۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲
کد خبر: ۲۹۱۶۴۹
محقق نهج البلاغه:

بهره گیری از نهج البلاغه حلال مشکلات سیاسی و فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ محقق نهج البلاغه با تاکید بر این که بهره گیری از نهج البلاغه راهگشای حل مشکلات سیاسی و فرهنگی است، گفت: اگر حقوق و عدالت رعایت شود همه دین دار می شوند که برای ابعاد مختلف زندگی انسان بهره های خوبی دارد.
دلشاد تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، مصطفی دلشاد تهرانی، محقق نهج البلاغه، امشب در همایش بزرگ غدیرخم که با عنوان از بیعت تا ظهور و به همت بوستان نهج البلاغه آمل در سالن اجتماعات شهید رجایی برگزار شد با بیان این که سلیقه و سبک شریف رضی در شکل گیری نهج البلاغه اثرگذاری والایی داشته است، گفت: در فرهنگ اسلامی و بشری هیچ کتابی با نهج البلاغه قابل قیاس نیست و این کتاب ویژگی های کیفی ارزشمندی دارد.


استاد دانشگاه علوم و حدیث تهران با اشاره به این که نهج البلاغه ترجمانی از قرآن و بهترین تفسیر برای این کتاب نورانی است، بیان داشت: نهج البلاغه از نظر واژگان بی نظیر است که با بهره گیری از آن به دریای معارف دست پیدا می کنیم.


وی تصریح کرد: امام علی(ع) استاد ساختن ترکیبات لفظی و معنوی است که واژه ها با هم جمع می شود معنای جدیدی را می رساند و هر جمله نهج البلاغه بار معنایی کارسازی دارد که این کتاب از وجوه متعددی برخوردار است.


دلشاد تهرانی خاطرنشان کرد: نهج البلاغه در مسائل مدیریت، معاد، اخلاق، تربیت و عرصه های مورد نیاز ویژگی ها و برجستگی های بسیاری دارد که می توانیم به نحوی شایسته از آن بهره گیری کنیم.


محقق نهج البلاغه با بیان این که نهج البلاغه در بخش های متعدد موسیقی شگفتی دارد که متناسب با موضوع است، گفت: این کتاب گرانقدر اثرگذاری بسیاری دارد و هر میزان نهج البلاغه را بخوانیم انسان را تشنه تر می کند.


استاد دانشگاه علوم و حدیث تهران با تاکید بر این که بهره گیری از نهج البلاغه راهگشای حل مشکلات سیاسی و فرهنگی است، بیان داشت: اگر حقوق و عدالت رعایت شود همه دین دار می شوند که برای ابعاد مختلف زندگی انسان بهره های خوبی دارد.


وی تصریح کرد: بهره گیری از عهدنامه مالک اشتر زمینه مشکلات کشور را فراهم می کند و تمام کسانی که در جایگاه های مدیریتی کار می کنند باید با این عهدنامه انس داشته و آن را به یک مدل مدیریتی تبدیل کنند.


دلشاد تهرانی خاطرنشان کرد: در اوج تنگناها می توانیم با استفاده از عهدنامه مالک اشتر امور را به نحوی شایسته پیش ببریم که می تواند اثرگذاری شایسته و دستاوردهای ارزشمندی داشته باشد.


محقق نهج البلاغه با بیان این که کسی می خواهد سراغ نهج البلاغه برود ضرورت دارد روش آن را بلد باشد، گفت: رویکرد علمی به نهج البلاغه نیاز است تا با دانش و پژوهش آشنا بوده و تلاش محوری را در برنامه های خود سامان دهی کنیم.


استاد دانشگاه علوم و حدیث تهران با اشاره به سخنی از امام خمینی(ره) اظهارداشت: نهج البلاغه نازله روح امام علی(ع) است که ضرورت دارد در عمل به این کتاب نورانی نزدیک شده و بهره های شایسته ای از آن بگیریم.


یدالله شهسواری، مدیر مرکز فرهنگی مطالعاتی معارف علوی آمل در این همایش با بیان این که اگر می خواهیم غدیر را بشناسیم ضرورت دارد در راستای شناخت واقعی پیامبر گرامی اسلام و امام علی(ع) گام برداریم، گفت: جوششی در ترویج نهج البلاغه در آمل ایجاد شده است که در ابتدای کار قرار داریم.


وی خاطرنشان کرد: ترویج و تعمیق فرهنگ علوی امری ضروری است که باید تدبیری راهبردی برای خود ایجاد کرده و به پژوهش و تحقیق توجه ویژه ای داشته باشیم که از همه علاقمندان و دوستداران نهج البلاغه برای حضور در بوستان نهج البلاغه آمل دعوت می کنیم./1314/202/ب1

ارسال نظرات