشان داد داوطلبان ما در سایر استان و شهرستان ها که ظرفیت اجرای واقعه غدیر را داشتند.

 

فضلی افزود: با آموزش، هدایت کارگاه‌ها و پشتیبانی مردمی در سال بعد در 70 نقطه کشور این برنامه اجرا شد سال بعد از آن به 100 نقطه در ایران و سال بعد نزدیک 120 نقطه، سال بعد به 123 و در سال 1394 در 132 نقطه ایران اسلامی بازسازی غدیر خم را به همت همه مردم و بسیجیان برگزار می‌شود.

 

رییس ستاد بازسازی واقعه غدیر افزود: در برخی مناطق گرمسیر مانند بهبهان اجازه گرفتند چند شب اجرا داشته باشند در برخی سالها 5 شب اجرای واقعه غدیر را داشتیم، بازسازی واقعه غدیر 1394 در 132 نقطه انجام می‌شود که برآورد می‌شود بیش از 2 میلیون نفر از مردم شریف از این بازسازی بهره مند شوند.

 

فضلی افزود: در سال جاری برای رساندن پیام غدیر به مردم تلاش‌های بیشتری در عمیق‌تر کردن محتوای آن صورت گرفته است، همچنین بعد از روز عید غدیر سال جاری بزرگ ترین عملیات فرهنگی ایران اسلامی کلید می‌خورد و آن اعزام کاروانیان راهیان نور دانش‌آموزی از سراسر کشور است.

 

وی افزود: با بسیج همه ظرفیت‌های کشوری و لشکری این اعزام از 11 مهرماه برای یک میلیون و 25 هزار دانش‌آموز شیعه و سنی پیش‌بینی شده است که از سراسر کشور به صورت نمادین از مزار شهدای والامقامی چون شهید بابایی و شهید شهید نادر مهدوی کلید می‌خورد.

 

سردار فضلی در پایان خاطرنشان کرد: اعزام راهیان نور از 5 استان زمینی خوزستان، ایلام، کرمانشاه آذربایجان‌غربی و کردستان و دو استان ساحلی بوشهر و هرمزگان انجام می‌شود./807/202/ب1

ارسال نظرات