۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۲۹۱۹۵۵
با حضور رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور؛

50 نفر از طلاب مدارس علمیه خوی معمم می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) خوی گفت: به مناسبت عید غدیر خم و با حضور رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور 50 نفر از طلاب مدارس علمیه خوی ملبس می شوند.
حجت الاسلام قاسم خاني، مدير حوزه هاي علميه خوي

حجت الاسلام حجت قاسم خانی، مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) خوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به این که 80 نفر از طلاب مدارس علمیه خوی برای معمم شدن اعلام آمادگی کرده بودند، اظهار داشت: از این تعداد فقط 50 نفر حائز شرایط بودند که در شب عید غدیر خم طی مراسمی معمم می شوند.

 

حجت الاسلام قاسم خانی ادامه داد: از این تعداد 25 طلبه سطح 2 از حوزه علمیه نمازی و 25 طلبه سطح 1 از حوزه علمیه امام خمینی (ره) خوی است.

 

مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) خوی با اشاره به این که طلاب پایه ی 5 به پایین نمی توانند معمم شوند، افزود: طلابی که در این شهرستان معمم می شوند از پایه های شش، هفت، هشت و نه هستند.

 

وی گفت: داشتن معلومات کافی، فضایل اخلاقی و تأیید طلبه از سوی حوزه لازمه مععم شدن طلبه است.

 

حجت الاسلام قاسم خانی با بیان این که طلاب بعد از ثبت نام مصاحبه می شوند، گفت: طلابی که معمم می شوند علاوه بر مصاحبه باید از لحاظ علمی، اخلاقی و معنوی مورد تأیید مسوؤلان حوزه باشند.

 

استاد حوزه علمیه، توانایی پاسخگویی به شبهات دینی و سوالات شرعی اعتقادی مردم، آشنایی با احکام را از جمله معیار های انتخاب طلاب برای ملبس شدن دانست.

 

حجت الاسلام قاسم خانی اظهار داشت: طلاب به دست حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور معمم می شوند.

 

وی تصریح کرد: استاندار، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، ائمه جمعه استان، مدیران، معاونان حوزه های علمیه استان و جمعی دیگر از مسؤولان شهرستانی از جمله مدعوین مراسم عمامه گذاری طلاب در عید غدیر خم هستند.

 

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) خوی با بیان این که تاکنون کلاس های عمامه پیچی، احکام، تصحیح نماز برای طلابی که معمم می شوند برگزار شده است، گفت: این کلاس ها بعد از عمامه گذاری طلاب نیز در طول یکسال برگزار می شود.

 

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: در جشن عید غدیر خم علاوه بر مراسم عمامه گذاری، کمک هزینه سفر به کربلای معلی برای 10 نفر و کمک هزینه مشهد مقدس برای 30 نفر از میهمانان جشن غدیر خم اهدا می شود.

 

گفتنی است که جشن عید غدیر خم و مراسم عمامه گذاری طلاب مدارس علمیه خوی، امشب بعد از نماز مغرب، با سخنرانی امام جمعه خوی و رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در مصلی امام خمینی (ره) خوی برگزار می شود./1301/302/ب3

ارسال نظرات