۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۲۹۱۵۵۷
آیت الله ضیاء آبادی:

درج نام امام علی در قرآن، سبب تحریف قرآن می‌شد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله ضیاءآبادی درباره عدم درج نام امام علی(ع) در قرآن، گفت: مطمئن باشید که اگر نام حضرت علی (ع) در قرآن می آمد، آفتی بسیار بزرگتر گریبان دین را می گرفت چرا که قطعا برای خارج کردن نام ایشان، قرآن را تحریف و فتنه ای بزرگ تر را رقم می زدند.
آيت الله ضياء آبادي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد ضیاء آبادی در سلسله جلسات تفسیر اخلاقی قرآن، با توجه به فرارسیدن عید غدیر، به تبیین این واقعه مهم پرداخت.
 
وی با اشاره به عدم درج نام امام علی(ع) در قرآن گفت: مطمئن باشید که اگر نام حضرت علی (ع) در قرآن می آمد، آفتی بسیار بزرگتر گریبان دین را می گرفت. چراکه قطعا برای خارج کردن نام ایشان، قرآن را تحریف می کردند و فتنه ای بزرگ تر را رقم می زدند.
 
آیت الله ضیاء آبادی ادامه داد: این اتفاق فتنه بزرگ تری را در دین به وجود می آورد و تحریف قرآن، تنها حجت پیغمبر را نیز از ایشان می گرفت.
 
نویسنده کتاب قرآن و قیامت با اشاره به نشانه های روشن درباره ولایت حضرت علی در قرآن اظهار داشت: نشانه های روشن زیادی در قرآن درباره جانشینی حضرت علی(ع) وجود دارد. نمونه بارز آن هم آیه "انما ولیکم الله ..." است که می گوید "همانا ولی شما کسی است که نماز را به پا می دارد و در حال رکوع زکات را پرداخت می کند."
 
وی با اشاره به ارزش والای دین و ارتباطش با امامت ادامه داد: خداوند در قرآن می فرماید امروز دین شما را کامل و نعمت را بر شما تمام کردم. پس دین نعمت است و متممش علی(ع) است؛ دین هر چقدر هم که کامل و برای انسان ها نعمت باشد، قابلیت تدبیر نداشته و به معصومی مدبر نیاز دارد.
 
وی در پایان گفت: هدف از خلقت انسان عبادت و لقاء خداوند است و این موضوع در قرآن آمده و شکی در آن نیست؛ خداوند هم برای عبادت و لقاء خود، دستور العملی به نام دین را در اختیار ما قرار داده  پس هر چیز هم در راه عبادت و لقاء خدا باشد نعمت است و اگر نباشد نغمت./809/203/ب3
ارسال نظرات