۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱
کد خبر: ۲۹۱۶۹۶
حجت‌الاسلام فرحزاد:

احیا و تبلیغ واقعه غدیر از وظایف شیعیان است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس برنامه تلویزیونی «سمت خدا» با تأکید بر احیای غدیر، گفت: اگر غیر مسلمانی ولایت و محبت اهل بیت(ع) را در دل داشته باشد، امید نجات برایش وجود دارد چون اصل و ریشه دین، محبت محمد و آل محمد است.
حجت الاسلام فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد کارشناس برنامه تلویزیونی «سمت خدا» شب گذشته در مراسم ولادت امام هادی(ع) در بیت العباس میدان امام خمینی(ره) کاشان، گفت: هر چند که امسال فاجعه منا توسط آل سعود عید قربان و عید غدیر را به کام مردم تلخ کرد اما مردم باید از آمدن عید غدیر و عید ولایت خوشحال باشند.

 

وی با اشاره به اینکه عید غدیر نباید کم رنگ شود و هر سال باید پر رنگ تر از سال های بعد برگزار شود، گفت: امام صادق می فرماید، کسی یک درهم برای اهل بیت(ع) هزینه کند ثواب آن بالاتر از دو هزار درهم است که برای کارهای خیر دیگر هزینه کند.

 

حجت الاسلام فرحزاد با تأکید بر ترویج فرهنگ غدیر و لایت و امامت گفت: غدیر ریشه و اساس اسلام و اهل بیت(ع) است و با ترویج فرهنگ غدیر باید مردم را با همه خوبی ها آشنا کنید و آشنا شدن مردم با خوبی ها ریشه همه خوبی ها است.

 

وی افزود: برای ترویج فرهنگ غدیر در جامعه باید ریشه ای باید کار کرد و ریشه ای دست مردم را باید گرفت و در دست اهل بیت(ع) گذاشت چرا که ولایت اهل بیت(ع) تمام مفاسد را اصلاح و ظلمت ها را نور و بدی ها را به خوبی ها تبدیل می کند، بنابراین تنها کسی که سیئات را به حسنات تبدیل می کند ولایت و محبت امام علی(ع) است.

 

حجت الاسلام فرحزاد همچنین غدیر و امام علی(ع) را در جهان و حتی کشورهای اسلامی غریب دانست و یادآور شد: سیاست مداران دنیا، هنرمندان و فوتبالیست ها برای مردم در کشورهای اسلامی آشنا هستند اما امیرمومنان(ع) و غدیر برای آنها نا آشنا است و این امر بیانگر غریب بودن ایشان حتی در کشورهای اسلامی است.  

 

به گفته وی، اگر امیرمومنان و غدیر برای مردم کشورهای اسلامی غریب است برای این که که نتوانسته ایم غدیر را احیا کنیم و امام علی (ع) و مکتب او را احیا نکرده ایم.

 

کارشناس برنامه تلویزیونی «سمت خدا» با اشاره به اینکه ما برای اهل بیت(ع) چه کرده ایم گفت: افرادی که اهل بیت(ع) را رها کنند در پایین ترین درکات جهنم قرار می گیرند.  

 

اصل و ریشه دین محبت محمد و ال محمد است

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) می فرماید، محبت من و محبت اهل بیت(ع) جدا از قرآن و اسلام نیست و ریشه و بنیان اسلام است یادآور شد: امام صادق(ع) می فرماید، ریشه و بنیان و زیر ساخت اسلام محبت به اهل بیت(ع) است، از این رو حتی اگر غیر مسلمانی محبت اهل بیت(ع) را داشته باشد امکان نجات از آتش جهنم را دارد.

 

حجت الاسلام فرحزاد یادآور شد: روایت است حتی اگر غیر مسلمانی ولایت و محبت ولایت را در دل داشته امید نجات برایش وجود دارد چون اصل و ریشه دین محبت محمد و آل محمد است.

 

کارشناس برنامه تلویزیونی «سمت خدا» در ادامه با تأکید برافزایش و تکثیر نسل شیعه دوست دار اهل بیت(ع) ابراز داشت: خطر تک فرزندی و دو فرزندی در جامعه اسلامی را باید جدی گرفت./1307/202/ب3

ارسال نظرات