۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۲۹۱۶۵۸

یادوراه هفت هزار زن شهیده کشور در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با هفته دفاع مقدس یادواره 7 هزار زن شهیده انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در حسینیه امام خمینی(ره) جامعة الزهرا(س) قم برگزار شد.
روحانيت و دفاع مقدس يادواره زنان شهيد در قم برگزار مي شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با هفته دفاع مقدس یادواره 7 هزار زن شهیده انقلاب اسلامی و دفاع مقدس عصر امروز در حسینیه امام خمینی(ره) جامعة الزهرا(س) قم برگزار شد.


بر اساس این گزارش، در این مراسم گرامیداشت که بانوان فعال فرهنگی و طلبه استان قم حضور داشتند حجت الاسلام علیرضا پناهیان عضو شورای مرکزی قرارگاه به ایراد سخن پرداخت و به تبیین سلاح ها و ابزارهای جنگ امروز و چگونگی مقابله با استکبار پرداخت.


حجت الاسلام پناهیان خاطرنشان کرد: در سابق خود زندگی برای انسان ها درس اخلاق بود امام امروز با درس اخلاق نمی توان همه مسائل را حل کرد، مسؤول یکی از سازمان های معتبر انقلابی اعلام کرد که با توجه به بررسی های انجام شده افراد به ارزش حجاب باور دارند اما حجاب را رعایت نمی کنند.


وی اضافه کرد: ایمان به تنهایی نمی تواند در انسان های معمولی جای بقیه معرفت ها را بگیرد، البته ایمان بسیار راهگشا است؛ حیات شناسی علمی مؤثر است که سبب رسیدن انسان به اعلی درجات رشد و انسانیت می شود، بسیاری از مشکلات بدون موعظه اخلاقی و با حیات شناسی حل می شود.


عضو شورای مرکزی قرارگاه عمار با بیان این که اگر کسی زمان را نشناسد مشکلات فراوانی برای او پدید می آید، ابراز داشت: انسان می تواند بدون زمان شناسی و با استفاده از آیه و روایت افراد را به جهنم بفرستد، از این رو زمان شناسی بسیار اهمیت دارد.


استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: ابزار آل سعود کشتار است اما ابراز ما منطق است که باید سلاح را برداشت، همین افرادی که در جلسه حضور دارند برای روشنگری جهان اسلام کافی هستند، در جنگ نرم هیچ تفاوتی بین زن و مرد وجود نداشته و زن ها نیز می توانند فعالیت های اثرگذاری داشته باشند.


مؤسس مدرسه علمیه دارالحکمه با بیان این که باید به زنان اروپایی این سؤال مطرح شود که چرا فمنیست ها در آسیا بازار کنیز فروشی راه اندازی کردند، گفت: جهان باید بداند که داعش از سوی آمریکا تشکیل و حمایت می شود؛ برای این فعالیت تنها خبر رسانی کافی است و نیاز به مباحث دینی وجود ندارد.


مؤسس مدرسه علمیه دارالحکمه با بیان این که ما به وسیله شبکه های اجتماعی دولت های دیکتاتوری و استکباری را به زیر می کشیم، گفت: اینترنت جهان را در اختیار افراد را قرار داده و واقعا بیش از آن که تهدید باشد فرصت است؛ از این طریق باید مردم جهان را بیدار کرد.


استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که اکنون نیز دفاع مقدس وجود دارد، اظهار داشت: در 8 سال دفاع مقدس کسی که تصمیم می گرفت شرکت کند باید از جان خود می گذشت اما اکنون و در جنگ امروز باید از خواب و تنبلی ها گذشت.


وی ادامه داد: راه پاک شدن نشستن در کلاس اخلاق نیست بلکه عمل کردن برای دین خدا است، خدمت به دین انسان را به رشد معنوی می رساند؛ امروز با امنیت کامل می توان در راه خدا جهاد کرد.


بانوان طلبه در این مراسم با قرائت میثاق نامه های با خون شهدای زن پیمان بستند که پاسدار آرمان ها و ارزش های شهیدان و انقلاب اسلامی باشند، همچنین سید رضا نریمانی از مادحین اهل بیت(ع) مداحی کرد و به بیان فضایل شهدا پرداخت.


جامعة الزهرا(س) به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان و هفت هزار بانوی شهیده کشور، اقدام به برگزاری این ویژه برنامه و نمایشگاه هفته دفاع مقدس با همکاری بسیج فاطمه الزهرا(س) کرده است./1323/پ202/ی

ارسال نظرات