۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۲۹۱۶۶۳
سرپرست دفتر نمایندگی اوقاف شهرستان تیران و کرون خبر داد؛

هزینه 10 میلیارد ریالی پروژه های عمرانی بقاع متبرکه

خبرگزاری رسا ـ سرپرست دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان تیران و کرون، گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری بیش از 10 میلیارد ریال هزینه پروژه های عمرانی بقاع متبرکه تیران و کرون شده است.
وقف

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، محمدعلی محسنی سرپرست دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان تیران و کرون با بیان این که در 6 ماهه نخست سال جاری بیش از 10 میلیارد ریال هزینه پروژه های عمرانی بقاع متبرکه تیران و کرون شده است، اظهار داشت: فعالیتهای عمرانی 6ماهه اول سال 94 دربقاع متبرکه شهرستان تیران و کرون با همت وتلاش هیأت امناء و از محل خودیاری خیران انجام پذیرفته است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: امامزاده عبدالله(ع) کوهان یکی از امامزادگان واجب التعظیم این شهرستان است که تاکنون آماده سازی، خاکبرداری و خاکریزی زمین محوطه امامزاده به مساحت 5000مترمربع مربع صورت گرفته است، زیرسازی وآسفالت محوطه امامزاده به مساحت 2000مترمربع انجام شده است، محوطه سازی وسنگ فرش صحن جنوبی امامزاده به مساحت2000 مترمربع اجرا شده است، رنگ آمیزی سالن امامزاده به مساحت 600مترمربع صورت گرفته شده است، خرید420 مترمربع فرش جهت سالن امامزاده، پرده جهت سالن به مساحت 200متر مربع خریده شده است.

 

مسؤول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان تیران و کرون در ادامه افزود: عملیات عمرانی امامزاده عبدالله(ع) کوهان همچنان ادامه دارد که فاز اول این پروژه های عمرانی با اعتباری بالغ بر 811 میلیون ریال انجام شده اند.

 

محسنی در ادامه گفت: همچنین پروژه های عمرانی دیگری نیز در امامزاده سیدسراء الدین(ع) عسگران اجرا شده اند که شامل؛ دیوارکشی اطراف امامزاده به طول 200متروارتفاع 20/1متر مربع، گچکاری وسفیدکاری سقف تعداد12 باب اتاق وسرامیک کف وبدنه وایزوگام سقف به مساحت 1000مترمربع و محوطه سازی و بلوکاژ ایوان جلو زائرسراهای امامزاده به مساحت 100متر مربع صورت گرفته شده است.

 

وی با بیان این که این پروژه های عمرانی نیز با هزینه ای بالغ بر 470 میلیون ریال اعتبار انجام شده اند، گفت: جهت اجرای طرح جامع امامزاده احمد(ع) تیران نیز به همت اعضای هیئت امنای این امامزاه عظیم الشان نیز تعداد5 باب منزل مسکونی ویک باب مغازه به مساحت 700 متربااعتباری بالغ بر 6 میلیارد ریال خریداری و آزاد سازی شده است.

 

محسنی در ادامه افزود: همچنین جهت بالا بردن سطح رفاه و امکانات این امامزاده واجب التعظیم جهت استفاده زائران عزیز سرویس بهداشتی به مساحت 130 متر مربع ساخته شده است و همچنین 200 متربع نیز سنگ جهت سنگ فرش این امامزاده خریداری شده است که بزودی نیز عملیات سنگ فرش این امامزاده بزرگوار نیز آغاز می شود.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: تا کنون برای پروژه های امامزاده احمد(ع) تیران 8 میلیارد 350 میلیون ریال بودجه هزینه شده است که در مجموع برای پروژه های عمرانی که در بقاع متبرکه تیران و کرون هزینه شده است اعتباری بالغ بر 10 میلیارد و 400 میلیون ریال می باشد.

 

مسؤول دفتر نمایندگی  اوقاف و امور خیریه شهرستان تیران و کرون در پایان اظهار کرد: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تیران و کرون این پروژه ها را در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در جهت تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی با همکاری هیئت امناء و خیرین نیکوکار اجرا نموده است./939/101/ب3

ارسال نظرات