۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۲۹۱۴۹۱
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان:

طرح همیار غدیر در 58 دبستان دخترانه کاشان اجرا می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: طی دهه ولایت و همزمان با ایام عید غدیر، طرح همیار غدیر از سوی اداره تبلیغات اسلامی کاشان، با همکاری آموزش و پرورش و دفتر تبلیغات اسلامی مدیریت حوزه علمیه قم در 58 دبستان دخترانه کاشان برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت‌الاسلام سید عبدالصاحب حسینی رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان صبح امروز در حاشیه اجرای این طرح در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: در قالب این طرح، مبلغان آموزش دیده دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم به مدارس ابتدایی دخترانه اعزام و از روی پرده‌های نقاشی، این واقعه مهم تاریخی را نقالی می‌کنند.

 

وی، هدف از اجرای این طرح را تصویرسازی واقعه غدیر در ذهن کودکان به منظور آشنایی ملموس با واقعه غدیر و ایجاد روحیه نشاط معنوی در بین کودکان خواند.

 

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه بهترین روش انتقال مفاهیم از نظر روانشناسان پیام های غیرمستقیم است عنوان کرد: در این پرده خوانی، بحث امامت، حجاب، عصمت و سبک زندگی به صورت غیرمستقیم با توجه به حوادثی که در غدیر اتفاق افتاده برای مخاطب تبیین می‌شود.

 

وی افزود: همچنین در قالب این برنامه، مبلغان اعزامی به مدارس، به اجرای گفتمان های دینی و پاسخ به شبهات و پرسش های دانش آموزان پیرامون ولایت و غدیر می پردازند.

 

رییس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی کاشان در ادامه یادآور شد: مناقب خوانی و بیان فضائل و رشادت های امیرمومنان(ع)، قرائت اشعار دینی کودکانه، مولودی خوانی، اجرای تئاتر، برگزاری مسابقه فرهنگی و اهدای جوایز از دیگر برنامه های این طرح است که در قالب جشن غدیر در تمام مدارس ابتدایی دخترانه شهرستان کاشان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه تا سیزده سال آینده، شاهد تقارن غدیر با حضور دانش آموزان در مدارس نخواهیم بود، افزود: با توجه به اهمیت واقعه غدیر، سعی شده است گستره این طرح، تمام دانش‌آموزان ابتدایی سطح شهر کاشان را پوشش دهد.

 

شایان ذکراست، پرده خوانی از هنرهای اصیل و سنتی ایران و نیز مادر هنر تعزیه خوانی است که در سال های اخیر متکی به داستان های مذهبی ایرانی بوده است که  در پرده خوانی یک نفر «پرده خوان» داستانی از اولیای دین را با اشاره به تصویرهای که برمبنای همان داستان بر پرده ای منقوش بوده با کلام آهنگین روایت می‌کند، پرده خوانی گونه ای پیش رفته تر از نقالی است که در آن روایتگر افزون بر حرکت های خود برای نقل داستان خود از تصاویر نقاشی شده بر پرده نیز استفاده می‌کند و آنها را هنگام گفتار به مخاطب نشان می دهد./1307/203/ب1

ارسال نظرات