۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۲۹۱۸۳۶
کارشناس مذهبی:

امام هادی بزرگ‌ترین عید شیعیان را عید غدیر خم معرفی کردند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام قریشی با اشاره به مجاهدت‌های علمی امام هادی(ع) و معجزه های ایشان در محافظت از مکتب تشیع، گفت: در مواردی که همه دانشمندان در حل مسأله ای عاجز بودند امام دهم(ع) به شبهات پاسخ می دادند، امام هادی(ع) فرمودند «شیعیان ما چهار عید دارند، عید فطر، قربان، روز جمعه و عید غدیر، که غدیر خم بزرگ‌ترین عید شیعیان است».
حجت الاسلام سيد محمد کاظم قريشي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام سید محمدکاظم قریشی شهرکی، کارشناس مذهبی حوزه علمیه ظهر امروز در جلسه‌ای به مناسبت ولادت با سعادت امام هادی(ع) که در شاهین‌شهر اصفهان برگزار شد، گفت: امام دهم ما شیعیان امام علی النقی(ع)، پدرشان امام محمد تقی(ع) و نام مادر گرامیشان سمانه بود و در سن 8 سالگی به مقام امامت رسیدند.

 

وی ادامه داد: ایشان هم مانند پدر گرامیشان جوادالائمه در سن پایین به امامت رسیدند و با علم و منطق ناب خویش توانستند این شبهه را برطرف کنند و تحسین دوست و دشمن را برانگیزند، ایشان در طول 33 امامت خود در زمان متوکل عباسی توانستند به خوبی از مکتب تشیع محافظت کنند و آن را در جامعه بسط دهند.

 

کارشناس مذهبی افزود: در منتهی الآمال داستانی نقل شده که در زمان امامت امام هادی(ع)، زنی پیدا شد که ادعای زینب‌بودن داشت و خودش را حضرت زینب(س) معرفی می‌کرد و سن خودش را هم معجزه ای از طرف خدا می دانست که جوان مانده و تا این مدت عمر کرده است، آن زن به محضر متوکل عباسی آمد و بر ادعای خود اصرار فراوان داشت.

 

حجت الاسلام قریشی در ادامه بیان داشت: همه علما در مناظره با او عاجز بودند که چگونه می توان ادعای باطل این زن را نقض کرد، امام هادی(ع) با علم امامت خود توانستند بار دیگر هم معجزه و قدرت استدلال و علم امامت خود را به رخ همه بکشند و هم با این کار خود از شخصیت حضرت زینب(س) دفاع کردند.

 

وی اظهار داشت: امام هادی(ع) فرمودند «گوشت ما اهل بیت بر درندگان حرام است»، سپس خودشان وارد قفس شیرها شدند وقتی درندگان سر تعظیم در مقابل ایشان برآوردند، امام از آن زن درخواست ورود به قفس را کرد که زن سرباز زد و کذب بودن ادعای او بر همگان روشن شد و متوکل و دانشمندان آن زمان در مقابل این توانایی امام(ع) متعجب و درمانده شدند.

 

کارشناس مذهبی در پایان با اشاره به در پیش بودن بزرگ‌ترین عید مکتب جعفری و مذهب تشیع و اهمیت بسیار برپایی جشن های مذهبی و عیدی دادن در این روز و ضرورت تبیین و تبلیغ عید امامت و ولایت در جامعه، ابراز داشت: امام هادی(ع) فرمودند «شیعیان ما چهار عید دارند، عید فطر، عید قربان، عید روز جمعه و عید غدیر که غدیر خم بزرگ‌ترین عید شیعیان است»./869/203/ب2

ارسال نظرات