۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۲۹۱۹۰۲
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی خبر داد؛

ساماندهی روند نظارت روحانیان بر ذبح شرعی در کشتارهای آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: روند نظارت روحانیان بر ذبح شرعی در کشتارهای دام و طیور استان آذربایجان‌شرقی ساماندهی خواهد شد.
نظارت روحانيون بر ذبح شرعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، امیرحسین بهداد، مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی عصر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران با بیان این‌که بازرسان و ناظران بهداشتی و شرعی با مدیریت این مرکز سلامت مردم را تضمین می کنند، اظهار داشت: هم اکنون در تمامی کشتارگاه‌های دام و طیور استان روحانیان ناظر بر ذیح شرعی فعالیت دارند.


وی با بیان این‌که فعالیت روحانیان زیر نظر نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: بناست طی ماه‌های آینده روند نظارت روحانیان بر ذبح شرعی در کشتارهای دام و طیور استان آذربایجان‌شرقی ساماندهی شود، به گونه‌ای که ذابحین از میان افراد متدین و مقید به مسائل شرعی انتخاب شوند.


بهداد با اشاره به این‌که نهایت تلاش اداره کل دامپزشکی دسترسی مردم به گوشت حلال و پاک است، تصریح کرد: در این راستا با فعالیت روحانیان ناظر بر ذبح شرعی، بازرسی‌های مستمر از مراکز مختلف تهیه فرآورده‌های گوشتی و مراکز عرضه و تولید صورت می گیرد.


مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که نظارت بر تولید فرآورده‌های دامی و ایجاد اعتماد در میان مردم در مورد سلامت محصولات دامی و شرعی بودن آنها از رسالت‌های اداره‌کل دامپزشکی است، گفت: در این راستا از حمایت‌های بی‌دریغ آیت الله شبستری، نماینده ولی فقیه در استان نهایت قدردانی را داریم.


وی ادامه داد: تلاش داریم با وجود برخی فشارها، اعتماد مردم را از دست ندهیم و دامپزشکی نیز به عنوان یک دستگاه حاکمیتی عرصه را بر متخلفان تنگ کرده و در این میان حمایت‌های خبرنگاران و رسانه‌ها مهم و سرنوشت‌ساز است، باید گفت که در شش ماهه سال‌جاری 114 هزار مورد بازدید از مراکز عرضه صورت گرفته است.


بهداد از کشف و معدوم‌سازی 150 هزار کیلوگرم محصولات دامی فاسد خبر داد و گفت: استان آذربایجان‌شرقی در زمینه درج کد رهگیری بر روی گوشت مرغ تنها استان کشور است، با این توضیح که  پایش و نمونه‌برداری از واحدهای مختلف نگهداری مرغ همواره صورت می‌گیرد./935/203/ب2

ارسال نظرات