۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۲۹۱۹۱۲
با حضور جمعی از بانوان؛

همایش غدیرخم در مؤسسه حافظیون تهران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش غدیرخم عصر امروز چهارشنبه با حضور جمعی از بانوان در مؤسسه حافظیون تهران برگزار شد.
عيد غدير خم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد علی موحدی کارشناس مسائل دینی در همایش غدیرخم که با حضور جمعی از بانوان بعدازظهر چهارشنبه هشتم مهرماه در مؤسسه حافظیون تهران برگزار شد، در رابطه با واقعه غدیرخم گفت: واقعه غدیر خم یک عید است و بسیاری از علمای اهل سنت نیز آن را باور دارند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه در زمان امیرمومنان عید غدیر خم مصادف با روز جمعه بوده است، اظهار داشت: امیرمومنان به جای نماز جمعه در این روز نماز عید غدیرخم را خوانند، در همه قرن ها فقها نماز عید غدیر خم را واجب می دانستند و در حال حاضر هم مراجعی هستند که آن را جایز و یک سنت می دانند.

 

کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه این عید بزرگ با غم های فراوان همراه است، خاطرنشان کرد: برخی می پندارند که پیامبر اکرم(ص) در این روز برای نخستین بار حضرت علی (ع) را به امامت معرفی کردند و این اشتباه دردآوری است، از همان ابتدای بعث خود حضرت علی (ع) را برای اولین بار به عنوان ولی معرفی کردند، در کتاب نهج البلاغه نیز به آن اشاره شده است.

 

وی با تأکید بر اینکه از آغاز بعثت اسلام پیامبر (ص) فرمودند که حضرت علی (ع) وزیر ایشان است، بیان کرد: پیامبر(ص) بعد از آنکه از غار حرا به منزل باز می‌گرددند حضرت خدیجه (س) را در جریان بعث قرار می دهند و به حضرت  خدیجه(س) می فرمایند که اگر دوست داری دینت کامل باشد باید با وصی و جانشین من بیعت کنید، وقتی حضرت خدیجه (س) از ایشان پرسید که وصی و جانشین شما چه کسی است، پیامبر(ص) فرموند که حضرت علی (ع) وصی و جانشین من هستند.

 

کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه اولین تبلیغ اسلام با توحید، نبوت، امامت و ولایت است، تصریح کرد: افرای مثل ابولهب از همان ابتدا خدای یگانه را قبول نداشتند و پیغمبر (ص) را به تمسخر گرفتند.

 

موحدی با بیان اینکه طبری تاریخ شناس متوفی در سال 310 هجری نیز روز یوم الدار را با وجود تعصب زیاد به اهل سنت می پذیرد، گفت: طبری در کتاب خود از 75 طریق بحث حدیث غدیرخم را ذکر می کند اما در تاریخ طبری هیچ چیزی را نمی بینیم.

 

وی با تأکید بر اینکه موضوع امامت حضرت علی (ع) بعد از 23 سال بعث از سوی پیامبر (ص) مطرح نشده است، خاطرنشان کرد: آنچه به عنوان عمود دین و سفینه نوح عنوان شده است مسأله امام امت است، وقتی دست از دست امام جدا کنید هرجا پناه ببرید نابودخواهید شد.

 

کارشناس مسائل دینی با اشاره به به توجی برخی به مسأله امامت و اشاره به گوساله پرست شدن قوم حضرت موسی (ع) گفت: وقتی امام مردم را تنها گذاشتند این قوم سامری گوساله پرست است، پیامبر (ص) تأکید می کند که تنها کسی که می تواند قرآن را برای شما تفسیر کند شخصی جز امام نیست که دست او را گرفتم و به شما معرفی کردم .

 

موحدی با بیان اینکه وظیفه ما این است که در محضر اهل بیت (ع) کسب علم کنیم، عنوان کرد: علم هیچ جای جز در محضر اهل بیت (ع) پیدا نمی شود، وقتی در محضر امامان معصوم (ع) فیض بردیم وظیفه مرزبانی و رد شبهات را داریم.

 

وی با بیان اینکه فضای شبهات سخت و رنج آور است، مطرح کرد: وهابی ها در این زمینه اقدامات زیادی انجام داده اند که شبهاتی را علیه امامان (ع) مطرح در حالی که ما در این زمینه حتی این شبهات را نمی دانیم چه برسد به اینکه بخواهیم پاسخی برای آنها داشته باشیم./818/202/ب2

ارسال نظرات