۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۲۹۲۰۶۰
به مناسب فرا رسید عید غدیر خم؛

همایش غدیر شناسی در مسجد امیر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش غدیرشناسی در مسجد امیر به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیر خم برگزار شد.
عيد غدير خم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام امینی کارشناس مسائل دینی در همایش غدیرشناسی که پنج شنبه 9 مهرماه در مسجد امیر به مناسبت فرا رسدن عید سعید غدیرخم برگزار شد، با اشاره به خطبه غدیرشناسی گفت: در این خطبه آمده است که ای مردم درآیات قرآن کریم تأمل کنید و مفاهیم آن را بفهمید.

 

وی در ادامه قرائت بخشی از خطبه غدیریه بیان کرد: پیامبر (ص) می فرمایند که به خدا قسم هیچ کس باطن قرآن را برای شما آشکار نخواهد کرد مگر کسی که دست او در دست من است و بازوی او را گرفته ام و شما او را می بینید، او علی ابن ابی طالب وصی و جانشن من است.

 

وی در ادامه صحبت های خود با اشاره آخرین حج پیامبر (ص) و واقعه غدیرخم گفت: منافقین در این واقعه مهم از دستور پیامر (ص) تمرد کردند و سعی داشتند که دستور پیامبر (ص) را کم اهمیت جلوه دهند.

 

حجت الاسلام امینی با اشاره به سوره جمعه و توصیف این دسته از مسلمان، گفت: این مسلمان افرادی هستند که در روز نماز جمعه  تا صدای کاروان بازای و تجار را شنیدند نماز را ترک کردند، پیامبر (ص) می فرمایند که اگر این چند نفر مسلمان نیز باقی نمی مانند عذاب دردناکی از جانب صحرای سوزان عربستان آنها را مبتلا می کرد.

 

کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه مرتدان مکه حتی پیمان اخوت با حضرت علی (ع) نبستند و او را تنها گذاشتند، گفت: وقتی حضرت علی (ع) تنها ماند ناراحت به نزد پیامبر (ص) رفت و رسول خدا (ص) فرمودند که ای علی تو بردار من در دنیا و آخرت هستی.

 

وی با اشاره به بازگشت کاروان پیامبر (ص) بعد از مناسک منا گفت: پیامبر (ص) دستور می دهند که همه با کارون حرکت کنند، اما عده ای از مشرکان به عمد کاروان را ترک می کنند و جلوتر حرکت می کنند که پیامبر (ص) به آنها دستور می دهد که کاروان ها باز گردد و در یک جا جمع شوند.

 

حجت الاسلام امینی با بیان اینکه چند مرتبه از سوی جبرائیل دستور توقف کاروان بر پیامبر (ص) نازل شد، بیان کرد: افرادی سعی داشتند که سرو صدا و هم همه ایجاد کنند و قصد داشتند جلوی صحبت های پیامبر (ص) را بگیرند تا پیامبر (ص) مطلب مهم خود را عنوان نکند.

 

کارشناس مسائل دینی در ادامه گفت: پیامبر به جبرئیل می فرمایند که تعداد منافقین بسیار و تعداد مومنان کم است است، جبرائیل به پیغمبر (ص) می گوید که اگر پیام خود را ابلاغ نکنید رسالت خود را کامل انجام نداده اید.

 

وی با بیان اینکه به اذن پرودگار پیامبر (ص) خطبه غدیرخم را خواندند، گفت: پس حضرت فرموند که هر کس من مولای او هستم علی مولای او است و در ادامه گفتند آیا دوست ندارید مشمول دعای رسول الله شوید پس هرکس علی را یاری کند من را یاری کرده است./818/202/ب3

 

ارسال نظرات