۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۲۹۱۵۲۴
نماینده بعثه‌ مقام معظم رهبری:

روح زیارت ولایت مداری و استکبارستیزی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده بعثه‌ مقام معظم رهبری در عراق گفت: زیارت جامعه کبیره و زیارت امین الله و سایر زیارت های وارده بسیار با ارزش و دارای فضیلت است و روح همه این زیارت ها این است که به امام معصوم لبیک بگوییم.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق، با اشاره به واژه های سلام و لعن در زیارت های وارده، سلام را کلید دوستی و محبت و لعن و نفرین را منشأ نفرت و انزجار خواند و گفت: اگر در زیارت سلام بر امام معصوم می کنیم و به دشمنان او نفرین می کنیم و جمله انی سلم لمن سالمکم و انی حرب لمن حاربکم را می گوییم؛ پیام آن دوستی و همدلی با دوستان اباعبدا.. و مکتب او، ستیز و دشمنی با دشمنان او همانند داعش و استکبار جهانی است.

 

وی با اشاره به آیه کریمه اشدا علی الکفار و رحماء بینهم گفت: زایرین باید با هم مهربان و با همه پیروان اهل بیت و مسلمانان همدل و همزبان و همفکر باشند.

 

حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی با بیان اینکه زیارت جامعه کبیره و زیارت امین ا.. و سایر زیارت های وارده بسیار با ارزش و دارای فضیلت است، خاطر نشان کرد: روح همه این زیارت ها این است که به امام معصوم لبیک گفته و راه او ادامه دهیم.

 

وی عهد و میثاق با امام را روح زیارت برشمرد و گفت: زایرین در زیارت باید معرفت خود را بر امام عرضه دارند و به دستورات و سیره آنها در جامه عمل بپوشانند.

 

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق پاسخ به ندای امام را امر مستمر در طول زندگی برشمرد و گفت: باید انسان همانند سربازی آماده باش برای دفاع از حریم ولایت و جلوگیری از ترفندهای دشمن آماده باشد./1330/د101/ف

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات