۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۲۹۲۰۹۰
استاد حوزه علمیه قم:

تبلیغ غدیر، منافاتی با مسأله وحدت شیعه و سنی ندارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره این که تبلیغ مسأله غدیر، منافاتی با مسأله وحدت شیعه و سنی ندارد، گفت: استکبار جهانی از وحدت مردم مسلمان هراس دارد و شیعه و سنی باید با وحدت و همدلی به جنگ با کفر بروند.
عيد غدير عيد غدير عيد غدير

حجت الاسلام علی دره زرشکی یزدی استاد حوزه علمیه قم، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با اشاره به اهمیت جریان غدیر، گفت: ایام ولادت و شهادت ائمه اطهار(ع)، ظرفیت کامل شناخت خدا و اهل بیت است و ما باید از این ایام بهترین استفاده معرفتی را ببریم.

 

وی افزود: برخی از مراسمات صرفا جنبه شور گرفته است و ما کمتر به ابعاد معرفتی این مراسم ها نگاه می کنیم.

 

این کارشناس مسایل دینی با انتقاد از شیوه برگزاری مراسمات دینی و مذهبی، گفت: متاسفانه ما در برگزاری مراسمات دینی و اسلامی کمتر به اصول و روش های صحیح، عمل می کنیم و بیشتر با سلیقه خود به برگزاری مراسم می پردازیم و این نوع رفتار مشکلات زیادی را به دنبال خواهد داشت.

 

وی با اشاره به اهمیت مراسم روضه خوانی سید الشهدا(ع) در ماه های مختلف سال، افزود: عزاداری و روضه خوانی در چند سال اخیر با آسیب های جدی مواجه شده است و لازم است با تدبیر لازم این آسیب ها شناسایی و برطرف شود.

 

حجت الاسلام دره زرشکی با اشاره به ارزش واقعه غدیر، خاطرنشان کرد: غدیر یک حادثه تاریخی نیست که با گذشت زمان فراموش شود؛ غدیر یک واقعه و برترین عید اسلامی است.

 

وی ادامه داد: 18 ذی الحجه روز ظهور ولایت در امامت است و به مقتضای دستور پیامبر گرامی اسلام (ص) ما باید پیام غدیر را تا روز قیامت در سرتاسر گیتی تبلیغ کنیم.

 

این کارشناس مسایل دینی با بیان این که غدیر اختصاص به یک زمان ندارد، تاکید کرد: در روز غدیر پیامبراکرم (ص) علی بن ابیطالب را به ولایت و جانشینی خود برگزیدند و تنها وارث امروز غدیر امام زمان (عج) است.

 

وی با بیان فواید وجود امام معصوم(ص)، خاطر نشان کرد: وجود عالم وابسته به وجود امام معصوم است و ایشان به مانند قلب برای انسان، مایه حیات و رفع بلا از زمین و اهل زمین هستند.

 

وی با بیان عبارات خطبه غدیر، تصریح کرد: پیامبر اکرم در روز عید غدیر حول 10 محور سخنرانی کردند؛ مهم ترین این مباحث، اعلام ولایت و امامت علی (ع) و بیعت مردم با امام زمان خود می باشد.

 

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به احادیثی از پیامبر اکرم (ص)، تصریح کرد: اگر کسی امام زمان خود را نشناسد و تابع او نباشد اگر از دنیا برود به مرگ جاهلی از دنیا رفته است.

 

وی با اشاره به فقره « من کنت مولاه فهذا علیٌّ مولاه »، تصریح کرد: معنای کامل و صحیح مولی سرپرست است و مصداق تام این فقره علی (ع) می باشند.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره این که تبلیغ مسأله وحدت، منافاتی با مسأله وحدت شیعه و سنی ندارد، گفت: استکبار جهانی از وحدت مردم مسلمان هراس دارد و شیعه و سنی باید با وحدت و همدلی به جنگ با کفر بروند.

 

حجت الاسلام دره زرشکی یزدی در پایان با اشاره به فاجعه حج ابراهیمی، تاکید کرد: اجر جان باختگان این حادثه بر خداست و آن ها در زمره شهدا خواهند بود و البته این مصیبت بزرگ نباید از کیفیت و کمیت جشن های ایام غدیر بکاهد./9804/302/ب3

ارسال نظرات