۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۲۹۱۵۷۷
آیت الله علم الهدی:

فاجعه منا جنایت ارادی از سوی آل‌سعود بود/ درباره تعطیلی حج نظر رهبر انقلاب ملاک است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد با بیان این‌که جریان منا از سوی عناصر مزدور استکباری طراحی شده بود و جنایتی ارادی از سوی آل‌سعود بود، گفت: این فاجعه یک سانحه یا حادثه نبود و برخورد با آن باید به گونه‌ای صورت گیرد که بیانگر عمق این فاجعه باشد.
حادثه منا سخنراني آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد ظهر امروز هفتم مهر در حاشیه افتتاحیه پنجمین همایش ملی تجلیل از مددجویان کمیته امداد در ارتباط با حادثه تلخ و فاجعه‌بار منا در جمع خبرنگاران درباره زمزمه‌های تعلیق حج که از سوی برخی افراد گفته می شود، اظهار کرد: درباره تعطیلی حج باید مراجع عظام نظر بدهند و تنها نظر رهبر معظم انقلاب در این مورد ملاک است و کسی دیگر نمی‌تواند در مورد مباحث حج غیر از رهبر معظم انقلاب نظر بدهد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که جریان منا از سوی عناصر مزدور استکباری طراحی شده بود و برخورد با آن نیز باید به گونه‌ای باشد که بیانگر عمق این فاجعه باشد، افزود : فاجعه‌ای‌ امسال در سرزمین منا رخ داد و ملت‌های مسلمان را عزادار کرد، یک جنایت ارادی از سوی آل‌سعود بود.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: این فاجعه یک سانحه یا حادثه نبود و برخورد با آن باید به گونه‌ای صورت گیرد که بیانگر این جنایت باشد، چون این یک جنایت ارادی و عمدی از سوی جریان توطئه‌گر مزدور استکبار به منظور اهداف شیطانی خود بود که این فاجعه را به وجود آورد.

 

روز پنجشنبه در جریان برگزاری مراسم حج در سرزمین منا و حضور گسترده حجاج در این منطقه حادثه آفرین شد و صدها نفر کشته و زخمی شدند.

 

تاکنون 47 نفر کشته و مفقود شدن 40 نفر و مصدوم شدن 7 نفر از حجاج خراسان رضوی در فاجعه منا تأیید شده است که بیشترین حجاج جان باخته خراسان رضوی در این حادثه از نیشابور است که 22 نفر از نیشابور، 12 نفر از مشهد، 8 نفر سبزوار، سه نفر فیروزه، یک نفر تایباد و یک نفر از خوشاب است.

 

آمار مفقودین خراسان رضوی 40 نفر است که 23 نفر از نیشابور، 12 نفر مشهد، چهار نفر سبزوار و یک نفر از تایباد از حاجیان مفقود شده است که تا این لحظه خبری از آن ها در دست نیست.

 

تعداد مصدومین استان هفت نفر که از این هفت نفر مصدوم چهار نفر از نیشابور، دو نفر از سبزوار و یک نفر از مشهد  هستند و هنوز اطلاع دقیقی از زمان ورود پیکر جانباختگان مشخص نشده است و پس از ورود به تهران به استان منتقل خواهد شدو پس از انتقال جانب اختگان به مشهد، پیکر آنها در حرم رضوی طواف داده و سپس تحویل فرمانداران هر یک از شهرستا‌ن‌های استان داده شده و پیکر حجاج مشهدی نیز به خانواده های آن ها تحویل تا براساس صلاحدید خود حجاج خود را تدفین کنند که البته گلزار شهدای هر شهرستان برای تدفین حجاج کشته شده در این حادثه در نظر گرفته شده است./934/203/ب2

ارسال نظرات