۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۲۹۱۶۵۵
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی همدان:

عید غدیر عید امامت و ولایت است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: عید غدیر عید امامت و ولایت است و امامت با ولایت و امامت امام علی(ع) آغاز شد.
حجت الاسلام خوش باور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام داوود خوش باور مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی همدان، روز گذشته در مراسم توجیحی دانشجویان جدید الورود که در دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد، گفت: عید غدیر عید امامت و ولایت است، امامت یعنی پیشوایی هم بر دل و جان و هم بر جسم؛ امام به روح ها و جانها تکامل می بخشد و این امامت و پیشوایی با ولایت و امامت علی(ع)آغاز شد.

 

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه سیره امیرالمؤمنین (ع) باید عامل وحدت بین مسلمانان باشد، افزود: پیامبر اکرم(ص) در شان این شخصیت با عظمت می فرماید:«لإن اجتمع الناس علی حب علی ابن ابیطالب ،لما خلق الله عزوجل النار»یعنی اگر همه مردم بر حب امام علی (ع) جمع می شدند خداوند آتش را نمی آفرید.

 

وی با اشاره به سالگرد هفته دفاع مقدس بیان داشت: ایران اسلامی در دوران 8 سال دفاع مقدس  یک تنه در مقابل دنیایی از نامردی ایستاد و به برکت رهبری و تقدیم هزاران شهید یک وجب از خاک ما به دست دشمن نیافتاد.

 

حجت الاسلام خوش باور اظهار داشت: ایران مرکز استعدادها و مرکز نخبه پروری وعلم و فرهنگ و تمدن است و این کشور به نیروی انسانی جوان و مستعد نیازمند است و شما عزیزان نیروی انسانی آن هستید.

 

وی با اشاره به اینکه اگر علم در دست یک دانشجوی معتقد و متعهد باشد می تواند کمک زیادی به کشور کند تصریح کرد: دانشجویان باید در کنار علم، تقوا و پرهیزگاری نیز داشته باشند و علم خود را به صداقت، اخلاق، معنویت و فرهنگ مزین کنند، چرا که علم مانند چاقویی است که اگر در دست یک متخصص باشد جانها را نجات می دهد و اگر در دست یک قاتل و جانی باشد جانها را خواهد گرفت.

 

حجت الاسلام خوش باور افزود: ما علمی می خواهیم که در خدمت انسانیت باشد نه ضد انسانیت، علمی که برای جنگ و فحشاء و تجاوز به ملت ها و در خدمت استعمار باشد بی ارزش خواهد بود؛ بنابراین علم در کنار تقوا مثمرثمر بوده و ما را به قله های سعادت خواهد رساند.

 

وی در ادامه گفت: برای اسلامی شدن دانشگاه سه چیز لازم است، ایمان، شور مقدس و علم آموزی همراه با ایمان.

 

حجت الاسلام خوش باور دانشجویان را به تکریم استاد، عدالت خواهی، آرمان طلبی، آزاد اندیشی، آزادیخواهی و تولید علم سفارش کرد و بیان داشت: ما نباید فقط مصرف کننده باشیم و ضمن تولید علم و بهره گیری از علم شرق و غرب آن را با اخلاق و تعهد قرین سازیم.

 

رییس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی به مطالعه سایر کتب مذهبی از جمله آثار شهید مطهری و دکتر مصباح در کنار مباحث درسی توصیه و تصریح کرد: مراقب تهاجم فرهنگی دشمن باشید چرا که خطر و تلفات در جنگ نرم از جنگ با توپ و تانک بیشتر است، در استفاده از رسانه ها و تکنولوژی نیز باید حدود آن را حفظ کرد تا از آسیب های آن در امان بود.

 

حجت الاسلام خوش باور با اشاره به فعالیتهای نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی خاطر نشان کرد: دفتر نهاد مرجع و ملجا آرامش روانی برای تمام دانشجویان است و در آن برای حل مشکلات دانشجویان عزیز به روی همه باز است.

 

وی با اشاره به تأکید رهبر برای برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها تصریح کرد: برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، برنامه نهضت قرآن و تفسیر، ارتقاء و اعزام ائمه جماعت، مبلغین و مشاورین به سطح دانشگاه و خوابگاه های دانشجویی، ضیافت اندیشه برای اساتید و دانشجویان و فعالان در کانون ها به عنوان افسران جنگ نرم و جلسات هم اندیشی و مراسم ملی مذهبی از فعالیتهای دفتر نهاد رهبری در دانشگاه ها می باشند.

 

وی در پایان به  توصیه رهبر معظم انقلاب به جوانان مبنی برتحصیل، تهذیب و ورزش اشاره کرد و از دانشجویان خواست در کنار درس با قرآن و ادعیه و نماز جماعت مأنوس باشند./866/203/ب3
 

ارسال نظرات