۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۲۹۱۶۱۶
معاون پرورشی آموزش و پرورش قزوین:

صهیونیست‌ها شرایط بقا را ندارند

خبرگزاری رسا ـ معاون پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به روز همدردی با کودکان فلسطینی، گفت: صهیونیست‌ها شرایط بقا را ندارند.
اسرائيل کودک فلسطيني

حجت‌الاسلام علی انصاری، معاون پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به نهم مهر، روز همدردی با کودکان فلسطینی و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش در این راستا، گفت: در سال جاری ابلاغی مبنی بر برگزاری برنامه در این روز به مدارس نداشته‌ایم اما خود مدارس می‌توانند به شکل خلاقانه برنامه‌هایی را اجرا کنند.

 

وی افزود: اما در کل مجموعه آموزش و پرورش نشست و گفتمان‌های سیاسی با دانش آموزان دارد و از جمله مباحثی که در این نشست‌ها مطرح می‌شود موضوع حمایت از نهضت‌های مقاومت است.

 

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین با بیان این‌که دانش آموزان در رابطه با فلسطین و اصل همدردی با کودکان این سرزمین اشغالی سؤالات بسیاری دارند، خاطرنشان کرد: ما برای پاسخگویی به این سؤالات محتوا تولید می‌کنیم و در مراسم‌های مختلف از سخنران‌ها دعوت کرده و از آن‌ها می‌خواهیم شبهات دانش آموزان را برطرف کنند.

 

منافع ملی و امنیت کشور ایجاب می‌کند که ما به امت حزب‌الله کمک کنیم

حجت‌الاسلام انصاری با اشاره به ذهن خلاق نوجوانان عنوان کرد: ما چه بخواهیم و چه نخواهیم باید به مباحث سیاسی و منطقه‌ای ورود پیدا کنیم چراکه این پرسشگری در مدارس وجود دارد.

 

وی با بیان این‌که در مسائل سیاسی، امنیت ملی نخستین اولویت است، ابراز کرد: منافع ملی و امنیت کشور ایجاب می‌کند که ما به گروه‌های مقاومت و امت حزب‌الله کمک کنیم چراکه با این کار مرز جغرافیایی خود را برده‌ایم تا پایتخت اسرائیل و در یک قدمی با او می‌جنگیم.

 

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین با تاکید بر این‌که شعار «نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران» شعار غلطی است، گفت: جدای از منافع ملی ما باید یکسری مفاهیم انسانی و حس نوع‌دوستی را نیز در نظر بگیریم.

 

نباید بگذاریم کمک به هم‌نوعان فراموش شود

این مسؤول با بیان این‌که نباید بگذاریم کمک به هم‌نوعان فراموش شود، خاطرنشان کرد: باید ارزش‌هایی هم‌چون ایثار، شهادت‌طلبی و تکریم انسان‌ها را برای آینده‌سازان کشور فرهنگ‌سازی کرد؛ برای ظلم‌ستیزی و دستگیری از مظلوم باید حق و باطل را خوب بشناسیم.

 

حجت‌الاسلام انصاری اضافه کرد: برای این‌که دانش آموزان، کودک فلسطینی را همانند کودک ایرانی بدانند باید باورهای آن‌ها را عوض کرده و حس نو‌ع‌دوستی را در وجودشان تقویت کنیم.

 

وی با اشاره به این‌که بنی‌آدم اعضای یکدیگرند، یادآور شد: قطع‌یقین در انتقال این مفاهیم انسانی استفاده از هنر بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

 

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به بیان رهبر انقلاب که تاکید کردند تا 25 سال آینده اسرائیلی در منطقه وجود نخواهد داشت، اظهار کرد: هر حکومتی برای ادامه حیات باید یکسری لوازم را رعایت کند در حالی که اسرائیل هیچ یک از این شاخصه‌ها را ندارد چراکه حکومت باطل و نامشروعی است.

 

حجت‌الاسلام انصاری در پایان با بیان این‌که صهیونیست‌ها شرایط بقا را ندارند، گفت: قطع ‌یقین اسرائیل از بین خواهد رفت مگر این‌که طبق بیان رهبر معظم انقلاب انتخابات آزادی را در فلسطین برگزار کند./955/302/ب1

ارسال نظرات