۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۲۹۱۸۰۹
تحلیل استاد طائب از فاجعه منا؛

آل شرور قلمی در دست آمریکایی‌هاست/ نباید به جای خدا به کدخدا اعتماد کنیم

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای مرکزی قرارگاه عمار با تأکید بر این‌که باید بر اساس آیات قرآن به آل‌سعود «آل‌شرور» اطلاق شود، تأکید کرد: ما نباید هرگز این مطلب را فراموش کنیم که آمریکا سرسلسله همه جنایات آل‌سعود است؛ مبادا به آمریکا اعتماد کنیم و از او توقع خیر داشته باشیم.
حجت‌الاسلام طائب، خطيب برجسته کشور سلسله دروس تاريخ تطبيقي حجت الاسلام والمسلمين مهدي طائب

به گزارش سرویس اندیشه خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی طائب، استاد خارج فقه حوزه علمیه قم روز سه‌شنبه در درس «تاریخ تطبیقی» که در مدرس ساحلی مدرسه مبارکه فیضیه برگزار شد، ضمن تسلیت به خانواده‌های جان باختگان فاجعه منا، نسبت به آن واکنش نشان داد.

 

رییس شورای مرکزی قرارگاه عمار، بی‌کفایتی و ضعف مدیریت آل سعود در اداره حرمین شریفین و همچنین مشغول شدن این رژیم منحوس به جنگ علیه یمن را از دلایل وقوع فاجعه منا دانست و تأکید کرد: عموماً نظام سعودی متکی به منابع مالی است و بیشتر کارهای خود را با پول حل می‌کند؛ به این ترتیب زمینه بروز و ظهور استعدادها را ایجاد نمی‌کند.

 

وی یادآور شد: حتی اگر ما فرض کنیم که آل سعود در این فاجعه اخیر هیچ نیت سوئی هم نداشته است، همین عدم داشتن نیروی کارآمد برای مدیریت حج امسال، این حج را به یک حج پرحادثه تبدیل کرد.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین طائب همچنین صفت «استکبار» را یکی از صفات بارز آل‌‌سعود عنوان و بر این موضوع تأکید کرد که آل‌سعود را باید همانند ‌یهود، «آل شرور» خواند.

 

وی از آل‌سعود به عنوان آل‌شرور یاد کرد و گفت: این‌ها پست‌تر و ناتوان‌تر از این هستند که در این عالم بتوانند برای خود تصمیمی بگیرند. بنابراین ضعف این مجموعه در اداره حج امسال را بیش از همه، آمریکایی‌ها می‌دانستند و همین طور آمریکایی‌ها به این‌ها مأموریت داده‌اند که جنگ علیه یمن را ادامه دهند.

 

رییس شورای مرکزی قرارگاه عمار تأکیدکرد: ما نباید هرگز این مطلب را فراموش کنیم که آمریکا سرسلسله همه جنایات آل‌سعود است. مبادا ما به آمریکا اعتماد کنیم و از او توقع خیر داشته باشیم.

 

 

 

 

در ادامه متن کامل سخنان استاد طائب را مشاهده می‌کنید؛
.......................


این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌‌که حادثه‌ای که امسال در موسم حج به وقوع پیوست از قبل هم پیش‌بینی می‌شد، گفت: بنده به برخی از دوستان که برای رفتن به حج امسال خداحافظی می‌کردند، گفتم: خدا در این موسم حج به داد شما برسد.

 

وی افزود: وقتی دلیل این جمله را می‌پرسیدند، به آن‌ها پاسخ می‌دادم: امسال شرایط ویژه‌ای بر عربستان سعودی حاکم است و دلیل آن جنگی است که این رژیم درگیر آن شده است. جنگ هم مسأله‌ای است که بسیاری از نیروهای کشور را درگیر خود می‌کند.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین طائب با تأکید بر این‌که قانونی در جنگ وجود دارد، می‌گوید: هر شخصی که در منطقه جنگی حضور پیدا می‌کند باید توسط 9 نفر در پشت جبهه حمایت شود، اظهار کرد: عربستان هم امسال درگیر یک جنگ تمام عیار است.

 

وی ادامه داد: همچنین کسانی که به عربستان سعودی سفر کرده و عملکرد این نظام را از نزدیک دیده باشند، می‌دانند که اساساً این نظام به صورت کلی در مسائل مدیریتی ضعیف است. علت ضعف اساسی مدیریتی این نظام نیز به این مسأله باز می‌گردد که عموماً نظام سعودی متکی به منابع مالی است و بیشتر کارهای خود را با پول حل می‌کنند. به این ترتیب زمینه بروز و ظهور استعدادها را ایجاد نمی‌کند.

 

رییس شورای مرکزی قرارگاه عمار با تأکید بر این‌که اصولاً مدیریت‌ها در سختی‌ها و کمبود امکانات خود را نشان می‌دهد، یادآور شد: اگر جنگ هشت ساله به ما تحمیل نمی‌شد و آن کمبود امکانات وجود نداشت، امکان نداشت که ما افرادی همانند شهید زین‌الدین، شهید همت، شهید متوسلیان و همچنین حاج قاسم سلیمانی در عرصه مدیریت مسائل نظامی را داشته باشیم.

 

 

وی در ادامه با تأکید بر بی‌کفایتی آل سعود در اداره حرمین شریفین، یادآور شد: نظام سعودی متکی بر منابع مالی است، به همین دلیل به نیروهای خودش، اجازه بروز و ظهور استعدادهای فردی را نداده است. از طرف دیگر جنگ امسال هم بسیاری از نیروهای آن‌ها را درگیر کرده بود و آن‌ها در موسم حج، می‌بایست میزبان حدود 2 میلیون زائر باشند، ولی نیروی انسانی این کار را در اختیار نداشتند. حتی اگر ما فرض کنیم آل سعود در این فاجعه اخیر هیچ نیت سوئی هم نداشته است، همین عدم داشتن نیروی کارآمد برای مدیریت حج امسال، این حج را به یک حج پرحادثه تبدیل کرد.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین طائب همچنین صفت «استکبار» را یکی از صفات بارز آل سعود عنوان کرد و گفت: استکبار از جمله صفات یهود است که آل سعود نیز متصوف به آن هستند. خدای متعال وقتی در قرآن دشمن شناسی و اولویت دشمنان مؤمنین را تشریح می‌کند می‌فرماید: «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِّلَّذِینَ آمَنُواْ الْیَهُودَ وَالَّذِینَ أَشْرَکُواْ؛ شدیدترین دشمنان شما یهود هستند و مشکران.» همچنین در ادامه می‌فرماید: «وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَّوَدَّةً لِّلَّذِینَ آمَنُواْ الَّذِینَ قَالُوَاْ إِنَّا نَصَارَى ذَلِکَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّیسِینَ وَرُهْبَانًا وَأَنَّهُمْ لاَ یَسْتَکْبِرُونَ.»(مائده 82) به قرینه مقابله صفت یهودی‌ها که از این آیه استفاده می‌شود، صفت استکبار است.

 

رییس شورای مرکزی قرارگاه عمار با اشاره به کارشکنی عربستان سعودی در امداد رسانی به زائران و همچنین مخالفت آن‌ها برای حضور نیروهای امدادی سایر کشورها برای کمک به حادثه دیدگان فاجعه منا، خاطرنشان کرد: تعدادی از ایرانیانی که در حج امسال شرکت کرده بودند، از کسانی بودند که امدادگری و کمک به مصدومان حوادث را در جبهه‌ها آموخته بودند و می‌توانستد در حج امسال به مردم کمک کنند، ولی آل شرور این اجازه را به آن‌ها نداد.

 

وی ادامه داد: حتی با یکی از دوستان که امسال به حج مشرف شده بود در ارتباط بودم. ایشان از نیروهای جبهه بود و توانمندی بالایی در امدادگری داشت. وقتی با او تماس گرفتم و از اوضاع منا از او سوال کردم، پاسخ داد: «ما تأسف می‌خوریم که نیروهای آل سعود، افراد کار بلدی نیستند و به ما هم اجازه کمک نمی‌دهند.»

 

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با اشاره به آیه «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِّلَّذِینَ آمَنُواْ الْیَهُودَ وَالَّذِینَ أَشْرَکُواْ» محور شرارت عالم را اسرائیل و صهیونیست دانست و تأکید کرد: این آل سعود نیز آل‌شرور هستند و من پیشنهاد کردم که بر اساس آیات قرآن به آل سعود، آل شرور اطلاق شود.

 

وی ادامه داد: در این حادثه اخیر، سعودی‌ها در ابتدا گفتند: کل کشته‌های حادثه منا 700 نفر است، ولی امروز اعتراف کردند که کشته‌ها 4180 نفر بوده است. البته این آمار هم چیزی است که سعودی‌ها می‌گویند، در حالی که کشته‌های این حادثه فوق این رقم‌ها است.

 

 

استاد طائب در ادامه تأکید کرد: البته باید این مطلب را به شما بگویم که یقیناً این حادثه با اطلاع آمریکایی‌ها بوده است. به دلیل این‌که بهترین کسی که در دنیا نواقص آل شرور را می‌داند، آمریکا است. به دلیل این‌که آل شرور قلمی در دستان آمریکایی‌ها هستند.

 

وی افزود: آل شرور پست‌تر و ناتوان‌تر از این هستند که در این عالم بتوانند برای خود تصمیمی بگیرند. بنابراین ضعف این مجموعه در اداره حج امسال را بیش از همه، آمریکایی‌ها می‌دانستند و همین طور آمریکایی‌ها به این‌ها مأموریت داده‌اند که جنگ علیه یمن را ادامه دهند. آمریکایی‌ها برای این‌ها این‌طور جا انداخته‌اند که امنیت حجاج اهمیتی ندارد.

 

رییس شورای مرکزی قرارگاه عمار یادآور شد: البته این گمانه‌زنی‌هایی که بعضاً می‌شود که این حادثه عمدی بوده است را من نمی‌توانم تأیید کنم؛ چون در آنجا نبودم. ولی احتمال عمدی بودن این حادثه از آل‌شرور بعید نیست. البته این مطلب را می‌توان با قاطعیت گفت: آل سعود به دلیل درگیری در این جنگ، توانایی برگزاری حج امسال را نداشت. آمریکایی‌ها هم این مطلب را به خوبی می‌دانستند.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین طائب با طرح این پرسش که چرا آمریکایی‌ها به این‌ها دستور ندادند که فعلاً جنگ را متوقف کنند، اظهار کرد: اگر آل‌سعود جنگ را متوقف می‌کرد، مبارزان یمنی هم جنگ را متوقف می‌کردند. یمنی‌ها مردمی مسلمان و معتقد هستند و می‌دانند که جنگ در ماه‌های حرام، به لحاظ شرعی حرام است. یمنی‌ها در دفاع از خود می‌جنگند و آل سعود شروع کننده این جنگ بوده است. آمریکا بود که به این نظام، دستور ادامه جنگ را داد.

 

وی افزود: از طرفی به این مطلب هم باید اشاره کنم که این کار آل شرور سبب شد در آینده رسانه‌های دنیا به تمسخر اعمال حج و به طور کلی مسلمانان بپردازند. چرا که آل‌شرور با کمال وقاحت، مقصر این حادثه را در ابتدا آفریقایی‌ها معرفی کرد، بعد مالزیایی‌ها را مقصر جلوه داد، سپس هم مصری‌ها و ایرانی‌ها را مقصر حادثه معرفی کرد. با این کارشان گروه‌ها و ملیت‌ها مختلف مسلمان را در دنیا به صورت وحشی نشان دادند و اتهام‌زنی‌ها این‌ها هم بی‌دلیل نبوده است. بلکه این اتهام‌ها همه در راستای وحشی نشان دادن اسلام و مسلمانان در دنیا است.

 

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم در پایان این بخش از سخنان خود تأکید کرد: ما باید در این قضایا توجه داشته باشیم که اصل و ریشه آمریکا است. خدا رحمت کند حضرت امام را که وقتی حجاج ما را در کنار خانه خدا شهید کردند، آمریکا را هم در آن جنایت سهیم دانستند. ما نباید هرگز این مطلب را فراموش کنیم که آمریکا سرسلسله همه جنایات آل‌سعود است و مبادا ما به آمریکا اعتماد کنیم و از او توقع خیر داشته باشیم.

 

 

شایان ذکر است، درس خارج فقه «امر به معروف و نهی از منکر» حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی طائب هر هفته روز‌های شنبه تا سه‌شنبه و درس خارج «تاریخ تطبیقی» استاد، روزهای چهارشنبه در مدرس ساحلی مدرسه مبارکه فیضیه برگزار می‌شود.

 

علاقه‌مندان می‌توان جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین بهره‌گیری از صوت و متن کامل بیانات استاد طائب اینجا کلیک کنند.

 

/993/503/ر

 

ارسال نظرات