۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۲۹۲۰۲۴
حجت الاسلام فرخ فال:

بیش از 2 هزار طلبه در سال ملبس می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه استان قم با اشاره به اهمیت ملبس شدن طلاب به لباس روحانیت، گفت: با همه گرفتاری‌هایی که در جامعه برای این قشر وجود دارد لازم است طلبه‌ها ملبس به این لباس می‌شوند چراکه این علامت روحانیت است؛ این امر موجب توفیقات زیادی برای آنها می‌شود.
حجت‌الاسلام فرخ فال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد فرخ‌فال، مدیر حوزه‌های علمیه استان قم، صبح امروز در مراسم تلبس طلاب حوزه علمیه قم، با اشاره به آیه اکمال دین گفت: موضوع ولایت امیر مؤمنان(ع) یک مسأله کلیدی در جهان اسلام است و رسالت پیامبر(ص) و تکامل دین به ولایت حضرت علی(ع) گره خورده است.

 

وی به تلبس بیش از 2 هزار طلبه در سال گذشته اشاره کرد و افزود: با همه گرفتاری‌هایی که در جامعه برای این قشر وجود دارد طلبه‌ها ملبس به این لباس می‌شوند چراکه این علامت روحانیت است؛ این کار موجب توفیقات زیادی برای آنها می‌شود.

 

مدیر حوزه علمیه استان قم افزود: بزرگان همیشه مطرح می‌کردند که بخش عظیمی از توفیقاتشان از زمانی آغاز شده که ملبس شده‌اند و این لباس آثار فراوانی برای تکامل علمی و معنوی طلاب خواهد داشت.

 

وی با بیان این که این لباس انسان را به عنوان محور پاسخ‌گویی به سؤالات شرعی مردم مطرح می‌کند، اظهار داشت: در این صورت انسان احساس مسؤولیت می‌کند و برای فراگیری علوم اهل بیت(ع) تمام تلاش خود را می‌کند.

 

حجت الاسلام فرخ‌فال با اشاره به جنایات آل سعود، گفت: آل سعود نام خادم الحرمین را یدک می‌کشد اما با بی‌تدبیری خود به جای تأمین امنیت زائران، خود باعث آزار زائران شده است و هزاران نفر از انسان‌های عابد و متعهد به شریعت را کشته است و مسؤولان و ملت ما را در حزن و اندوه فرو برد.

 

وی با بیان این که این جریان همواره بعد از رحلت پیامبر(ص) در تاریخ اسلام به چشم می‌خورد، اظهار داشت: منشأ این مسائل به واقعه غدیر و قبول نکردن ولایت امیر مؤمنان(ع) برمی‌گردد و پیامبر(ص) می‌دانست که اگر ولایت در جامعه دچار مشکل شود چگونه جامعه در آن غرق می‌شود.

 

مدیر حوزه علمیه قم افزود: آن محوری که موجب حرکت صحیح و منطقی جهان اسلام می‌شود ولایت است که این موضوع در جاهای حساس تاریخ پیامبر(ص) از جمله شب معراج یادآوری می‌شود و فقط راسخون در علم هستند که می‌توانند این را درک کنند.


وی خاطرنشان کرد: وقتی جایگاه ولایت مخدوش بشود همه چیز وارونه می‌شود و کسانی به عنوان امیرمؤمنان(ع) مطرح می‌شوند که اصلا ربطی به اسلام ندارند و به جایی می‌رسند که سبط پیامبر(ص) را به عنوان خروج از دین می‌کشند.

 

حجت الاسلام فرخ‌فال روحانیت را حافظ و نگهبان اسلام ناب دانست و خاطرنشان کرد: کسانی که ولایت را کنار گذاشتند، در جایی که حتی برگ درختان امنیت دارند انسان ها را به قتل برسانند و ملتی را در غم فرو ببرند./843/پ202/ف

ارسال نظرات