۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۲۹۱۸۲۲
مدیر حوزه های علمیه آذربایجان شرقی خبر داد؛

تحصیل 3500 طلبه در آذربایجان شرقی و تدریس 172 استاد حوزوی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام انتظاری با اشاره به اهمیت و جایگاه حوزه ها، گفت: استان آذربابجان شرقی در حال حاضر دارای 3500 نفر طلبه زیر نظر 172 استاد است که در حال تحصیل و تحقیق هستند.
ديدار با حجت الاسلام انتظاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، اظهار داشت: لئیم کسی است که شاکر نعمت نباشد.


وی با اشاره به حضور اصحاب رسانه در حوزه های علمیه و در این نشست خبری، تصریح کرد: حضور اصحاب رسانه در حوزه های علمیه بسیار مغتنم است، این حضور اصحاب رسانه در این جمع جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.


مدیر حوزه استانی با اشاره به اهمیت و جایگاه حوزه های علمیه، تأکید کرد: این مرکز محل تربیت سربازان امام عصر(عج) و پشتوانه فرهنگی و فکری انقلاب اسلامی می باشد، حوزه و روحانیت پرچم دار دینداری، تقوا و اخلاق در جامعه و مروج آن است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه آماری از طلاب حوزه‌های علمیه استان پرداخت و افزود: استان آذربابجان شرقی در حال حاضر دارای 3 هزار و 500 نفر طلبه در حال تحصیل و تحقیق است، حوزه ها مرکز تربیت دینی و اخلاقی طلاب است.


حجت‌الاسلام انتظاری از تعداد بالای حوزه‌های علمیه استان نسبت به دیگر حوزه‌های منطقه‌ای خبر داد و ابراز داشت: استان آذربایجان دارای 23 حوزه علمیه است، این نشان از استقبال و اقبال بالای جوانان و مردم این استان به معنویت و حوزه است.


وی با اشاره به امتحانات ورودی سال جاری حوزه های علمیه، اذعان داشت: در امتحانات ورودی امسال 1044 نفر شرکت داشتند که از این میان 402 نفر برای تحصیل در حوزه های علمیه استان پذیرش شده و تحصیل خود را آغاز کرده اند.

 

امام جمعه جلفا با اشاره به مراکز تخصصی و حوزه مخصوص طلاب خارجی، ادامه داد: 200 نفر طلبه خارجی در جامعه المصطفی العالمیه تبریز مشغول تحصیل هستند، علاقمندان آذری زبان تمام دنیا در این مرکز جمع و به تحصیل اشتغال پیدا می کنند.


وی با اشاره به مسابقات علمی کشور، تصریح کرد: حوزه علمیه استان در این مسابقات که چند هفته قبل برگزار شد دارای رتبه دوم کشوری بعد از قم شد، حوزه علمیه استان تمام شرایط برای ارتقا به تیپ نخست حوزوی را دارا است.


وی با تأکید بر حمایت‌های مردمی از حوزه‌های علمیه، این مرکز را یک نهاد مردمی دانست و خاطرنشان کرد: حمایت‌های مردمی از حوزه های علمیه به جهت مردمی بودن و استقلال ن ضروری است، حمایت از حوزه ها در گذشته پررنگ تر بوده است
.


حجت الاسلام انتظاری با اشاره به آغاز به ساخت حوزه علمیه زرنق، ابراز داشت: جناب آقای سیف الله زاده از خیرین و مؤمنان منطقه زرنق در هفته گذشته زمینی را به ارزش 5 میلیارد تومان برای ساخت حوزه وقف کرده است، این حوزه از سوی خود او در عرض یک سال ساخته و تحویل داده خواهد شد.

 

وی با اشاره به عدم حمایت اوقاف و امور خیریه استان از حوزه ها، ابراز داشت: اوقاف و امور خیریه کمکی به حوزه های علمیه استان نکرده است و استانداری نیز شرایط ارس‌باران را پیراهن عثمان نموده و از انجام وظایف خود در حوزه عمرانی حوزه ها ضعیف عمل کرده است./854/202/ب2

ارسال نظرات