۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۲۹۱۶۶۱
رییس بسیج هنرمندان مطرح کرد؛

ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت هنر برای رساندن پیام انقلاب به جهانیان

خبرگزاری رسا ـ رییس بسیج هنرمندان گفت: ما باید از ظرفیت هنر در رساندن پیام انقلاب و معارف اسلام به دنیا استفاده کنیم زیرا هر آنچه با هنر آمیخته شود در تاریخ ماندگار می‌شود.
فاجعه منا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، غلامرضا منتظری رییس بسیج هنرمندان، عصر امروز در اولین همایش نخبگان بسیجی فعال در عرصه بین‌الملل که در سازمان فرهنگ و ارتباطات برگزار شد، ضمن تسلیت فاجعه منا گفت: ما باید از ظرفیت هنر در رساندن پیام انقلاب و معارف اسلام به دنیا استفاده کنیم زیرا هر آنچه با هنر آمیخته شود در تاریخ ماندگار می‌شود.

 

وی افزود: با تشکیل اتحادیه هنرمندان جهان اسلام باید اتاق فکر با هدف تولید محتوای فرهنگی و بسته‌های فرهنگی بر اساس نیاز جامعه باشد.

 

رییس بسیج هنرمندان عنوان کرد: ما باید بر اساس وضعیت نسبی کشورها تولید محتوای فرهنگی را در دستور کار خود قرار دهیم تا نیاز آنها را بر اساس ذائقه مخاطب پاسخ دهیم.

 

منتظری اظهار داشت: بسیجیان باید مدل مفهومی خود را تعریف کنند تا در دستور کار خود قرار گیرد.

 

در ادامه مراسم علی بهادری ریس مرکز بسیج حقوق‌دانان گفت: متاسفانه در عرصه در حقوق بین‌الملل ضعیف عمل کردیم یا دست‌کم جامعه حقوقی کشور کارنامه قابل قبولی در سطح بین‌الملل ارائه نداده است.

 

وی افزود: در موضوعات متعدد عرصه بین‌الملل کاربردی مورد هجمه بودیم و نتوانستیم از خود دفاع کنیم مثال آن تحریم‌های غیر قانونی است که قابل دفاع در بین الملل است.

 

رییس مرکز بسیج حقوق‌دانان در ادامه اظهار داشت: برخی بانک‌ها اقدام کردند تا احکام را دریافت کنند اما با وجود ضعف علمی نتوانستیم آن را عملیاتی کنیم این ضعف سبب شده در غالب حقوقی شکست داشته باشیم.

 

بهادری عنوان کرد: ما حقوق بین‌الملل را از بعد نظری مبتنی بر عدالت نمی‌دانیم مثال بارز آن حق وتو است که نتوانسیتم با نظریه‌پردازی راهکار مقابله با آن را ارائه داده یا نسخه جایگزین داشته باشیم.

 

وی افزود: در همین برجام مبتنی بر حق وتو بسیاری از قوانین ظالمانه را می‌پذیریم و در زمین طرف بازی طرف می‌کنیم.

 

رییس مرکز بسیج حقوق‌دانان بیان داشت: حقوق بشر ما مبتنی بر اسلام است که با دنیای غرب فاصله دارد اما نتوانستیم حرف حق خود را در عرصه بین‌الملل به کرسی نشانده و دفاع کنیم.

 

بهادری با اشاره مجدد به مساله حقوق بشر ابراز کرد: در عرصه حقوق بشر هم مردم و دولت ما دفاع خوبی از خود نداشت با هجمه دشمن حتی نتوانستیم دست به جهاد جدی در عرصه حقوق بشری دنیا بزنیم که مثال آن فاجعه منا بر اثر جنایت آل سعود است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما در این عرصه برنامه‌ریزی‌هایی را شروع کردیم سازمان وکلای بدون مرز یا نهادهایی را راه‌اندازی کردیم که هنگام بروز مشکلات منتظر اعلام موضع سازمان کنفرانس اسلامی نباشیم./807/202/ب1

ارسال نظرات