۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۲۹۱۶۱۹
دبیر علمی مجمع علمی فرهنگی ولی‌عصر:

هیئات مذهبی برای جذب جوانان به مساجد جاذبه داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ دبیر علمی مجمع علمی فرهنگی ولی عصر(عج) گفت: هزینه های انجام شده در هیئات مذهبی اگر سبب هدایت حتی یک نفر از جوانان شود و بتواند جوانی را از کوچه و خیابان به مسجد و تکایا بکشاند و اهل منبر و مسجد کند ارزشمند خواهد بود.
حجت الاسلام سيد عبدالخالق موسوي حجت الاسلام سيد عبدالخالق موسوي حجت الاسلام سيد عبدالخالق موسوي مهدي خشنودي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید عبدالخالق موسوی دبیر علمی مجمع فرهنگی ولی عصر(عج) بعد از ظهرامروز در گردهمایی روحانیان و مسؤولان مذهبی، فرهنگیان و دانشجویان افغانستان در سالن اجتماعات اتباع فرمانداری ویژه کاشان با تبریک ولادت امام هادی و تسلیت شهدای فاجعه منا و گرامیداشت هفته دفاع مقدس و عید غدیر گفت: ما مسلمانان در بین امامان خود سه امام با نام ابوالحسن داریم، امام موسی بن جعفر، علی ابن موسی الرضا و امام هادی که امروز تولد ایشان است.

 

وی با اشاره به نزدیک شدن عید ولایت گفت: اگر می خواهیم جوانان خود را از کوچه و خیابان جمع و پای منبر و روضه اهل بیت (ع) حضور داشته باشند باید جلسات مذهبی که برگزار می کنیم جاذبه داشته باشد و مورد رضایت امام زمان(عج) و ائمه اطهار(ع) باشد.

 

حجت الاسلام موسوی گفت: هزینه های انجام شده در هیات مذهبی اگر سبب هدایت حتی یک نفر از جوانان  شود و بتواند جوانی را از کوچه و خیابان به مسجد و تکایا بکشاند و اهل منبر و مسجد شود ارزشمند خواهد بود.

 

وی با اشاره به جنگ مهم خیبر در صدر اسلام گفت: پیامبر اکرم(ص) می فرماید، در جنگ های آینده پرچم را به دست کسی خواهیم داد که هم خدا و هم رسول خدا و هم او خدا و رسول خدا را دوست داشته باشد.

 

دبیر علمی مجمع علمی فرهنگی ولی عصر(عج) یاد آور شد: برخی از مسلمانان سواره و برخی دیگر پیاده هستند، از این رو پیامبر اکرم(ص) رییس اول اسلام پیاده برای مشایعت امیرمومنان رییس دوم اسلام که سواره است می آید و به امیرمومنان می فرماید، جنگ خیبر خیلی مهم است چرا که یهودی تا ابد نابود می شوند و از هم گسسته می شوند.

 

حجت الاسلام موسوی یاد آور شد: اگر مسؤولان هیئات مذهبی در برنامه های مذهبی خود بتوانند حتی یک نفر را هدایت کنند، ثوابی که خواهند برد از هر آنچه که در دنیا است بیشتر خواهد بود.  

 

در ادامه مهدی خشنودی مسؤول اتباع خارجی فرمانداری ویژه کاشان با تاکید ارشاد جوانان از سوی مسؤولان هیئات مذهبی گفت: برای جذب جوانان به مجالس ائمه اطهار(ع) هیئات مذهبی باید برای جوانان جاذبه داشته باشند تا بتوانند جوانان را جذب مسجد و منبرکنند.

 

وی افزود: اگر هیئات مذهبی در جذب جوانان به مسجد و منبر موفق باشند و جوانان را از کوچه و خیابان به مساجد بیاورند بسیاری مشکلات و معضلات اجتماعی حل و فصل خواهد شد.

 

به گفته وی، اگر برنامه ها و جلسات هیئات مذهبی پر بار و پر مغز و پرشور باشد و بتواند جوانان را به سمت و سوی خود جذب کند، انگشت اشاره به سوی اتباع خارجی و نگرش منفی نسبت به مهاجرین از بین خواهد رفت.

 

خشنودی گفت: مسؤولان هیئات مذهبی می توانند با ایجاد جاذبه به جلسات و برنامه های مذهبی و ارائه مطالب ارزشمند و جذاب، جوانان را به جلسات مذهبی جذب کنند.

 

وی با اشاره به اینکه امروز دشمن در تلاش و توطئه است و اگر مسؤولان هیئات مذهبی فعال باشند دشمن در رسیدن به اهداف خودش ناکام خواهد ماند گفت: طی 8 سال مبارزه در جنگ سخت که هم زمین و هم زمان داشت مردانه در مقابل ابرقدرت های جهان ایستادیم و شهیدانی که در دفاع مقدس به شهادت رسیدند باعث افتخار خود و خانواده خود شدند و چشم و چراغ ملت شدند اما کشته شدگان در جنگ نرم برای خود و خانواده خود سبب سرافکندگی هستند.

 

شایان ذکر است، گردهمایی روحانیان و مسؤولان هیئات مذهبی، فرهنگیان و دانشجویان افغانستان به مناسبت عید غدیر همراه با مداحی و گشایش نمایشگاهی از آثار صنایع دستی و آثار هنری دانشجویان افغانستان با حضور سلیمانی مدیرکل امور اتباع استانداری استان اصفهان عصر امروز در محل ساختمان شماره دو فرمانداری ویژه شهرستان کاشان برگزار شد./1307/202/ب1

ارسال نظرات