۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۲۹۲۱۰۸
مدیر عامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران:

بیش از 800 ناشر داخلی در نمایشگاه کتاب تبریز حضور دارند

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران از حضور بیش از 800 ناشر داخلی در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز خبر داد.
شهرام نيا

امیرمسعود شهرام‌نیا، مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به گستردگی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز اظهار داشت: تقویم و جدول برگزاری نمایشگاه‌های استانی برای سراسر کشور تدوین شده است که با نیروهای مجرب و با تجربه به دنبال جریان‌سازی فرهنگی در سراسر کشور هستیم.


وی با بیان این‌که نمایشگاه کتاب تبریز تبدیل به یک رویداد آشنای فرهنگی برای مردم منطقه شمال‌غرب کشور شده است، خاطرنشان کرد: علاقه‌مندی ناشران سراسر کشور به حضور در نمایشگاه کتاب تبریز با توجه به ظرفیت کم‌نظری که محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز دارد، نشان از عملکرد موفق این نمایشگاه در سال‌های گذشته دارد.


شهرام‌نیا با بیان این‌که بیش از 800 ناشر داخلی و 76 ناشر خارجی از 24 کشور در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز حضور دارند، تصریح کرد: این نمایشگاه ویترینی بزرگ از تازه‌های نشر است که با توجه به زمان بسیار مناسب برگزاری میزبان خیل کثیری از مخاطبان جوان و تحصیل‌کرده است.


مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران داد: از دیگر ویژگی‌های مهم نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز که آن را از دیگر نمایشگاه‌خای کتاب در دیگر استان‌ها متمایز می کند، اختصاص سالنی ویژه برای کتب و ناشران خارجی است که دسترسی به منابع خارجی را بسیار ساده می کند.


وی توجه به فعالیت‌ها و برنامه‌های جنبی را از دیگر شاخصه‌های مهم نمایشگاه کتاب تبریز عنوان کرد و گفت: تعدد و تنوع برنامه‌هایی که در نمایشگاه کتاب تبریز اجرا می شود، این رویداد مهم را صرفا از قالب نمایشگاه یا فروشگاه کتاب خارج کرده و آن را تبدیل به جشنواره بزرگ فرهنگی و هنری کرده است.


شهرام‌نیا ادامه داد: مؤسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران با آگاهی و شناخت کامل از جایگاه ارزشمند این رویداد، با مساعدت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همرانی مدیران اداره کل ارشاد استان تلاش کرده تا سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز همچون دوره های گذشته با موفقیت همراه باشد.


مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در پایان با تقدیر از تلاش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در برگزاری این نمایشگاه گفت: تعامل و هماهنگی دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی استان آذربایجان شرقی در برگزاری نمایشگاه کتاب قابل توجه و تقدیر است./935/302/ب3

ارسال نظرات