۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۲
کد خبر: ۲۹۱۷۶۹
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

غدیر نقطه اشتراک و وحدت امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که غدیر نقطه اشتراک و وحدت امت اسلامی است، گفت: مسلمانان جهان باید با کنار گذاشتن برخی اختلاف نظرهای سبک در جهت وحدت و همدلی گام بردارند.
معاون تبليغ حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام لطیف صادقی معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، امروز در جلسه هماهنگی برنامه های روز غدیر در ساری گفت: موضوع غدیر با شهادت 120 هزار نفر و ثبت و ضبط آن در کتب تاریخی اعم از شیعه و سنی قابل انعکاس نیست.

 

وی با بیان این‌که صرف اقرار و اعتراف در مسأله غدیر کافی نیست، افزود: آنچه باید در موضوع غدیر به آن دست یابیم التزام عملی مردم به غدیر است.

 

وی با بیان این‌که اسلام اصیل جز با اعتقاد به غدیر حاصل نمی‌شود، افزود: شیعیان واقعی اسلام را از حرا تا غدیر می‌بینند و رهبران جامعه اسلام منصوب شده از ناحیه خداوند هستند.

 

وی افزود: در سال‌های گذشته در ترویج غدیر مردد بودیم اما اکنون با ظهور جریان‌های تکفیری، داعش و وهابیت و رواج ظلم و فساد آل سعود برای تبرئه اسلام از خشونت و جنایت‌ها ضروری می‌دانیم که اذهان را به اسلام غدیری که توام با عقلانیت است معطوف کنیم.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران گفت: امروزدر جوامع اسلامی شاهد جریان‎‌ها و تفکراتی غیراسلامی و غیر عقلانی هستیم که نسخه اسلام غدیری می‌تواند آسایش را برای جامعه به ارمغان بیاورد.

 

وی با بیان این‌که اهل زمین نیاز به حجت دارد و حجت باید از طرف خدا معرفی شود، افزود: پیامبر حجتی بود از ناحیه خدا و آن حضرت حجت بعد از خود را به اذن الهی معرفی کرد تا بشر از خدا پرستی به گوساله پرستی روی نیاورد.

 

حجت الاسلام صادقی ترویج غدیر را در کشورهای غربی غیر قابل انکار دانست و گفت: دنیای غرب با وجود همه ارتباطات به بن بست رسیده‌اند و نتوانسته‌اند حقوق بشر را اشباع کنند چرا که آنان به صورت یک جانبه‎نگری تامین مسائل مادی را هدف قرار داده‌اند.

 

وی افزود: بشر فطرتاً خداجو و تشنه معارف الهی است و امروزه هر فرقه، دین یا مسلکی به غرب معرفی شود از ناحیه آنان مورد پذیرش نیست فقط با معرفی اسلامی حقیقی و غدیری این خواست فطری آنان پاسخ خواهد داده می‎شود.

 

وی با بیان این‌که غدیر فرا زمانی و فرا مکانی است، ادامه داد: غدیر برای همه عالم است و امیرالمؤمنین تنها برای مسلمانان نیست و هرجا انسانی وجود دارد باید صدای من کنتم مولا و هو علی مولا به گوشش برسد باید صدای غدیر را به او رساند.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که غدیر از بسیاری از توطئه‌ها و فتنه انگیزی‌های دشمنان اسلام جلوگیری کرد، بیان داشت: واقعه غدیر بستری را برای گسترش جهانی اسلام ناب فراهم کرد.

 

حجت الاسلام صادقی با بیان این که غدیر نقطه اشتراک و وحدت امت اسلامی است، ادامه داد: مسلمانان جهان باید با کنار گذاشتن برخی اختلاف نظرهای سبک در جهت وحدت و همدلی گام بردارند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان امروز همه تلاش خود را برای تفرقه و اختلاف و میان امت اسلامی به کار گرفته اند، خاطرنشان کرد: هر گونه اختلاف، بستری را رسیدن دشمنان برای اهدافشان فراهم می کند.

 

وی با بیان این که تفرقه و اختلاف سودی به حال ملت های مسلمان نخواهد داشت، تصریح کرد: علمای اسلام باید هوشیارانه و با آگاهی کامل از وضعیت جهان اسلام از هر گونه اختلاف نظر پرهیز کنند.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان به دلیل ترس از جهانی شدن فرهنگ غدیر به کشتار بی رحمانه شیعیان در نقاط مختلف جهان می پردازند، تصریح کرد: دشمنان می دانند اسلام ناب شیعی از همه مرزهای جغرافیایی عبور کرده و در میان ملت های آزاده دنیا گسترش یافته است./950/202/ب3

ارسال نظرات