۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۲۹۱۷۸۶
نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

اهل سنت و تشیع در هرمزگان غدیر را به دوستی تفسیر می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان اینکه غدیر، قرآن و اسلام برای همه است و قرآن برای هدایت بشر نازل شده است، گفت: اهل سنت و تشیع، غدیر را به دوستی تفسیر می‌کنند و جای هیچ گونه نزاعی نیست.
آيت الله نعيم آبادي

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی، نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس امروز در مراسم گرامیداشت دهه امامت و ولایت و عید غدیر که با حضور علمای شعیه و سنی، جمعی از مسؤولان و اهالی گچپن بالا در مسجد جامع اهل سنت این روستا برگزار شد، با بیان اینکه اختلاف نظرها طبیعی است، گفت: رهبران بزرگ ما با هم رابطه خوبی داشتند و هیچ گاه باهم نزاع نداشتند که ما اینگونه باشیم.

 

وی با بیان اینکه ریشه نزاع و دعواها هوای نفسانی است و نه چیز دیگر، افزود: ریشه دعواها بی‌تردید هوای نفسانی، خودبینی و خودخواهی است و ربطی به شیعه یا سنی بودن ندارد.

 

آیت‌الله نعیم‌آبادی ادامه داد: اینکه انسان‌ها با هم اختلاف نظر داشته باشند، امری طبیعی است اما دعوا و نزاع کاری غیر طبیعی و ناپسند است و اگر کسی عنوان کرد که دعواها ریشه مذهبی دارد حقیقت ندارد چرا که نزاع ریشه نفسانی و شیطانی دارد.

 

وی با اشاره به توصیه های قرآن کریم درباره وحدت، یادآور شد: قرآن کریم همه را به وحدت کلمه دعوت کرده است، قرآن معتقد است که حتی اشتراک یک کلمه می‌تواند محور وحدت باشد.

 

نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: هیچ آیین و دینی جز اسلام آغاز رابطه بین دو انسان را با سلام قرار نداده است و سلام از بهترین دعاها برای هر فردی است و این نشان از دوستی و محبت در اسلام است.

 

وی با اشاره به جنایات و بدرفتاری‌های داعش تصریح کرد: اقدامات ناپسند و فجیح داعش سبب شده تا در اروپا از اسلام به عنوان دین خشونت یاد کنند، در حالی که اسلام دین محبت و دوستی است.

 

به گفته این عالم دینی، اهل سنت و تشیع، غدیر را به دوستی تفسیر می‌کنند و جای هیچ گونه نزاعی نیست.

 

وی در ادامه با بیان اینکه غدیر، قرآن و اسلام برای همه است و قرآن برای هدایت بشر نازل شده، خاطرنشان کرد: مفصل ترین شعری که درباره غدیر سروده شده را یک مسیحی سروده است و این یعنی اینکه اسلام متعلق به همه است.

 

امام جمعه بندرعباس امام علی(ع) را نماد حقوق بشر خواند و تصریح کرد: ارتباطی که امام علی(ع) بین انسان‌ها می‌بیند ارتباط برادری است و در آخرین وصیت نامه‌های امیرالمومنین(ع) توصیه‌ای به برقراری ارتباط شده است.

 

وی با بیان اینکه شیطان، هوای نفسانی کسانی که از دعواها بهره می‌برند به دشمنی وا می‌دارند، ابراز داشت: آن شیطان است که دم از اختلاف و نزاع می‌زند در حالی که رحمان به باهم بودن توصیه می‌کند.

 

آیت‌الله نعیم آبادی با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری در رابطه با انسجام وحدت خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) رابطه امت و خودش را رابطه دوستی قرار داده است و هر چیزی که خلاف دوستی باشد ممنوع است.

 

امام جمعه بندرعباس بیان داشت: دین یعنی دوستی و محبت و اگر محبت باشد وحدت هم هست و اگر غیبت، تهمت، شایعه پراکنی و بدگمانی حرام است برای این است که خلاف دوستی‌ها است./851/202/ب2

ارسال نظرات