۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۲۹۱۹۰۹
مدیر کل اوقاف استان مازندران خبر داد؛

برگزاری جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی در 168 بقعه متبرکه مازندران

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی در 168 بقعه متبرکه استان خبر داد و گفت: این جشن‌ها با عطر افشانی، آذین‌بندی و همچنین برپایی ایستگاه صلواتی در بقاع متبکره برگزار می‌شود.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با اشاره به در پیش بودن عید غدیر، گفت: ولایت یکی از ارکان اصلی و آموزه‌های اساسی دین مبین اسلام و به تعبیر دقیق‌تر، اصلی‌ترین و اساسی‌ترین آموزه‌ آن است.

 

وی جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی را از ویژه برنامه‌های اوقاف و امور خیریه کشور در بقاع متبرکه دانست و افزود: تعمیق اعتقادات و ارتقای جایگاه معرفتی عموم مردم نسبت به موضوع امامت و ولایت، ترویج فرهنگ ولایی در راستای ایجاد وقف جدید و استفاده از ظرفیت آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه برای هرچه بهتر برگزار شدن برنامه‌های مذهبی از اهداف برگزاری این جشن‌هاست.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی در 168 بقعه و امامزاده استان خبر داد و گفت: این جشن‌ها با عطر افشانی، آذین‌بندی و همچنین برپایی ایستگاه صلواتی در بقاع متبکره برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام علیزاده ولایت را رکن اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و با بیان این که ولایت هیچ‌گاه جدای از نظام و انقلاب نبوده و نخواهد بود، ادامه داد: قوام و دوام دین ما به امامت و ولایت است.

  

وی با بیان این که امامت همچون نماز برای ما حائز اهمیت است، تصریح کرد: هر مکلفی که نماز می‌خواند وظیفه دارد امام خود را بشناسد و در مسیر رهنمودهای ایشان گام بردارد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید بر این که امامت جنبه تاریخی ندارد و جنبه عملی دارد، گفت: برگزاری جشن دهه مبارک غدیر بسیار مهم است و ما آنچه را که در توان داریم باید به‌کار بگیریم تا این مراسم باشکوه برگزار شود.

 

حجت الاسلام علیزاده بیان داشت: ما اسلام را از غدیر تا عاشورا و از عاشورا تا ظهور حضرت مهدی (عج) می خواهیم که باید به پای آنها بایستیم و باید اهتمام ارزنده ای در راستای گسترش فرهنگ اسلامی و علوی در جامعه وجود داشته باشد.

 

وی با تاکید بر این که فرهنگ غدیر باید در میان آحاد مردم جامعه تبیین شود، گفت: باید در رابطه با ترویج جایگاه غدیر در جامعه تلاش شده و ذهن ما توجه به غدیر داشته و با دغدغه ولایت و غدیر در این مسیر ارزنده گام برداریم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که واقعه غدیر سبب تثبیت جایگاه اسلام ناب شده است، ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام با معرفی امام علی(ع) به عنوان جانشین خود بستر گسترش اسلام ناب را در دنیای آن روز فراهم کردند و معرفی حضرت علی(ع) به عنوان جانشین پیامبر گرامی اسلام خط بطلانی بر همه افکار انحرافی آن دوران بود.

 

مدیر کل واوقاف مازندران با بیان این که اسلام و شیعه در جهان گسترش پیدا کرده است، گفت: این امر ارزنده سبب هراس دشمنان شده است که می خواهند با ایجاد گروه های تکفیری چون داعش چهره واقعی اسلام را خراب کنند.

 

وی با تاکید بر این که بهره گیری از فرهنگ غدیر زمینه ساز اقتدار نظام اسلامی است، گفت: ایران اسلامی به برکت فرهنگ غدیر به جایگاهی ارزنده رسیده است و دشمنان به خوبی می دانند که ترویج این فرهنگ ارزنده به عنوان خطری برای آنان است.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که غدیر روز تجلی آفتاب ولایت و تداعی عنایت الهی به جامعه بشری است، گفت: با گسترش و ترویج فرهنگ غدیر شاهد تحکیم هرچه بیشتر روابط والای انسانی و دینی در جامعه خواهیم بود./950/303/ب2

ارسال نظرات