۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۲۹۱۸۷۹

چند خبر کوتاه از آذربایجان ‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ بهره برداری از مسجد روستای جانبهان بستان‌آباد، برگزاری یادواره شهدای مهندسی و تخریب لشکر 31 عاشورا و همایش نقش زنان در دفاع مقدس از جمله مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از تبریز، حجت الاسلام سیدرضا رضوی، امام جمعه بستان آباد در آیین بهره برداری از مسجد روستای جانبهان این شهرستان با بیان این‌که احداث مسجد از باقیات و صالحات است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی به برکت مساجد به پیروزی رسید و در واقع ریشه در مساجد دارد.


وی با تأکید بر این‌که باید تلاش شود از ظرفیت های مساجد در بخش های فرهنگی و مذهبی و بصیرت افزایی استفاد کرد، خاطرنشان کرد: متاسفانه بعضی از مساجد فقط در ایام خاص باز هستند، باید تلاش شود در تمامی فصول سال مساجد مورد توجه مسلمانان قرار گیرد.


بنابر این گزارش، مسجد روستای جانبهان واقع در بخش مرکزی شهرستان بستان آباد در زمینی به مساحت یک هزار و 100 متر مربع و با زیر بنای 800 متر مربع افتتاح شد. این مسجد که مجهز به کانون فرهنگی و دارالقران می باشد با اعتباری افزون بر هفت میلیارد ریال و با همت اهالی روستا و خیران ساخته شده است.


یادواره شهدای مهندسی و تخریب لشکر 31 عاشورا در تبریز برگزار شد

همزمان با هفته دفاع مقدس، نخستین یادواره 420 شهید تخریب و 82 شهید مهندسی رزمی لشکر 31 عاشورا با شرکت همرزمان این شهدا از استان های آذربایجان شرقی ،غربی،اردبیل و زنجان روز سه شنبه در سالن حسینیه این لشکر در تبریز برگزار شد.


سردار غلام عسگر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورا در این یادواره گفت : هدف برگزاری این یادواره یکروزه عمل به رسالت زینبی یعنی پیام رسانی و انتقال پیام شهدا به همگان به خصوص نسل جوان و تجدید میثاق با شهدا، آرمان های شهدا،امام شهدا و رهبر معظم انقلاب می باشد.


وی با اشاره به رشادت های سنگرسازان بی سنگر و شهدای تخریب در طول هشت سال دفاع مقدس گفت: سنگرسازان بی سنگر در زیرآتش شدید دشمن و گرمای آتشین که رزمندگان سینه خیز حرکت می کردند، همواره پیشتاز بوده و دو سه متر بالاتر از ارتفاع عادی و در تیررس دشمنان به سنگرسازی و پل سازی مشغول بودند.


همایش نقش زنان در دفاع مقدس برگزار شد

حشمتیان، معاون امور استان ها در سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس، در همایش نقش زنان در دفاع مقدس که با حضور استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد، گفت: همسران و مادران شهدا نیاز به تجلیل ندارند و این قبیل مراسم ها صرفا جهت یادآوری تکالیفمان در رابطه با شهداست.


وی افزود: مادران شهدا، همسرانشان، جانبازان و آزادگان به تدریج دارند از میان ما می روند و خاطراتشان با آنها دفن می شود در حالی که ما در زمینه دفاع مقدس رسالت عظیمی بر عهده داریم و باید دنبال خاطرات آنان برویم و ثبتشان کنیم. ترویج فرهنگ دفاع مقدس یک تکلیف عمومی است نه یک جریان سیاسی  لذا باید در این زمینه عام نگر باشیم و این فرهنگ را در میان خانواده ها رواج دهیم.


حشمتیان بیان داشت: امروز نیز جنگ تمام نشده بلکه شکل آن تغییر یافته و اگر دیروز دفاع ما نظامی بود امروز فرهنگی است و هنوز هم فهمیده هایی داریم که امروز در سنگرهای فرهنگی جهاد می کنند.


جشن عاطفه ها در تبریز برگزار شد

مدیر کل آموزش و پرورش استان آدربایجان شرقی در مراسم جشن عاطفه ها در دبیرستان دخترانه نمونه دولتی فخریه برگزار شد، اظهار داشت: آموزش و پرورش در سطح استان در تلاش است با هماهنگی ادارات و آموزش پرورش در استان برنامه های کمیته امداد را پوشش بدهد.


وی ادامه داد: گوهر علم و تربیت آمیخته با مهر و مهربانی است و این موضوع مهر به دیگران و هم نوع دوستی مورد توجه همگان باید قرار بگیرد. ما به عنوان دستگاه علم و تربیت باید مصمم باشیم و باید کاری بکنیم که دانش آموزان کمیته به جز درس خواندن و تلاش در راه علم و دانش دغدغه دیگری نداشته باشند.


مدیرکل آموزش و پرورش به اقدامات جدی که در حال اجراست اشاره کرد و گفت: به کمک و یاری دوستان اقدامات زیادی در دست داریم که با تدبیر مدیران به تلاش تک تک افراد آموزش پرورش به بار خواهد نشست./935/203/ب2

ارسال نظرات