۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۲۹۱۷۷۷

آیین عمامه گذاری طلاب مدارس علمیه قزوین برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آیین عمامه گذاری 26 طلبه مدارس علمیه قزوین با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی در مسجد النبی برگزار شد.
آئين عمامه گذاري طلاب حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، ظهر امروز آیین عمامه گذاری طلاب مدارس علمیه قزوین در مسجد النبی برگزار شد و 26 نفر از طلاب حوزه علمیه استان ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.

 

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام سید موسی ابراهیمی، مدیر حوزه علمیه قزوین خطاب به طلابی که ملبس به لباس مقدس روحانیت می شوند ابراز داشت: طلاب حوزه علمیه بیش ازهمه باید در همه امور زندگی خود تقوا را اولویت قرار داده و ارتباط خود را با مردم و جوانان بیشتر کرده تا بتوانند پاسخگوی شبهات دینی مردم باشند.

 

مدیر حوزه علمیه قزوین درباره برگزاری آیین عمامه گذاری بیان داشت: همه ساله طلاب مدارس علمیه پس از پایان پایه 5 و توان پاسخگویی به شبهات دینی می توانند ملبس به لباس مقدس روحانیت شوند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: این مراسم معنوی همه ساله به مناسبت فرارسیدن عید سعید غدیر و عید مبعث در سراسر کشور و در شهر مقدس قم با حضور مراجع معظم تقلید و باشکوه خاصی برگزار می‌شود.

 

وی در ادامه افزود: امروز روحانیت در عرصه های مختلف تبلیغی نقش موثر و تاثیرگذاری داشته و حتی در ایام دفاع مقدس قشر روحانیت بیشترین نقش را داشته و به خوبی در تمام مراحل مختلف حضوری موثری داشته است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: شهدای روحانی دوران دفاع مقدس در کشور و در استان ما که بیش از 107 شهید روحانی هستند خود گواه این است که روحانیت در تمام عرصه های مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی نقشی تعیین کننده ای داشته و خواهند داشت.

 

گفتنی است، در این مراسم نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی، اساتید و طلاب و روحانیان حضور داشتند که 26 نفر طلبه تازه ملبه شده با قرائت سوگند نامه اعلام کردند که سربازی فداکار باشند و تا آخرین نفس در راه اسلام وفادار باقی بمانند./838/202/ب1

ارسال نظرات