۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۲۹۲۱۵۲
نماینده ولی فقیه در سپاه قزوین:

غدیر معیاری برای سنجش مدعیان ایمان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه قزوین گفت: غدیر معیاری برای سنجش مدعیان ایمان است و برای محقق شدن هدایت مردم، ولایت باید مسیر نبوت را ادامه دهد تا مردم از دین منحرف نشوند.
غدير خم عيد سعيد غدير خم عيد سعيد غدير خم غدير خم

حجت الاسلام محمد تقی بهبودی نماینده ولی فقیه در سپاه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به ولایت امیر مومنان(ع) گفت: هوای نفس بزرگ ترین دلیلی بود که سبب شد منافقان ولایت امیرمومنان(ع) و فرمان پیامبر(ص) را نپذیرند.

 

وی در ادامه افزود: انتخاب جانشین پیامبر(ص) از طرف پروردگار بوده است و نپذیرفتن ولایت امیرمومنان(ع) دلیلی جز اطاعت هوای نفس و حب دنیا ندارد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه قزوین ابراز کرد: دشمنان می‌دانستند اگر امیرمومنان(ع) به ولایت برسند آنها دیگر نمی‌توانند به قدرت و حکومت دست پیدا کنند.

 

وی با بیان این‌که جانشینی امیرمومنان(ع) تنها در غدیر خلاصه نمی‌شود بیان داشت: پیامبر(ص) قبل از بعثت و در 23 سال تاریخ نبوتشان بارها امیر مومنان(ع) را به عنوان جانشین پس از خود معرفی کردند.

 

حجت الاسلام بهبودی اظهار کرد: عید غدیر عید اکبر و هم وزن عید مبعث است، این عید را بجز مبعث با هیچ عیدی نمی‌توان مقایسه کرد.

 

اهمیت ولایت استمرار نبوت است

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به حدیثی از امام باقر(ع) بیان کرد: در اسلام برای هیچ چیز به جز ولایت ندا داده نشده است اگر ولایت نباشد نبوت هم کامل نخواهد شد.

 

وی در ادامه افزود: از جانب خداوند متعال به پیامبر(ص) وحی شد که امیر مومنان(ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کن که اگر این کار را انجام ندهی رسالت خدا را به جای نیاورده‌ای.

 

حجت الاسلام بهبودی با بیان این‌که بدون ولایت اهداف نبوت تحقق نمی‌پذیرد تصریح کرد: اهمیت عید غدیر در اسلام بسیار و امتحانی برای اهل ایمان است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه تاکید کرد: غدیر معیاری برای سنجش مدعیان ایمان است و برای محقق شدن هدایت مردم، ولایت باید مسیر نبوت را ادامه دهد تا مردم از دین منحرف نشوند.

 

وی در ادامه بیان داشت: در بین شیعیان و مسلمانان غدیر مظلوم واقع شده و فاصله تا راه مطلوب بسیار زیاد است.

 

حجت الاسلام بهبودی اظهار کرد: برای از بین بردن کاستی ها لازم است تمام علما، نخبگان، اندیشمندان و اصحاب رسانه برای شناساندن جایگاه غدیر به مردم تمام تلاش خود را انجام دهند.

 

 نماینده ولی فقیه در سپاه قزوین وظیفه حوزه‌های علمیه را از همه نهادها سنگین تر دانست و ابراز کرد: علما و طلاب متولیان تبلیغ و سربازان امام عصر(عج) هستند.

 

وی در ادامه افزود: مبلغان ما باید در داخل و خارج از کشور به تبلیغ بپردازند و به مناطق سنی نشین مراجعه کنند و در کمال ادب و احترام و بیان واقعیت ها آنها را با ولایت آشنا کنند.

 

حجت الاسلام بهبودی در پایان گفت: طلبه‌ها و علمای ما باید به نوشتن مقاله و کتاب بپردازند و مردم را با اهمیت جایگاه غدیر آشنا کنند./838/302/ب1

ارسال نظرات