۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۲۹۱۹۶۸
معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین:

نپذیرفتن ولایت اعمال دیگر را بی ارزش می‌کند

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین با بیان این‌که نپذیرفتن ولایت تمام اعمال را بی ارزش می‌کند، گفت: در دین مبین اسلام ولایت اهمیت و جایگاه ویژه‌ای دارد و کسی که ولایت را نپذیرد در واقع رسالت را هم نپذیرفته است.
حجت الاسلام علي عباسي

حجت الاسلام علی عباسی معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به ولایت امیرمومنان(ع)، گفت: ولایت ادامه رسالت است و اگر کسی ولایت امیرمومنان(ع) و جانشینان ایشان را تا امام زمان(عج) نپذیرد در واقع رسالت را نپذیرفته است.

 

وی در ادامه افزود: مسأله ولایت به قدری مهم است که خداوند خود برای آن تصمیم گرفته‌اند و پیامبر(ص) تنها مبلغ آن بودند.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه ابراز کرد: پیامبر(ص) بارها امیرمومنان(ع) را جانشین خود معرفی و در غدیر خم حجت را بر مردم تمام کردند اما افرادی به خاطر حسادت ولایت ایشان را نپذیرفتند چون می‌دانستند امیرمومنان(ع) افضل است.

 

حجت الاسلام عباسی اظهار کرد: عده‌ای از افراد به خاطر جهالت، نادانی و نشناختن مقام امیرمومنان(ع) تن به قبولی ولایت امام(ع) ندادند و حق ایشان را در ولایت از بین بردند.

 

استاد حوزه علمیه بیان داشت: تبلیغ وسیع دشمنان یکی دیگر از عوامل عوام فریبی بود که حاکمان جبار برنامه ریزی کرده بودند تا مردم ولایت را نپذیرند.

 

عدم پذیرفتن ولایت تمام اعمال دیگر را بی ارزش می‌کند

وی با بیان این‌که نپذیرفتن ولایت تمام اعمال را بی ارزش می‌کند بیان کرد: در دین مبین اسلام ولایت اهمیت و جایگاه ویژه‌ای دارد و کسی که ولایت را نپذیرد در واقع رسالت را هم نپذیرفته است.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) خاطرنشان کرد: اگر کسی تمام شبها نماز بخواند و تمام روزها روزه بگیرد و تمام اموالش را در راه خدا صدقه بدهد و در کنار کعبه زندگی کند اما اگر از طریق ولایت اهل بیت نباشد کارهایش ارزش و اعتباری ندارد.

 

حجت الاسلام عباسی با بیان این‌که ولایت نقش کلیدی در زندگی انسانها دارد تصریح کرد: ما نتوانستیم غدیر را بشناسیم و به جهانیان بشناسانیم.

 

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: تنها سایه‌ای از ولایت امیر مومنان(ع) در زندگی ما وجود دارد و ما اقیانوس عمیق ولایت امیر مومنان را نشناخته‌ایم.

 

وی در ادامه افزود: حوزه های علمیه و همه سازمانها و نهادها موظفند ولایت امیرمومنان(ع) را از طریق کتابها، مناظرات و رسانه ها به مردم بشناسانند.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه بیان کرد: ولایت پذیری مسؤولان و مردم ما از گذشته بیشتر شده است در زمان امیرمومنان(ع) مردم مولا را تنها گذاشتند اما امروز مردم ارادت خاصی به رهبر و ولایت فقیه دارند.

 

حجت الاسلام عباسی در پایان گفت: مردم ما حامی ولایت هستند و در راهپیمایی ها شرکت می‌کنند آنها در 8 سال دفاع مقدس جانانه در برابر دشمنان ایستادند و از ولایت حمایت کردند./838/302/ب1

ارسال نظرات