۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۲۹۱۸۵۹
مدیرکل اوقاف اردبیل:

واقعه غدیر خم شناسنامه فرهنگی و هویتی مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با تأکید بر برگزاری ویژه برنامه های عید غدیر با محتوای ارزشی و معنوی، گفت: واقعه غدیر خم شناسنامه فرهنگی و هویتی مسلمانان و به ویژه شیعیان است.
حجت الاسلام قيامي، مدير کل اوقاف اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام اکبر قیامی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل عصر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری جشن‌های دهه ولایت در امام زاده‌های اردبیل، خاطرنشان کرد: ویژه برنامه های عید غدیر با محتوای ارزشی و معنوی در امام زاده‌های شاخص استان و با حضور محبان اهل بیت(ع) و رهروان طریق علوی برگزار می‌شود.

 

وی افزود: واقعه غدیر خم شناسنامه فرهنگ و هویتی مسلمانان و به ویژه شیعیان است و همه سخنرانان در جشن‌هایی که در امامزادگان برگزار می‌شود به موضوع شناساندن فلسفه و فرهنگ غدیر می پردازند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با بیان اینکه در سایر مساجد و بقاع متبرکه به صورت پراکنده نیز جشن‌هایی برای این مناسبت برگزار می شود، گفت: جشن‌هایی که تحت نظارت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل برگزار می‌شود در شش بقعه شهرستان خلخال 6 بقعه و مکان مذهبی شهرستان اردبیل، 6 بقعه شهرستان مشگین‌شهر و یک بقعه شهرستان گرمی انجام می شود.

 

حجت الاسلام قیامی هدف از اجرای این برنامه‌ها را گسترش معرفت دینی با شناساندن فرهنگ غدیر به مردم عنوان کرد و یادآور شد: باید نشان دهیم این عید با مابقی اعیاد فرق دارد و این عید و این جشن باید فراگیر و با محوریت و مشارکت مردم برگزار شود.

 

وی بیان داشت: عید غدیر بزرگترین عید امت اسلامی است و اگر تفسیر روشنی از آیات خدا و قرآن در خصوص غدیر در جهان داشتیم امروز شاهد برادرکشی و جنگ بین مسلمانان و اختلاف میان جهان اسلام نبودیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل ادامه داد:باید تلاش کنیم تا فرهنگ و فلسفه واقعه غدیر سینه به سینه و نسل به نسل در بین مردم جاری شود و برنامه های عید غدیر به صورت مردمی برگزار شود چرا که غدیر متعلق به همه بشریت است./937/202/ب2

ارسال نظرات