۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۲۹۲۱۳۶
امام جمعه شهرستان خلخال:

شناخت حقیقت نورانی غدیر، عامل سعادت دنیا و آخرت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان خلخال، عید غدیر خم را روز پیوند نبوت و امامت دانست و گفت: غدیر یک حقیقت نورانی است و اگر خواهان سعادت دنیا و آخرت هستیم باید با این نور شناخت کافی داشته و یک ولایی محض باشیم.
حجت الاسلام رشتبري، امام جمعه شهرستان خلخال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام امیر رشتبری، امام جمعه شهرستان خلخال، عصر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز عید غدیر در جمع دانش آموزان شهرستان خلخال، خاطرنشان کرد: وقایع این روز تاریخی و بزرگ باید به صورت خاصی در همه محافل مطرح شود.


وی افزود: در روز دوازدهم ذی الحجه و سالروز عید غدیر اتفاقات مهمی در تاریخ بشریت رخ داده که قبول توبه حضرت آدم در پیشگاه خداوند، پیروزی حضرت موسی بر فرعونیان، نجات حضرت ابراهیم از آتش نمرود و تعیین حضرت علی (ع) به عنوان جانشین آخرین فرستاده پروردگار متعال از آن جمله است.

 

وی با پرداختن به فلسفه غدیر و تشریح آن، گفت: غدیر یک حقیقت نورانی است و اگر خواهان سعادت دنیا و آخرت هستیم باید با این نور شناخت کافی داشته و یک ولایی محض باشیم.


امام جمعه شهرستان خلخال، افزود: ولایت و امامت یک مسؤولیت انتصابی از سوی مردم نیست که از سوی مرم نیز عزل و نصب شود و ولایت یک حقیقت نورانی است.

 

وی عید غدیر خم را روز پیوند نبوت و امامت دانست و گفت: عید غدیر خم روز تضمین سعادت و افضل عیدها است در این روز بزرگ پروردگار متعال نعمت را بر مسلمانان کامل کرد.


حجت‌الاسلام رشتبری با بیان اهمیت روز عید غدیر و تاکید بر برگزاری برنامه های ویژه گرامیداشت این روز بزرگ اظهار کرد: تنها روزی که در آن روز حضرت محمد (ص) از پیروان خود خواسته این روز را به آن حضرت تبریک بگویند عید سعید غدیر است./937/303/ب3

 

ارسال نظرات