۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۲۹۲۰۱۵
امام جمعه بهشهر:

حوزه و روحانیت مدافع حقیقی ارزش های دینی در جامعه هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهشهر در این مراسم با اشاره به این که لباس روحانیت نماد آمادگی همیشگی برای تبلیغ دین، نماد علم و تقوا است، گفت: کسانی که این لباس مقدس را بر تن می کنند باید علم و تقوا را در درون خود رشد دهند.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، در آستانه فرا رسیدن عید سعید غدیر خم، مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با حضور روحانیان و جمع کثیری از اقشار مختلف مردم نیز برگزار شد.

 

حجت الاسلام سید عربعلی، امام جمعه بهشهر در این مراسم با اشاره به این که لباس روحانیت نماد آمادگی همیشگی برای تبلیغ دین، نماد علم و تقوا است، گفت: به همین دلیل ضروری است کسانی که به این لباس ملبس می شوند علم و تقوا را در درون خود رشد دهند.

 

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر اظهار داشت: پوشیدن لباس روحانیت به این معنا است که در هر زمان و مکان باید به پرسش دینی مردم پاسخ گفت و به همین دلیل معممین باید نهایت تلاش علمی را داشته باشند.

 

امام جمعه بهشهر پوشیدن لباس مقدس روحانیت را همراه با مسؤولیت های زیاد دانست و بیان کرد: امروز روحانیت میراث‌دار گذشتگان است و باید این میراث را به نحو احسن به نسل‌های بعدی تحویل دهد و اگر این کار را نکند اعتماد مردمی را از دست می‌دهد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که روحانیت استقلال و عزت ایران اسلامی را در برابر هجمه های دشمنان حفظ کرد، ادامه داد: حوزه و روحانیت همواره دلسوز ترویج ارزش های دینی و اسلامی در جامعه بوده و هستند.

 

حجت‌الاسلام جباری با بیان این که امروز مسؤولیت مهم تبلیغ دین بر عهده روحانیت است، ادامه داد: خوشبختانه به برکت توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) و تلاش های امام راحل و مقام معظم رهبری، راه انبیاء الهی از طریق حوزه و روحانیت ادامه پیدا کرده است. 

 

امام جمعه بهشهر بر ضرورت تقویت حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: به حتم تقویت حوزه های علمیه بهترین راه گسترش و توسعه ارزش های دینی در جامعه است و تنها علم الهی که سعادت و تعالی انسان را تأمین می کند. 

 

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر در ادامه سخنان خود با تأکید براین که علم و عمل روحانیت باید الهی باشد، خاطرنشان کرد: علم مادی در زمان مرگ از انسان جدا می شود، اما علم دین تا آن دنیا نیز همراه انسان خواهد بود.

 

حجت الاسلام جباری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه غمبار منا اظهار داشت: این حادثه غم انگیز که بسیاری از خانواده های حجاج بیت الحرام را داغدار کرد ناشی از بی‌کفایتی و مدیریت غلط دولت سعودی بوده و نشان از عدم عملکرد صحیح این دولت به تعهدات خود نسبت به حفظ جان و سلامت ضیوف الرحمان است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: این موضوع دردناک باید از سوی مراجع داخلی، بین الملی و احقاق حقوق جانباختگان و مجروحان این حادثه جانگدازبه صورت دقیق و جدی بررسی شود.

 

امام جمعه بهشهر گفت: این حادثه بزرگ و دردناک که به شهادت جمعی از حجاج بیت الحرام در کشور ما و سایر کشورها انجام شد در واقع غم بزرگی است که بسیاری از خانواده ها را در ایام عید قربان و عید غدیر خم داغدار کرده که برای بازماندگان این حادثه از خدای منان طلب صبر می‌کنیم./950/202/ب2

ارسال نظرات