۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۲۹۱۸۴۳
آیت الله دری نجف آبادی تأکید کرد؛

ضرورت بازتعریف در مدیریت مناسک حج/ غدیر، سند حقانیت مذهب تشیع است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله دری نجف آبادی گفت: رژیم آل سعود امروز به جهانیان ثابت کرد که به هیچ عنوان لیاقت و کفایت لازم را برای مدیریت ایام حج ندارد و با به وجود آمدن تجارب تلخ حج امسال بازتعریف در مدیریت مناسک دینی مسلمانان یک ضرورت مهم محسوب می شود.
آيت الله دري نجف آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، پیش از ظهر امروز چهارشنبه نهم مهر ماه در کلاس درس هایی از نهج البلاغه مدیران استان مرکزی در اراک، بیان کرد: رژیم آل سعود امروز به جهانیان ثابت کرد که به هیچ عنوان لیاقت و کفایت لازم را برای مدیریت ایام حج را ندارد.

 

آیت الله دری نجف آبادی با بیان این که فاجعه منا باید در مجامع بین المللی مورد رسیدگی قرار بگیرد، گفت: با به وجود آمدن تجارب تلخ حج امسال بازتعریف در مدیریت مناسک دینی مسلمانان یک ضرورت مهم محسوب می شود.

 

رژیم آل سعود توانایی مدیریت جمعیتی کمتر از دو میلیون نفر را نداشت

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به مراسم اربعین سال گذشته، ابراز کرد: در مراسم پرشور ایام اربعین حضرت سیدالشهدا(ع) که در سال گذشته با حضور بیش از 20 میلیون زائر در شهر کربلا برگزار شد تمامی زائران با سلامت کامل به کشورهای خود بازگشتند.

 

امام جمعه اراک با بیان این که رژیم آل سعود توانایی مدیریت جمعیتی کمتر از دو میلیون نفر را نداشت، خاطرنشان کرد: هر سال جهان اسلام شاهد اتفاقات ناگواری برای زائران حرم امن الهی است و باید این سوء مدیریت ها به صورت ریشه ای حل شود.

 

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در استان مرکزی با بیان این که بی تدبیری و بی مدیریتی دولت عربستان سبب شد تا بسیاری از حجاج کشته و مجروح شوند، اظهار کرد: امروز آل سعود برای شانه خالی کردن از زیر بار مسؤولیت، این حادثه فجیع را گردن دیگران می اندازد.

 

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه عید سعید غدیر خم را سند اثبات حقانیت مذهب تشیع دانست و اظهار کرد: پیامبر بزرگ اسلام در عید سعید غدیر خم، تمام مسلمانان را در محل غدیر خم دور هم جمع و به طور رسمی ولایت علی ابن ابیطالب (ع) را اعلام کردند.

 

تلاش آحاد مردم در زنده نگه داشتن عید غدیر خم

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تأکید بر این که آحاد مردم باید در زنده نگه داشتن عید غدیر خم تلاش کنند، گفت: حضرت محمد (ص) در رخداد غدیر بیان کردند که زمام امور در جامعه شیعه با راهبری ولی فقیه است و تمامی مردم همانگونه که پیام و درس های عاشورا را در جای جای زندگی نهادینه می کنند در مورد غدیر هم باید به این گونه عمل کنند.

 

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه عید غدیر خم را از برترین اعیاد مسلمین جهان دانست و خاطرنشان کرد: مسلمانان باید از این فرصت فرصت ارزشمند در مسیر تحکیم بیش از پیش جایگاه ولایت فقیه در نظام اسلامی استفاده کنند./842/

ارسال نظرات