۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۲۹۱۵۳۹
در حرم رضوی صورت می‌گیرد؛

برگزاری جشن روز عید غدیر همراه با قرائت خطبه غدیر

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با بیان این که خطبه غدیر به طور کامل همزمان با این عید فرخنده در حریم ملکوتی رضوی قرائت می شود، گفت: مراسم جشن عید غدیر ویژه عموم مردم با حضور تولیت آستان قدس رضوی در بارگاه مکلوتی ثامن الحجج(ع) برگزار می شود.
غدير خم

حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با بیان برنامه های حرم رضوی ویژه عید غدیر اظهار کرد: همزمان با این روز دعای ندبه عید سعید غدیر به همراه سخنرانی حجت الاسلام مسعود عالی پس از اقامه نماز صبح در رواق امام خمینی(ره) از سوی مهدی سروری قرائت می شود.

 

وی قرائت کامل خطبه غدیر را در روز جمعه دهم مهرماه مصادف با عیدسعید غدیر ساعت ساعت15:45 در صحن غدیر از جمله برنامه های حرم امام رضا(ع) ویژه این عید بزرگ عنوان کرد.

 

حجت الاسلام حسینی گفت: جشن ویژه روز عید غدیر نیز صبح جمعه دهم مهرماه از ساعت 9 تا 10:30 با حضور آیت الله عباس واعظ طبسی، تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از مسؤولان کشوری و استانی برگزار می شود.

 

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: این مراسم ویژه عموم زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام هشتم به همراه مدیحه سرایی مداحان اهل بیت، شعر و سرودخوانی در تالاراماکن متبرکه واقع در صحن آزادی حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

 

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: جشن های دهه امامت و ولایت همزمان با عید قربان تا عید غدیر تحت عنوان «شکوه غدیر» هر شب پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در جمع عشاق و دلدادگان به خاندان عصمت و طهارت در حرم رضوی در حال برگزاری است.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی افزود: سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی و حجج اسلام حبیب الله فرحزاد، سیدحمیدمیرباقری و مسعود عالی با محور جریان غدیر و ولایت به همراه مدیحه سرایی مداحان اهل بیت، شعر و سرود خوانی از جمله برنامه های شکوه غدیر است./1308/302/ب3

ارسال نظرات