۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۲۹۱۹۴۷
آیت الله مهدوی:

نباید با بررسی برخی علائم برای ظهور وقت تعیین کنیم

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مهدوی با اشاره به این که نباید علائم ظهور را با شرایط زمان تطبیق داد، گفت: اگر همگی برای ظهور امام زمان دعا کنیم غیبت برطرف می شود و دعا کردن بسیار اثر دارد، در غیر این صورت امر فرج آن قدر به تاخیر می افتد و تا انتهای خودش پیش می رود تا ظهور اتفاق بیفتد.
آيت الله سيد ابوالحسن مهدوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در جلسه اخلاق طلاب حوزه های علمیه اصفهان، با انتقاد از اینکه برخی علائم ظهور در کتاب های حدیث را با شرایط زمان تطبیق می دهند، گفت: کذب الوقاتون، کسانی که برای ظهور آقا(عج) وقت تعیین می کنند، کذاب و دروغگو هستند.

 

وی ادامه داد: نباید برای ظهور آقا امام زمان(عج) وقت تعیین تکلیف کنیم که الان دیگر با این شرایط باید آقا تشریف بیاورند، باید برای ظهور دعا کنیم و با آگاه سازی مردم شرایط را برای ظهور مهیا کنیم، در هیچ حدیثی از شیعه نداریم که بروید علائم ظهور را مطالعه کنید و سعی کنید تا آن ها را با شرایط زمان خود تطبیق دهید و بعد هم بروید آن را در جامعه پخش کنید.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: دعا کردن برای ظهور خیلی تاثیر دارد، به خصوص وقتی دعا کردن جمعی باشد، اگر همگی برای ظهور امام زمان(عج) دعا کنیم  و واقعاً از خداوند بخواهیم غیبت برطرف می شود، در غیر این صورت امر فرج آن قدر به تاخیر می افتد و تا انتهای خودش پیش می رود تا ظهور اتفاق بیفتد.

 

جنایات دولت سعودی نشانه کفر آن هاست

آیت الله مهدوی در ادامه با اشاره به فاجعه کشته شدن جمع کثیری از حجاج بیت الله الحرام، اظهار داشت: دولت سعودی مسئول این کار است و اصلاً بعید نیست که این کشتار عمدی بوده باشد، چرا که در سال 66 هم با چشمان خودم دیدم که وهابی ها از بالا سطل های آجر و سنگ را بر روی حجاجی که در حال فرار بودند، می ریختند.

 

وی ابراز داشت: در سال 66 دولت سعودی به دستور مستقیم آمریکا حجاج را قتل عام کرد، امسال هم به وضوح مشخص بود که ماموران سعودی تا چند ساعت بعد از اینکه حجاج نیمه جان و تشنه و آسیب دیده را بر روی زمین مشاهده می کردند، به عمد از کمک کردن به آن ها خودداری می کردند و برای این کار دستور داشتند.

 

نماینده مجلس خبرگان بیان داشت: ما در کشورمان اگر حتی یک غیر مسلمان و کافر یا حتی یک حیوان را هم ببینیم که در خیابان افتاده و نیاز به کمک دارد، فارغ از این که اعتقادات او چیست به او امداد رسانی می کنیم، سعودی ها کاملاٌ انسانیت خود را از دست داده اند و از حیوان هم پست ترند که حجاج خانه خدا را که در کشورشان مهمان هستند این گونه پذیرایی می کنند.

 

آیت الله مهدوی ابراز داشت: وهابی های سعودی فقط نگاه کردند تا حجاج مسلمان بمیرند و بعد هم بسیاری از جنازه ها را بر روی هم ریختند که چه بسا خیلی از پیکرها هنوز جان داشتند و فقط بیهوش شده بودند و نمی توانستند حرکت کنند، همه را به سردخانه منتقل کردند، این علامت کفر آن هاست.

 

وی گفت: چند ماه بعد از کشتار حجاج در سال 66، ملک فهد، پادشاه سعودی وقت به درک واصل شد، امسال هم امیدواریم تا سعودی ها به زودی تاوان این جنایت کثیف خود را بدهند و نتیجه ملموس این ظلم خود را ببینند، برای حجاجی هم که از سوی دشمنان دین خدا به شهادت رسیدند طلب رحمت و مغفرت می کنیم.

 

رویای صادقه یکی از راه های بشارت خداوند به مؤمن است

امام جمعه موقت اصفهان با اشار ه به بحث رویاهای صادقانه، اظهار داشت: بعضی از خواب ها شیطانی است و ابلیس می خواهد در آن ها انسان را بترساند و ناراحت کند، در آیه 10 سوره مجادله هم به آن اشاره شده، یک از راه های تشخیص خواب شیطانی از رویای صادقه هم این است که خواب شما باید از نظر شرعی تایید شود، یعنی عمل حرام در آن مرتکب نشویم یا امر به انجام  گناه نشویم، اگر امر به گناه شدیم، خواب شیطانی است.

 

آیت الله مهدوی توضیح داد: یک قسم از خواب ها هم ادامه افکار و  اعمال ما در بیداری است، مانند حرص زدن و سعی بر بدست آوردن پول، مقام و شهوت که به اضغاث احلام مشهور هستند و هیچ اساس و پایه محکمی ندارند، در آیه 64 سوره یونس در بشری من الله ... ، خداوند مؤمنین را بشارت می دهد، در ذیل این آیه احادیث فراوانی آمده است.

 

وی تصریح کرد: وقتی خداوند می خواهد بشارتی در دنیا به مؤمن بدهد، یکی از راه های آن خواب و رویای صادقه است که برای دیدن این خواب ها، باید روح انسان آمادگی ارتباط با عالم بالا را داشته باشد و مشغول دنیا نباشد، بشارت دیگر خداوند به انسان مؤمن بشارت به ظهور آقا امام زمان(عج) و دیدن او در دنیا یا رجعت کردن بعد از ظهور است.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان ابراز داشت: بشارت آخر خداوند به مؤمن هم بشارت او به بهشت است، در روایت داریم که رویای صالحه یک جزء از هفتاد جزء نبوت است، پیامبر(ص) فرمودند" اگر دیدید که دیگر خواب های صادقانه نمی بینید، محزون نباشید، زیرا کسی که علم در او رسوخ می کند، خواب از او برطرف می شود و کمتر خواب می بیند" ، کسی که علم دین را بداند باید طبق آن عمل کند و نیازی به خواب ندارد.

 

آیت الله مهدوی د پایان اظهار داشت: امام حسین(ع) هم در یکی از منازلی که به سمت کربلا حرکت می کردند، خوابی دیدند که مرگ به سرعت به سوی قافله می شتابد، حضرت علی اکبر(ع) وقتی این خواب را از زبان پدر شنید پرسید" آیا ما از روی سلامت دین و  اعتقاد خود جلو می رویم و شهید می شویم"، سیدالشهدا(ع) جواب مثبت دادند، علی اکبر(ع) با شنیدن جواب، بسیار خوشحال و شادمان شد. /869/202/ب3

 

ارسال نظرات