۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۲۹۱۷۶۱
حجت الاسلام والمسلمین رشاد:

لباس روحانیت نماد ملیت و نشانه هویت دینی و اسلامی کشور است

خبرگزاری رسا ـ تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) با بیان مطلبی درباره لباس روحانیت، گفت: باید طلاب قدر این لباسی را که بر تن دارند بدانند، ملت نیز باید به لباس روحانیت احترام بگذارند، زیرا این لباس نشانه هویت دینی و اسلامی ما و نماد ملیت است.
حجت‌الاسلام والمسلمين رشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر رشاد، متولی مدرسه علمیه امام رضا(ع) صبح چهارشنبه هشتم مهرماه در حاشیه مراسم عمامه گذاری طلاب در مدرسه علمیه امام رضا(ع) استان تهران، گفت: موضوع مهم تبلیغ جز با همکاری طلاب و سربازان مبلغ پیش نخواهد رفت.


وی افزود: لحظه عمامه گذاری برای یک طلبه بسیار مهم است، زیرا اگر سایر افراد جامعه با سه رویداد مهم زندگی که همان تولد، ازدواج و مرگ است روبه رو می‌شوند، طلاب با چهار واقعه روبه‌رو هستند که یکی از آنها معمم شدن است.

تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) درباره اهمیت معمم شدن، بیان داشت: در زندگی یک طلبه معمم شدن لحظه بسیار تعیین کننده‌ای است و فصلی نو در زندگی یک طلبه را آغاز می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین رشاد اظهار داشت: اگر فرد این موضوع را در نظر داشته باشد که این لباس یک جامه تبلیغ است که از بزرگان دین به او رسیده است قطعا خود را ملزم می‌داند که رفتارش را منطبق با نظر حضرت حجت(عج) تنظیم کند.

وی درباره محدودیت‌های زندگی طلبگی بیان داشت: لباس طلبگی وظیفه سنگینی را بر دوش فرد قرار می‌دهد، ضمن این‌که از نظر شرعی وی را بسیار محدود می‌کند، زیرا بر اساس مسؤولیتی که فرد در جامعه پیدا می‌کند افراد مورد توجه بسیار قرار می‌گیرد و باید رفتارش منطبق با یک انسان کامل باشد.

تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) با بیان مطلبی درباره لباس روحانیت، تأکید کرد: باید طلاب قدر این لباسی را که بر تن دارند بدانند، ملت نیز باید به لباس روحانیت احترام بگذارند، زیرا این لباس نشانه هویت دینی و اسلامی ما است.

حجت الاسلام والمسلمین ادامه داد: لباس روحانیت هم جنبه اسلامی دارد از نبی اکرم(ص) به ما به ارث رسیده است و هم از نظر تاریخی نشان ملیت ماست، زیرا این لباس یک لباس ایرانی است، لباس روحانیت ریشه در تاریخ ما دارد.

 

وی درباره منش فکری طلاب، ابراز داشت: قطعا طلابی که در راه کسب معارف اسلامی قدم بر می‌دارند هم خود را حافظ ملیت می‌دانند و هم این‌که حفظ دین را در دستور کار خود قرار می‌دهند.

تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) ادامه داد: حوزه‌های علمیه و علمای ما در طول تاریخ حافظ استقلال، حیثیت و شرف ملی بوده‌اند، در تمام مقاطع حساس این حوزه‌های فکری و افراد با سپر کردن سینه خود در برابر خطرات از استقلال ملی دفاع کردند.

حجت الاسلام والمسلمین رشاد لباس روحانیت را جامه جهاد خواند و تأکید کرد: لباس روحانیت علاوه بر اهیمتی که در نقش رسالت دارد در محل تلاقی با جهاد نیز می‌تواند در خطرات حافظ منافع ملی باشد.

وی ادامه داد: جامه روحانیت تماما مسؤولیت است و فرد خود را زیر بار بزرگی قرار می‌دهد تا جامعه خود را حفظ کند و در راه اعتلای دین مردم قدم‌های بزرگ بردارد./856/202/ب2

ارسال نظرات