۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۲۹۱۵۱۸
بعد از سفری پنج روزه؛

رییس جمهور از سفر نیویورک به تهران بازگشت

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور بعد از سفر پنج روزه به نیویورک و شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تهران بازگشت.
بازگشت رييس جمهور از نيويورک

به گزارش خبرگزاری رسا، رییس جمهور که به منظور شرکت در مراسم تشییع پیکر حجاج کشورمان که در موسم حج امسال به شهادت رسیده بودند سفر خود را زودتر از موعد به پایان رساند و پس از سخنرانی در هفتادمین مجمع عمومی سازمان ملل، دقایقی پیش وارد تهران شد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی با حضور دکتر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل و با استقبال رسمی معاون اول خود وارد تهران شد.

 

رییس جمهوری در سفر به نیویورک علاوه بر سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل و نیز اجلاس سران توسعه پایدار ضمن تشریح دیدگاه ها و مواضع تهران در خصوص مهمترین مسایل منطقه ای و بین المللی، دیدارها و مذاکراتی با سران و مقامات کشورهای روسیه، سوئد، فرانسه، انگلیس، ایتالیا، برزیل، بولیوی، ژاپن، اکوادور، افغانستان و سنگال و نیز دبیر کل سازمان ملل و رییس شورای اروپا داشت.

 

دیدار با اعضای اندیشکده‌های آمریکا، نشست با مدیران شرکتهای تجاری، اقتصادی و صنعتی آمریکا، دیدار با مدیران و مجریان ارشد رسانه های بین المللی، دیدار با نخبگان و کارآفرینان ایرانی مقیم آمریکا و حضور در جمع صمیمی ایرانیان مقیم آمریکا و نیز مصاحبه با رادیو ملی آمریکا و شبکه تلویزیونی سی. ان. ان از دیگر برنامه های کاری فشرده رییس جمهوری در جریان سفر به مقر سازمان ملل بود./1323/د102/ج

ارسال نظرات