۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۲۹۲۱۲۱
مدیر حوزه علمیه ولی‌عصر تبریز:

تهذیب و اخلاق، اساس شخصیت طلبگی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ناصری با تأکید بر اخلاق و معنویت گفت: طلبه‌ای مفید خواهد بود که در کنار تحصیل علوم دینی و کسب معارف دینی به مسأله تهذیب و اخلاق حسنه توجه داشته باشد.
حجت الاسلام ناصري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام صمد ناصری، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) تبریز، با اشاره به اهمیت تهذیب و تحصیل در مسلک یک طلبه، اظهار داشت: طلاب و محصلان علوم دینی به تحصیل عمیق علوم دینی توجه داشته باشند.


وی با تأکید بر تهذیب و اخلاق حسنه در میان طلاب، تصریح کرد: طلبه‌ای مفید خواهد بود که در کنار تحصیل علوم دینی و کسب معارف دینی به مسأله تهذیب و اخلاق حسنه توجه داشته باشد، یک طلبه باید به پیامبر اسلام در اخلاق تمسک داشته باشد.


مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) تبریز جایگاه یک طلبه را والا و بزرگ دانست و ادامه داد: این مهم از روایات و بیانات معصومین(ع) هویدا و مشخص است، طلبه‌ای زمانی که بر روی زمین گام بر می دارد قدم های خود را بر روی بال ملائک قرار می دهداین نشان از عظمت مقام طلبه علوم دینی است.


وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص تهذیب و اخلاق طلاب، اذعان داشت: طلبه‌ بدونه معنویت و اخلاق فاقد اساس طلبگی می باشد، معنویت و توجه به مسائل معنوی در میان طلاب اساسی است و در حوزه ها باید مورد توجه باشد.


این استاد حوزه انس با قرآن و ادعیه را عامل پولادین شدن ایمانی طلبه دانست و ابراز داشت: طلبه باید دائما به رفتار و عملکرد خود توجه داشته باشد و محاسبه اعمال را سیره و مسلک خود قرار دهد، تقوا و ایمان و عمل صالح در یک طلبه باید بارز باشد.


وی با تأکید بر تحقیق و پژوهش در منابع دینی و معارف اسلامی، افزود: تحقیق و پژوهش های طلبگی باید معطوف به مسائل روز و نیاز های اجتماعی باشد تا از این رهگذر بتوان نیاز های معنوی و اعتقادی ملت را بر طرف کرد و معنویت را در جامعه گسترش داد.


حجت الاسلام ناصری در پایان با اشاره به نظم و ترتیب در تحصیل علوم دینی، اذعان داشت: نظم و تقوا با یکدیگر مورد تأکید قرار گرفته است، طلبه باید نظم را در تحصیل علوم دینی و معارف الهی مد نظر قرار دهد و در آن دقت لازم را داشته باشد./854/202/ب3

ارسال نظرات