۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۲۹۱۶۲۵
جانشین فرمانده کل سپاه:

آل سعود رژیمی بی‌استعداد و فاقد ظرفیت مدیریت بحران‌ است

خبرگزاری رسا ـ جانشین فرمانده کل سپاه با بیان این‌که حادثه منا از رژیم کوچک و حقیر آل سعود که قادر به حل مسائل بزرگ نبوده پرده برداشت، گفت: آل سعود رژیمی بی‌استعداد، فاقد ظرفیت مدیریت بحران‌ها با روحیه استکباری و بلندپروازانه است.
سردار سلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه عصر امروز در اولین همایش نخبگان بسیجی فعال در عرصه بین‌الملل که در سازمان فرهنگ و ارتباطات برگزار شد، ضمن تسلیت فاجعه منا گفت: امام راحل اصالت جهانی را برای بازیابی هویت حقیقی مسلمانان انجام دادند و  شکستی آشکار به بی‌نظیرترین امپراتوری تاریخ بشر وارد کردند و سبب عزت و اعتبار ملت ملسمان ایران و امت اسلام شدند.

 

وی افزود: جاد دارد خدای بزرگ را به خاطر وجود رهبر معظم انقلاب  این مائده و موهبت اسلامی که بیداری حرکت جهان اسلام را به عهده گرفته و در این جهاد پیچیده و سخت توانسته سفینه امت اسلامی را به سوی ساحل نجات ببرد سپاسگزاری کنیم.

 

واقعه منا نقطه اوج زوال عربستان سعودی خواهد بود

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به فاجعه منا عنوان کرد: این حادثه پرده از رژیم کوچک و حقیر آل سعود که قادر به حل مسائل بزرگ نبوده برداشت، عربستان سعودی که مفاهیم جاهلیت مدرن را با ابزارها و تکنیک‌های نو در هم می‌آمیزد، چهره بزک کرده سیاسی را ارائه می‌دهد هیچ‌گونه بلوغ فکری برای معرفی نظام سیاسی ندارد، مسائل بزرگی را پیش روی خود قرار می‌دهد اما قادر به حل هیچ کدام از آنها نیست.

 

سردار سلامی اظهار داشت: آل سعود رژیمی بی‌استعداد، فاقد ظرفیت مدیریت بحران‌ها با روحیه استکباری و بلندپروازانه به یمن با ملتی بی‌دفاع مظلوم و فقیر هجوم می‌برد آنها را شب و روز به خاک و خون می‌کشد و ملتی چون سوریه را با شارژ اقتصادی تروریست‌های تکفیری در شهرها و بیابان‍‌های اروپا ذلیل و تحقیر شده آواره می‌کند.

 

وی افزود: آل سعود اجازه برقراری امنیت در عراق را نمی‌دهد از سوی دیگر در مدیریت واقعه عظیم حج چنین نمایش نفرت‌انگیز ضعیف را نشان می‌دهد که رسوایی آن عالمگیر می‌شود این بخشی از واقعیت دردناک امروز جهان اسلام است.

 

جانشین فرمانده کل سپاه بیان داشت: واقعیت این است که ما در حوزه جنگ‌های سخت و نبردهای امنتی و نظامی در مقیاس‌های محدود جغرافیایی با دشمنان درگیر هستیم که در منطقه جهان غرب آسیا قرار دارد اما در حوزه جنگ نرم، اعتقادی و فرهنگی با دشمنان خود در مقیاسی کاملا جهانی و به ابعاد بین اللمللی درگیر هستیم.

 

چهره نبرد مدرن با گذشته تغییر کرده است

سردار سلامی ابراز کرد: چهره نبرد مدرن با گذشته تغییر کرده است مرزهای جغرافیایی فرود ریخته ما با ورود در دنیای مجازی با تاثیرات واقعی آن زندگی می‌کنیم اما واقعیت‌های دیگری وجود دارد که دشمنان ما را از فضاهای راهبردی به درگیری در سطوح عملیاتی تنزل دهد.

 

وی افزود: آمریکا زمانی در مقابله علیه ما از رژیم صدام استفاده می‌کرد اما مواجه ما با دنیای استکبار در غالب انقلاب بزرگ دشمن را مجبور کرد از پناهگاه استراتژیک خود خارج شده و همه ظرفیت خود را در غالب جنگ گسترش دهد.

 

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه گفت: استفاده از فضای مجازی نه تنها تهدید بلکه می‌تواند برای ما فرصت‌ساز شود دشمن در دسترس ما قرار گرفته است، او در جنگ از راه دور در ابعاد نظامی، فرهنگی، امنیتی سیاسی، اطلاعاتی و روانی می‌توانست مسلط‌تر عمل کند اما مجبور به گسترش توان خود در فضاهای نزدیک شده است.

 

سردار سلامی بیان داشت: اینکه بعد از انقلاب اسلامی اولویت اساسی در سیاست‌های خارجی و امنیت آمریکا غرب آسیا و جهان اسلام بوده است به علت شکست های پی در پی آنها در جنگ های 35 سال گذشته بوده است.

 

وی افزود: ایالات متحده آمریکا در حفظ نظام پادشاهی ایران، کودتای نظامی، آزادسازی گروگان‌ها، جنگ تحمیلی، تامین امنیت رژیم صهیونیستی، در سیاست و راهبرد خاورمیانه جدید، نوسازی سیستم‌های پوسیده وابسته به آمریکا و خاموش کردن انقلاب‌های بیداری اسلامی، مهار انقلاب اسلامی و محدود سازی آن، مدیریت بحران‌ها عراق و افغانستان شکست خورد.

 

آمریکا فاقد بلوغ فکری است

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه بیان داشت: آمریکا با این همه شکست در پذیرش واقعیت عاجز و ناتوان هستند به این علت که بلوغ فکری در آنها بسیار ضعیف است و می‌خواهند با فرمول‌های قدیمی مسائل جدید را حل کنند.

 

سردار سلامی عنوان کرد: در جمع آمریکا با پدیده‌ای روبرو شده که خود نام آن را نرخ تنزیل سیاسی می‌گذارد، اما در کنار آن ملت‌های مسلمان آگاه‌تر شده و واقعیت نظام آمریکا را شناختند این سرمایه مهمی برای حرکت جهان اسلام است که شما می‌توانید برای ترویج تفکر انقلابی در جهان اسلام از آن استفاده کنید.

 

وی اظهار داشت: آمریکا در جهان اسلام با منحنی زوال در میدان تاثیر روبرو است در عین حال با توسعه تفکر انقلابی و ایجاد ظرفیت‌های فیزیکی در تغییر موازنه قدرت نیز روبرو است.

 

جانشین فرمانده کل سپاه عنوان کرد: با استفاده از فضای مجازی می‌توان انرژی جهان اسلام را آزاد کرد انسان‌ها و ملت‌ها آنگونه عمل می‌کنند که می‌اندیشند امروز جوانان در ایران و جهان باید با ماهیت سیاست آمریکا و اروپا آشنا شوند.

 

نقشه ژئوپولوتیک آمریکا به نفع اسرائیل روندی معکوس پیدا کرده است

سردار سلامی گفت: آمریکا هر چه گلوله در انبارها ذخیره کرده بود در این منطقه خالی کرده آمریکا آمده بود تا نقشه ژئوپولوتیک جهان را به نفع اسرائیل تغییر دهد اما این روند معکوس شده است.

 

وی بیان داشت: امروز آمریکا هم خود هم اروپا را از بزرگترین بازار اقتصادی جهان محروم کرده است یک کشور در حال توسعه پرمصرف را در مقابل خود اروپا مسدود کرد، حماقت راهبردی آمریکا با تضعیف و تحریم در جهان اسلام می‌تواند به شکوفایی قدرت در جهان اسلام برسد.

 

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه آمریکا در حال تبدیل شدن به کشور جهان سومی است، اظهار داشت: فروپاشی اقتصادی و اجتماعی آمریکا در حال رخ دادن است زیرساخت‌های آن همه مربوط به 40 یا 50 سال گذشته است، امروز اروپا نمی‌تواند مرزهای خود را درمقابل مهاجران ببندد آیا می‌تواند در مقابل ده‌ها هزار تروریست تکفیری مسلح ایستادگی کند مطمئن باشید که در آینده آنها به کشورهایی ناامن بی‌ثابت و با هرج و مرج روبرو خواهند شد.

 

سردار سلامی گفت: امروز ما همه محورهای پیشروی سیاسی، امنیتی و اقتصادی آمریکایی‌ها را مسدود کردیم هرچند نبرد وسیعی در جریان است اما واقعیت‌ها نشان می‌دهد که اگر شعله‌های بیداری اسلامی امتداد پیدا کند هیچ ارتشی در غرب آسیا بعد از نیروهای مسلح به اندازه حزب‌الله تعیین‌کننده امنیت منطقه نیست.

 

ارتش آمریکا قادر به حرکت میدانی موفق نیست

وی ابراز کرد: ارتش آمریکا می‌گوید قادر به حرکت میدانی موفق نیست با ورود روسیه به صحنه معادله تغییر می‌کند تا دیروز بشار مشکل سوریه بود امروز بخش مهمی از راه حل است این یعنی تحمیل اراده به دشمنان است.

 

جانشین فرمانده کل سپاه در پایان خاطرنشان کرد: عربستان سعودی هم به تدریج در مسیر سقوط و فروپاشی قرار دارد که زمان زیادی طول نخواهد کشید واقعه منا نقطه اوج برای در زوال قرار گرفتن عربستان سعودی خواهد بود ما با هدایت‌های رهبری حکیم باید حرکت کرده و الهام بخش شده و آگاهی دهیم./807/201/ب1

ارسال نظرات